Łączna liczba wyświetleń

1,332,444

środa, 5 lutego 2025

KW PSP w Lublinie | Strażacy otrzymali nowe wozy typu GCBA. Jakie i za ile? Do jakich jednostek trafią? - szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

------------------------------

KW PSP w Lublinie | Strażacy otrzymali nowe wozy typu GCBA. Jakie i za ile? Do jakich jednostek trafią? - szczegóły

-------------------------------------------------------------------------

Przeczytaj także:
Agencja Uzbrojenia | Duże zakupy cystern CD-10 oraz CND-27 dla Wojska Polskiego. Podpisano umowę z Polską firmą. - szczegóły

W sierpniu 2024r.

Komenda Wojewódzka PSP w Lublinie ogłosiła przetarg ( WL.2371.12.2024 ) dotyczący pozyskania  15-stu wozów ratowniczo gaśniczych, ciężkich (różnych typów) oraz jednego wozu średniego.
Przetarg został podzielony na kilka części.

Poniżej przedstawiamy minimalne warunki techniczne jakie postawiła PSP dla zamawianych wozów, do każdej z części przetargu:

zdj. podglądowe
Część I i II:

* podwozie bazowe:

- wóz klasy ciężkiej typu S,
- napęd 6x6,
- DMC pojazdu max. 26000 KG.,
- silnik o mocy 235 kW., czyli 319 KM.,
- zbiornik paliwa umożliwiający przejechanie minimum 300 KM. lub pracę silnika przez min. 4 godziny,
- skrzynia biegów automatyczna, zautomatyzowana lub manualna,
- kabina ma być w układzie siedzeń 1+1+4,
- kamera cofania,
- zaczep paszczowy do przyczepy o DMC min. 10T;
zdj. podglądowe

* wyposażenie pojazdu (w tym ratownicze) i zabudowa:

- drabina aluminiowa umożliwiająca wejście na dach zabudowy,
- skrzynia na sprzęt umieszczana na dachu zabudowy,
- tablet / terminal statusów o parametrach: 6 GB RAM / 128 GB pamięci,
- cyfrowy radiotelefon przewoźny,
- linia szybkiego natarcia min. 60 m.,
- zbiornik gaśniczy na wodę min. 5000L. + min. 500 L. na pianowy środek gaśniczy (czyli 10% pojemności zbiornika na wodę),
- system zraszania podwozia - 4 dysze,
- DWP - Działko Wodno-Pianowe typu 16/24/32,
- wciągarka o sile uciągu min. 8 T. i z linką stalową z hakiem o długości 26 metrów,
- pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości min. 4,5 metrów (nie określono mocy oświetleniowej lamp),
- zestaw do ograniczania rozlewisk: zapora o wymiarach 10cm x 3m - 5 szt. z armaturą, 
- zestaw do usuwania wiatrołomów: spodnie pilarza, piła mechaniczna o mocy min. 2,4 KM., siekiera.
zdj. podglądowe

* sygnalizacja uprzywilejowania (światła barwy niebieskiej) i oświetlenie robocze:

- belka sygnalizacyjna z osłoną ochronną,
- z tyłu pojazdu 1 lampa kierunkowa z lewej strony lub 2 lampy kierunkowe z tyłu u góry zabudowy,
- 2 lampy kierunkowe zamontowane w masce pojazdu, kolejne 2 na owiewkach oraz 2 kolejne po bokach zabudowy u góry,
- modulator dźwięków + wzmacniacz o mocy min. 2x 100W lub 1x 200W.,
- żółta fala świetlna z tyłu pojazdu,
- sygnał pneumatyczny,
- 2x głośnik niskotonowy,
- oświetlenie pola pracy z tyłu i po bokach pojazdu,
- 4 lampy dalekosiężne lub lightbar z przodu pojazdu na belce aluminiowej.
W ramach części I i II wozy mają trafić do Komend Powiatowych / Miejskich PSP w: Białej Podlaskiej, Krasnymstawie, Lubartowie, Rykach, KM PSP w Lubinie do JRG-2 (w ramach prawa opcji), Biłgoraju, Łęcznej, Opolu Lubelskim oraz do Ośrodka Szkolenia PSP przy KW PSP w Lublinie (w ramach prawa opcji).
Łącznie 9 pojazdów.

zdj. podglądowe
Cz III:

Parametry pojazdów mają być

takie same jak w częściach I i II, jedynym wyjątkiem jest zmiana pojemności zbiornika na wodę, która ma wynosić min. 6000L. + min. 600 L. na pianowy środek gaśniczy (czyli 10% pojemności zbiornika na wodę).
W ramach części III wozy mają trafić do Komend Powiatowych / Miejskich w: Hrubieszowie, Kraśniku, Radzyniu Podlaskim, Tomaszowie Lubelskim, Lublinie (do JRG w Bychawie).
Łącznie 5 pojazdów.

