Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 14 października 2025

LPR "kanibalizuje" i remontuje części z wycofanego Piaggio Avanti. - szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

------------------------------

LPR "kanibalizuje" i remontuje części z wycofanego Piaggio Avanti. - szczegóły

-------------------------------------------------------------------------

Przeczytaj także:
Agencja Uzbrojenia zamówiła polskie "mikrosatelity". Ile i za ile? - szczegóły

W marcu 2025r.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe ogłosiło przetarg ( ZP/5/III/2025 ) dotyczący utrzymania samolotu sanitarnego Piaggio.

fot.: KM PSP w Warszawie
Przedmiotem zamówienia jest remont podwozia głównego pochodzącego z wyposażenia samolotu typu Piaggio P.180 Avanti:
a) Main Landing Gear (LH) PN: 201416005 (1 szt.);
b) Main Landing Gear (RH) PN: 201416006 (1 szt.);

W żargonie techniki lotniczej proces wymiany części z wycofywanych statków powietrznych i montaż tych części w eksploatowanych samolotach czy śmigłowcach jest nazywany "kanibalizacją".

Przetarg jest realizowany w procedurze przyspieszonej.

Termin składania ofert został skrócony na podstawie art. 138 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp w związku z pilną potrzebą udzielenia zamówienia.
Przedmiotowe zamówienie musi zostać zrealizowane niezwłocznie w nieprzekraczalnym terminie do grudnia 2025 roku, kiedy to wygasa resurs kalendarzowy na podwoziu głównym eksploatowanego samolotu Piaggio SP-MXI.
Uruchamiane zamówienie na usługę remontu jest procesem rozłożonym w czasie, jego końcowy termin realizacji będzie w dużej mierze uzależniony od oceny stanu technicznego podwozia głównego przeznaczonego do remontu (podwozie główne pochodzące z [*red: wycofanego z eksploatacji] samolotu SP-MXH). Realizacja umowy jest planowana na okres 6 miesięcy, ale samo rozpoczęcie tego procesu jest uzależnione od terminu wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym. Z kolei zakończenie procesu remontu podwozia będzie w dużej mierze zależeć od oceny stanu technicznego podwozia po zakończeniu procesu weryfikacji podwozia, po którym będzie wiadomo czy i ewentualnie jaki zakres czynności naprawczych ponad standardowy remont należy przeprowadzić celem zakończenia obsługi podwozia. (…) - czytamy w uzasadnieniu


Na oferty LPR czekał do 4 kwietnia 2025r.
W postępowaniu wpłynęły 2 oferty:
1. Spółka BRJ z Warszawy wyceniła ofertę na kwotę: 431.730,00 USD.

2. Niemiecka spółka JETA Aviation GmbH z Düsseldorf-u wyceniła ofertę na kwotę: 68.000,00 USD.  - wybór oferty zatwierdzono 25 kwietnia 2025r.
Umowę podpisano 7 maja 2025r. Umowa ma obowiązywać przez 6 miesięcy.
Budżet LPR-u na to zadanie wynosi: 1.200.000,00 zł.


W ostatnim czasie, LPR dokonało także wymiany silników w Piaggio o reg.: SP-MXI:
- LPR zakupiło kolejne silniki do samolotu Piaggio P.180. Ile kosztowały? - szczegóły 


Film podglądowy:

#LPR #LotniczePogotowieRatunkowe #śmigłowiec #lotnictwo #MZ #MinisterstwoZdrowia #PRM #RM #RatownictwoMedyczne #PaństwoweRatownictwoMedyczne #LSPP #LotnictwoSłużbPorządkuPublicznego #Piaggio

-------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- https://www.gov.pl/web/kmpsp-warszawa/doskonalenie-technik-ratowniczych--cwiczenia-specjalistycznej-grupy-ratownictwa-technicznego-warszawa-8

-------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:
- opracowanie własne na podstawie materiałów źródłowych
- https://ted.europa.eu/pl/notice/-/detail/301847-2025 (umowa)
- https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e5a43205-fbb0-4533-a272-6e145489ec34