TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
------------------------------
Komenda Główna Policji zamówiła nowe furgony "W"ypadowe. Ile i za ile? - szczegóły
-------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:
- AU | Podpisano kolejną umowę na dostawę Rosomaków z nowymi wieżami! Ile i za ile? - szczegóły
W czerwcu 2024r.
zdj. podglądowe Mercedes-Benz Sprinter OPP KWP w Poznaniu |
Komenda Główna Policji w Warszawie ogłosiła przetarg ( 75/Ctr/24/TJ/PMP ) na zakup furgonów wypadowych dla Oddziałów Prewencji Policji (OPP) oraz Samodzielnych Pododdziałów Prewencji Policji (SPPP)
rozlokowanych na terenie całej Polski. Tym razem chodzi o wyprodukowanie i dostawę 183 szt. pojazdów w ramach zamówienia podstawowego oraz kolejnych 15 szt. w ramach zamówienia opcjonalnego.zdj. podglądowe: Policjanci z OPP w Poznaniu przy furgonach wypadowych Mercedes-Benz Sprinter 2019r. |
Poniżej skupimy się na tym by przedstawić jakie Wymagania Taktyczno - Techniczne postawiła Policja przed potencjalnym wykonawcą:
Pojazd, który ma się znaleźć na wyposażeniu Polskiej Policji powinien być o nie większej Dopuszczalnej Masie Całkowitej (DMC) niż 3,5 tony. Silnik powinien spełniać normy spalań na poziomie Euro 6, być wyposażony w 4 cylindry, a jego moc powinna być nie mniejsza niż 130KW czyli nie mniejsza niż 177 KM. Powinien on pozwalać na rozwinięcie prędkości minimalnej 160 km/h., zespół napędowy pojazdu powinien być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.Zabudowa i nadwozie pojazdu powinno umożliwiać transport 7-miu funkcjonariuszy z pełnym wyposażeniem, w następującej konfiguracji:
a) przedział I - 2 funkcjonariuszy (w tym kierowcy) – I rząd siedzeń,
b) przedział II (osobowy):
- 2 funkcjonariuszy – II rząd siedzeń, tyłem do kierunku jazdy,
- 3 funkcjonariuszy – III rząd siedzeń, przodem do kierunku jazdy...
Policjanci z OPP w Poznaniu uzbrojeni w strzelby gładkolufowe przed furgonami wypadowymi Mercedes-Benz Sprinter 2019r. |
... przedział magazynowy natomiast być przystosowany do...:
przewożenia w jego wnętrzu w różnych konfiguracjach asortymentowych i ilościowych (z uwzględnieniem masy 160 kg zarezerwowanej dla wyposażenia służbowego) następujących elementów wyposażenia służbowego: max. 7 szt. zestawów PZ umieszczonych w torbach transportowych, max. 5 szt. tarcz ochronnych (mała tarcza lub duża tarcza), max. 7 szt. kasków z ochroną twarzy, max. 7 szt. pałek szturmowych, max. 7 szt. broni służbowej (pistoletów maszynowych: [na wyposażeniu polskiej policji (OPP i SPPP) znajdują się PM-y z rodziny Galuberyt, w wersjach: PM-84, PM-84P, PM-98, PM-06) oraz szeroka gama strzelb gładkolufowych], karabinków szturmowych AKMS, max. 1 szt. plecakowego miotacza pieprzu, max. 7 szt. kamizelek kuloodpornych, max. 7 szt. hełmów kuloodpornych i max. 1 szt. gaśnicy mgłowej.- Wszystkie szyby pojazdu mają być okratowane, kraty mają zapewnić bezpieczeństwo funkcjonariuszy nie powodując przy tym problemów z widocznością podczas jazdy.
Ich montaż i demontaż ma być możliwy bez użycia narzędzi, oraz możliwy do wykonania przez jedną osobę.
- Krata szyby głównej (przedniej) ma mieć możliwość podnoszenia i opuszczenia na specjalnym stelażu.
- Z każdej strony zewnętrznej pojazdu muszą być umieszczone szperacze w technologii LED o mocny nie mniejszej niż 100 lm., z przodu natomiast wyjątkowo o mocy 4500 lm.
Sygnalizacja uprzywilejowania pojazdu...:
a) wariant I - w prawym i lewym narożniku dachu, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, dwie (tego samego typu) dookólne ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły świetlne duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze czerwonym a lewa lampa w kolorze niebieskim. Bezbarwny klosz każdej z lamp (bez elementów mocujących do pojazdu) musi mieć wysokość min. 100 mm a element emitujący światło każdej lampy musi mieć wysokość min. 70 mm. Lampy nie mogą wystawać poza obrys dachu i muszą być zamontowane w sposób, jak najmniej ingerujący w strukturę pojazdu. Lampy muszą świecić naprzemiennie.b) wariant II - nad szybą przednią po obu bokach pojazdu, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu muszą być umieszczone dwie (tego samego typu) ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze czerwonym a lewa lampa w kolorze niebieskim. Każda z lamp musi posiadać, co najmniej sześć diod LED o wysokiej światłości. Lampy muszą świecić naprzemiennie.
Dodatkowo po obu stronach pojazdu na wysokości przednich drzwi bocznych, muszą być umieszczone (tego samego typu) ostrzegawcze lampy LED o kloszach bezbarwnych i barwie światła niebieskiej. Każda z lamp musi posiadać, co najmniej sześć diod LED o wysokiej światłości. Lampy muszą świecić naprzemiennie.