zdj. podglądowe:
Wóz ciężki, z napędem 4x4.
Cz IV:

* podwozie bazowe:

- wóz klasy ciężkiej typu S,
- napęd 6x6,
- DMC pojazdu max. 26000 KG.,
- silnik o mocy 235 kW., czyli 319 KM.,
- zbiornik paliwa umożliwiający przejechanie minimum 300 KM. lub pracę silnika przez min. 4 godziny,
- skrzynia biegów automatyczna,
- kabina ma być w układzie siedzeń 1+1+1,
- kamera cofania,
- zaczep paszczowy do przyczepy o DMC min. 8T.;
zdj. podglądowe:
Otwarta skrytka
w wozie typu GBA-Rt
z widocznym wyposażeniem.

* wyposażenie pojazdu (w tym ratownicze) i zabudowa:

- 3 radiotelefony przenośne,
- 3 latarki o mocy min. 250 lm.,
- szperacz ręczny na przewodzie spiralnym,
- drabina aluminiowa umożliwiająca wejście na dach zabudowy,
- skrzynia na sprzęt umieszczana na dachu zabudowy,
- tablet / terminal statusów o parametrach: 6 GB RAM / 128 GB pamięci,
- cyfrowy radiotelefon przewoźny,
- linia szybkiego natarcia min. 60 m.,
- zbiornik gaśniczy na wodę min. 9000L. + min. 900 L. na pianowy środek gaśniczy (czyli 10% pojemności zbiornika na wodę),
- system zraszania podwozia - 4 dysze,
- DWP - Działko Wodno-Pianowe typu 24/32,
- wciągarka o sile uciągu min. 8 T. i z linką stalową z hakiem o długości 26 metrów,
- pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości min. 4,5 metrów (nie określono mocy oświetleniowej lamp),
- zestaw do ograniczania rozlewisk: zapora o wymiarach 10cm x 3m - 5 szt. z armaturą, 
- zestaw do usuwania wiatrołomów: spodnie pilarza, piła mechaniczna o mocy min. 2,4 KM., siekiera.
zdj. podglądowe:
Belka świetlna-sygnalizacyjna
z napisem "STRAŻ".
Model LZN Slender,
polskiej marki ZE Elektra.

* sygnalizacja uprzywilejowania (światła barwy niebieskiej) i oświetlenie robocze:

- belka sygnalizacyjna z osłoną ochronną (z napisem STRAŻ),
- z tyłu pojazdu 1 lampa kierunkowa z lewej strony lub 2 lampy kierunkowe z tyłu u góry zabudowy,
- 2 lampy kierunkowe zamontowane w masce pojazdu, kolejne 2 na owiewkach oraz 2 kolejne po bokach zabudowy u góry,
- modulator dźwięków + wzmacniacz o mocy min. 2x 100W lub 1x 200W.,
- sygnał typu HADLEY,
- żółta fala świetlna z tyłu pojazdu,
- sygnał pneumatyczny,
- 2x głośnik niskotonowy,
- oświetlenie pola pracy z tyłu i po bokach pojazdu,
- 4 lampy dalekosiężne lub lightbar z przodu pojazdu na belce aluminiowej.
W ramach części IV wozy mają trafić do Komend Powiatowych / Miejskich w: Parczewie, Chełmie i Zamościu.
Łącznie 3 pojazdy.

zdj. podglądowe:
Wóz OSP w Słupcy,
typu GBA, z napędem 4x4.
Część V:

* podwozie bazowe:

- wóz klasy średniej,
- napęd 4x4,
- DMC pojazdu max. 18000 KG.,
- silnik o mocy 210 kW., czyli 285 KM.,
- zbiornik paliwa umożliwiający przejechanie minimum 300 KM. lub pracę silnika przez min. 4 godziny,
- skrzynia biegów automatyczna lub zautomatyzowana,
- kabina ma być w układzie siedzeń 1+1+4,
- kamera cofania,
- zaczep paszczowy do przyczepy o DMC min. 10T,
- tylny zderzak ochronny;
zdj. podglądowe

* wyposażenie pojazdu (w tym ratownicze) i zabudowa:

