TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
--------------------------------------------------
KG SG | Podpisano umowę na utrzymanie zdatności do lotów samolotów L-410 UVP E-20 Straży Granicznej! - szczegóły
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:
- Nowe samoloty Straży Granicznej Turbolet L410 UVP E-20 już w Gdańsku!
fot.: Jan Lekes |
***
Komenda Główna Straży Granicznej ogłosiła drugi przetarg dotyczący Powierzenia dwóch samolotów typu L-410 UVP-E20 do organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO). Poprzednie postępowanie zakończyło się niepowodzeniem - (szczegółowo opisane poniżej)
Komenda Główna Straży Granicznej ogłosiła drugi przetarg dotyczący Powierzenia dwóch samolotów typu L-410 UVP-E20 do organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO). Poprzednie postępowanie zakończyło się niepowodzeniem - (szczegółowo opisane poniżej)
I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest powierzenie dwóch samolotów, typu L-410 UVP-E20, o numerze fabrycznym 3301 i znakach rejestracyjnych SP-VST oraz o numerze fabrycznym 3302 i znakach rejestracyjnych SP-VSU, do organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO) celem spełnienia wymogów Rozporządzenia Komisji (UE) NR 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (ze zm.).
II. WARUNKI ZAMÓWIENIA
1. Termin obowiązywania umowy: od dnia podpisania umowy do dnia 01.05.2022r. przez 12 mieś.
2. Przedmiot zamówienia musi być wykonany przez organizację zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO) posiadającą certyfikat PART-M z odpowiednim zakresem zatwierdzenia w rozumieniu przepisów Załącznika I Część M do Rozporządzenia Komisji (UE) NR 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (ze zm.).
3. Wykonawca zobowiązuje się do zlecania realizacji obsług technicznych statków powietrznych o których mowa w pkt. I „PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA” organizacji obsługowej posiadającej stosowny certyfikat organizacji PART-145 z odpowiednim do tego typu prac zakresem zatwierdzenia.
Minimalny wymagany okres gwarancji na wykonane usługi wynosi 6 miesięcy lub 100 godz. pracy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
Na oferty Straż Graniczna czekała najpóźniej do: 8 kwietnia 2022r.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
„JB INVESTMENTS” Sp. z o.o. ul. Redutowa 10, 01-103 Warszawa – Lider Konsorcjum i AIRCRAFT INDUSTRIES a.s. Na Zahonech 1177 686 04 Kunovice, Czechy – Członek Konsorcjum - wycenili swoją ofertę na kwotę: 3.278.989,35 zł, przy czym KG SG zaplanowała na ten cel kwotę w wysokości: 2.803.304,07 zł brutto.
Mimo znacznie dużych rozbieżności cenowych, KG SG postanowiła zwiększyć budżet na ten cel, informację o wyborze oferty podano 9 czerwca 2022r.
Umowę podpisano 15 czerwca 2022r.
I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest powierzenie dwóch samolotów, typu L-410 UVP-E20, o numerze fabrycznym 3301 i znakach rejestracyjnych SP-VST oraz o numerze fabrycznym 3302 i znakach rejestracyjnych SP-VSU, do organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO) celem spełnienia wymogów Rozporządzenia Komisji (UE) NR 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (ze zm.).
II. WARUNKI ZAMÓWIENIA
1. Termin obowiązywania umowy: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2021 r.
2. Przedmiot zamówienia musi być wykonany przez organizację zarządzania ciągłą zdatnością do lotu „Continuing Airworthiness Management Organisation” (CAMO) posiadającą certyfikat PART-M z odpowiednim zakresem zatwierdzenia w rozumieniu przepisów Załącznika I Część M do Rozporządzenia Komisji (UE) NR 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania (ze zm.).
3. Wykonawca zobowiązuje się do zlecania realizacji obsług technicznych statków powietrznych o których mowa w pkt. I „PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA” organizacji obsługowej posiadającej stosowny certyfikat organizacji PART-145 z odpowiednim do tego typu prac zakresem
zatwierdzenia.
Minimalny wymagany okres gwarancji na wykonane usługi wynosi 6 miesięcy lub 100 godz. pracy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
Na oferty Straż Graniczna czekała najpóźniej do: 5 lipca 2021r.
Niestety na ten moment na platformie zakupowej SG nie pojawiła się choćby jedna oferta. Mimo to przetarg nie został jeszcze unieważniony, ani nie zmieniono terminu składania ofert.
AKTUALIZACJA Z DNIA 14.07.2021r.:
Przetarg został unieważniony z powodu braku chętnych, potencjalnych wykonawców, najprawdopodobniej niebawem zostanie on powtórzony.
W postępowaniu na samoloty patrolowe L-410 wygrał z posiadanym już przez Straż Graniczną samolotem M-28 Skytruck, który był oferowany przez Parasnake z Kielc. Co ciekawe oferta kieleckiej firmy była tańsza o około 0,5 mln zł, jednak nie spełniła wymogów formalnych, co spowodowało że SG posiada obecnie na stanie nowy typ statku powietrznego i od momentu odbioru nie ma przeszkolonych załóg technicznych (postępowanie przetargowe w tym temacie dopiero trwa), ani też wykonawcy zdolnego do wykonywania niezbędnych usług serwisowych.
Gdyby zakupiono kolejne samoloty M-28 z którymi SG w eksploatacji formacja posiada już doświadczenie można by najprawdopodobniej uniknąć tego typu problemów.
W poprzednich latach podpisano podobne umowy związane ze śmigłowcami R-44 i H-135 znajdującymi się we flocie SG:
- KG SG: Umowa na obsługę śmigłowca H-135 Straży Granicznej! - wybrano ofertę
- KG SG: Wybrano wykonawcę ws. utrzymania "zdatności do lotu" Robinsona Straży Granicznej! - szczegóły
Niedawno zawarto także umowę na remont śmigłowca PZL Kania Straży Granicznej o czym przeczytasz poniżej:
- KG SG | Straż Graniczna zleca remont podzespołów śmigłowca PZL Kania! - szczegóły
Poniżej zamieszczamy ważne linki dotyczące Lotnictwa Policji oraz Lotnictwa Straży Granicznej:
- Aktualna lista statków powietrznych Lotnictwa Straży Granicznej wraz z lokalizacją bazowania.
- Aktualny spis maszyn posiadanych przez Lotnictwo Policji
#LSG #LotnictwoStrażyGranicznej #MSWiA #Frontex #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji #L410 #L410UVPE20 #Turbolet #SPVSU #SPVST #SN61YG #SN62YG
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- https://www.planes.cz/en/photo/1235279/l410uvp-e20-ok-jry-private-kunovice-uhe-lkku
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- tekst własny
- https://portal.smartpzp.pl/kgsg/public/postepowanie?postepowanie=47246897 (2023)
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:331104-2022:TEXT:PL:HTML&src=0
- https://portal.smartpzp.pl/kgsg/public/postepowanie?postepowanie=26261545
- https://portal.smartpzp.pl/kgsg/public/postepowanie?postepowanie=16164702 (postępowanie I)