* Wariant II może być zastosowany jedynie w przypadku, jeżeli ze względu na uwarunkowania konstrukcyjne związane z zabudową zewnętrzną pojazdu nie będzie możliwe zastosowanie wariantu I. Zamawiający dokona analizy przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji konstrukcyjnej oraz dokona oględzin pojazdu. Wykonawca może zastosować wariant II jedynie w przypadku wyrażenia zgody na jego zastosowanie przez Zamawiającego.
W tylnej części dachu pojazdu (w prawym i lewym narożniku), muszą być zamontowane symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, dwie (tego samego typu) dookólne ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze niebieskim a lewa lampa w kolorze czerwonym.
W przedniej części pojazdu, muszą być zamontowane cztery lampy LED o kloszach bezbarwnych o barwie światła niebieskiej:
a) z przodu pojazdu w atrapie chłodnicy lub w zderzaku przednim – 2 szt.
b) po prawej i lewej stronie pojazdu w błotnikach przednich lub w zderzaku przednim – 2 szt.
Każda z lamp musi posiadać, co najmniej cztery diody LED o wysokiej światłości.
Przy przedniej szybie wewnątrz pojazdu musi być zamontowana dodatkowa lampa LED o kloszu bezbarwnym o barwie światła niebieskiej wyposażona w osłonę antyrefleksyjną. Lampa musi posiadać łącznie, co najmniej cztery diody LED o wysokiej światłości. Spełnienie wymogu nie jest wymagane w przypadku zastosowania wariantu II zamontowania lamp ostrzegawczych.
Modulator dźwięków naprzemiennych powinien być o mocy w zakresie 112 dB - 118 dB.
zdj. podglądowe VW T4 TDI ex. OPP KWP w Poznaniu. U044 - KMP w Poznaniu 2018r. |
Kolor pojazdu ma być srebrny metalizowany lub perłowy. Na pojeździe powinny pojawić się pasy jaskrawo zielone lub żółte oraz napis "POMAGAMY I CHRONIMY". Nowością będzie także zastosowanie na drzwiach od strony wewnętrznej czerwonych pasów odblaskowych zwiększających widoczność policjantów w trakcie postoju.
*** Na pojazdy ma być udzielona gwarancja min. 36 mieś. lub limitem do 120 000 km.
Na oferty KGP czekała do: 25 lipca 2024r.
Komenda Główna Policji zaplanowała na to zadanie budżet w wysokości: 104.148.732,00 zł brutto.
Wszystkie oferty mieszczą się w planowanym budżecie, więc można przypuszczać, że KGP niebawem uruchomi kolejny przetarg na zakup dodatkowych furgonów wypadowych, których łącznie policja potrzebuje ponad 600 szt. Pojazdy te dodatkowo są silnie eksploatowane w ochronie PL-BY granicy, co powoduje szybsze zużycie i częstsze awarie.
26-ego sierpnia 2024r. KGP poinformowała o wyborze oferty nr 3. Oznacza to, że policja już niebawem znajdzie się w posiadaniu nowych, kolejnych Volkswagenów Crafter-ów.
Umowę podpisano 20-ego września 2024r
Przy zrealizowaniu pełnego przetargu wraz z zamówieniem opcjonalnym, policja za każdy furgon wypadowy zapłaci: 469.860,00 zł brutto.
Oferta nr 2 została odrzucona.
Dla wyjaśnienia marki oferowane przez powyższych dealer-ów samochodów:
- MAN Truck & Bus oferuje MAN-y TGE,
- Auto Frelik - oferuje Mercedes-y Benz,
- Krotoski - oferuje Volkswagen-y Crafter.
Dostawy mają być realizowane w ciągu 14-stu miesięcy od daty podpisania umowy.
zdj. podglądowe: Ambulans szpitala MSWiA w Poznaniu fot.: MediCardia |
- KGP | Polska Policja kupuje kolejne ambulanse sanitarne. Do czego będą służyły? Jakie i za ile? - szczegóły
... oraz NOWOŚCI, a mianowicie taktycznych pick-up-ów "W"-ypadowych:
- Oddziały Prewencji Policji otrzymają specjalistyczne "W"ypadowe pick-up-y. To nowość w Policji. Jakie i za ile? - szczegóły
Furgony wypadowe nowej generacji...
Pierwszy przetarg w 2020r. dotyczył zakupu 124 szt. tego typu pojazdów i pisaliśmy o tym w artykule pt.:- KGP: Craftery trafią do Policji! 124 wozów wypadowych dla prewencji!
Drugi przetarg w 2020r. dotyczył zakupu 142 szt. tego typu pojazdów i pisaliśmy o tym w artykule pt.:
- KGP: 142 furgony dla OPP! Wybrano ofertę MAN! Jakie będą nowe "wypadówki"? Przedstawiamy szczegóły!
Dostawy furgonów w ramach trzeciego przetargu są nadal w realizacji:
- KGP | Policja odbiera wozy w przetargu na dostawę furgonów "W"ypadowych. Jakie będą nowe "rydwany" Prewencji? - FILM, szczegóły#OPP #OddziałyPrewencjiPolicji #SPPP #KGP #SamodzielnePododdziałyPrewencjiPolicji #KomendaGłównaPolicji #PMT #ProgramModernizacjiTechnicznej #MSWiA #radiowozy #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji #radiowóz
-------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
-------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- opracowanie własne na podstawie materiałów źródłowych
- https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl/pn/kgpolicja/demand/notice/public/133295/details