- 3 radiotelefony przenośne,
- 3 latarki o mocy min. 250 lm.,
- drabina aluminiowa umożliwiająca wejście na dach zabudowy,
- skrzynia na sprzęt umieszczana na dachu zabudowy,
- tablet / terminal statusów o parametrach: 6 GB RAM / 128 GB pamięci,
- cyfrowy radiotelefon przewoźny,
- linia szybkiego natarcia min. 60 m.,
- zbiornik gaśniczy na wodę min. 3000L. + min. 300 L. na pianowy środek gaśniczy (czyli 10% pojemności zbiornika na wodę),
- system zraszania podwozia - 4 dysze,
- DWP - Działko Wodno-Pianowe typu 16/24/32,
- wciągarka o sile uciągu min. 8 T. i z linką stalową z hakiem o długości 26 metrów,
- pneumatyczny maszt oświetleniowy o wysokości min. 4,5 metrów o mocy min. 3000 lm.,
- moduł sanitarny ze zbiornikiem na wodę i sprężarką powietrza,
- zestaw do ograniczania rozlewisk: zapora o wymiarach 10cm x 3m - 5 szt. z armaturą, 
- zestaw do usuwania wiatrołomów: 2x spodnie pilarza, 2x piła mechaniczna o mocy min. 2,4 KM., siekiera.
zdj. podglądowe:
Belka świetlna-sygnalizacyjna
z napisem "STRAŻ".
Model LZN Slender,
polskiej marki ZE Elektra.

* sygnalizacja uprzywilejowania (światła barwy niebieskiej) i oświetlenie robocze:

- belka sygnalizacyjna z osłoną ochronną,
- z tyłu pojazdu 1 lampa kierunkowa z lewej strony lub 2 lampy kierunkowe z tyłu u góry zabudowy,
- 2 lampy kierunkowe zamontowane w masce pojazdu, kolejne 2 na owiewkach oraz 2 kolejne po bokach zabudowy u góry,
- modulator dźwięków + wzmacniacz o mocy min. 2x 100W lub 1x 200W.,
- żółta fala świetlna z tyłu pojazdu,
- sygnał pneumatyczny,
- 2x głośnik niskotonowy,
- oświetlenie pola pracy z tyłu i po bokach pojazdu,
- 4 lampy dalekosiężne lub lightbar z przodu pojazdu na belce aluminiowej.
Wóz w ilości 1 szt. ma trafić do KP PSP w Janowie Lubelskim.

zdj. w charakterze
podglądowym
Budynek KP PSP w Słupcy.

Oferty można było składać

najpóźniej do 27 września 2024r.:
W części I najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Stolarczyk Mirosław Technologia Pożarnicza z Kielc, która wyceniła ofertę na kwotę: 5.107.944,00 zł brutto.

W części II najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Stolarczyk Mirosław Technologia Pożarnicza z Kielc, która wyceniła ofertę na kwotę: 3.830.958,00 zł brutto.

W części III najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Moto-Truck z Kielc, która wyceniła ofertę na kwotę: 6.880.000,00 zł brutto.

W części IV najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Moto-Truck z Kielc, która wyceniła ofertę na kwotę: 4.819.140,00 zł brutto.

W części V najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Stolarczyk Mirosław Technologia Pożarnicza z Kielc, która wyceniła ofertę na kwotę: 1.299.987,00 zł brutto.

Wybór ofert zatwierdzono 9 października 2024r.
Umowy z wykonawcami podpisano 13 i 15 listopada 2024r.
Wozu miały być dostarczone najpóźniej do 29 listopada 2024r.
Dotychczas jednak PSP nie poinformowała o dostawach pojazdów.
W ostatnim czasie nastąpiło także opóźnienie w dostawie wozu strażackiego także dla KW PSP w Lublinie.

zdj. podglądowe
KW PSP w Lublinie realizowała przetargi także na zakup:
* drabiny mechanicznej:
KW PSP w Lublinie | Nowy wóz SD-40, podpisano umowę. Do jakiej JRG trafi, i ile kosztował? - szczegóły

* cystern z ciągnikami siodłowymi:
PSP otrzyma nowe cysterny. Jakie i za ile? Wiemy dokąd trafią! - szczegóły


Mimo że termin dostaw pojazdów już minął, część zamówionych pojazdów jest jeszcze na etapie rejestracji i wprowadzania do podziału.
Film z prezentacji jednego z dostarczonych w ramach tego przetargu:

#Lublin #Lubelskie #KWPSPLublin #strażacy #wózstrażacki #StrażPożarna #PaństwowaStrażPożarna
-------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:
- opracowanie własne na podstawie materiałów źródłowych
- https://ted.europa.eu/pl/notice/-/detail/768367-2024 (umowy)
- https://przetargi.lubelskie.straz.gov.pl/#/offer/dde535b8-12bd-4cb2-9096-0fb2b8c69562