Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 30 marca 2021

Wojsko podpisało kolejny kontrakt na remonty silników i przekładni do: Mi-2, W-3 i M-28! - szczegóły

 TEMAT: Bezpieczeństwo Narodowe.

--------------------------------------------------

Wojsko podpisało kolejny kontrakt na remonty silników i przekładni do: Mi-2, W-3 i M-28! - szczegóły

-------------------------------------------------------------------------------------------------

PZL Mi-2
56. BL Inowrocław
w Powidzu
Przeczytaj także:
Silniki w wersji FADEC do Sokołów! Ile i za jaką kwotę?


***

20.02.2023

- ostatnia aktualizacja: 21.06.2023r., 11:40

3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej opublikowała ogłoszenie o negocjacji z amerykańskimi zakładami P&W Rzeszów  S.A. w celu serwisowania silników wojskowych statków powietrznych. 

Serwisowanie silników lotniczych ( TWD-10B, TWD-10B/PZL-10S - używanych w samolotach AN-28 oraz M-28 Bryza/Skytruck), PZL-10W - śmigłowców PZL W-3, ( GTD-350, GTD-350W - śmigłowców PZL Mi-2) i przekładni (głównej W-3, pośredniczącej, tylnej) do śmigłowców W-3 oraz przekładni (głównej WR-2, pośredniczącej, tylnej) do śmigłowców Mi-2 w latach 2023-2026

Szacunkowa  i zarazem końcowa wartość umowy to kwota: 33.333.333,33 zł netto.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

Umowę na remonty i modernizacje pozostałych silników - wyżej wymienionych, podpisano 7 czerwca 2023r.


Mi-2 - umowa:

14 czerwca 2023r. 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna poinformowała o podpisaniu umowy na remont główny wraz z modernizacją silników (remont główny) silników lotniczych GTD-350W oraz naprawa główna wraz z dostosowaniem do wersji ,,W” silników GTD-350.

Silnik GTD-350 ma standardową moc 400 KM, po modernizacji do wersji "W" jego moc zwiększa się do 425KM. Silniki typu GTD-350 i GTD-350W są wykorzystywane w liości 2 szt. w śmigłowcach PZL Mi-2.

Umowę podpisano 31 maja 2023r. z jedynym producentem tych silników czyli Pratt & Whitney Rzeszów S.A. i ma ona wartość: 13.008.120,00 zł netto.


Poprzednią umowę tego typu wraz z modernizacjami silników zawarto w 2021 roku. Prace w ramach tych umów jeszcze trwają. - szczegóły poniżej.

***

Wojsko zleca remonty i modernizacje silników do: Mi-2, W-3 i M-28! - szczegóły

***

30.03.2021

zdj. podglądowe:
PZL W-3WA Sokół n/b. 0520
LGPR - 33. BLTr z Powidza
W końcu 2020r. i I kwartale 2021r. Wojsko Polskie udzieliło kilku zamówień mających na celu wzmocnienie potencjału lotnictwa Sił Zbrojnych RP i wydłużeniu eksploatacji śmigłowców i samolotów.


I - zamówienie dotyczy remontów zespołów i podzespołów napędowych śmigłowców PZL Mi-2:

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A., ul. Hetmańska 120, 35-078 Rzeszów. Pratt & Whitney Rzeszów S.A. jest jedynym właścicielem dokumentacji technicznej dla technicznych środków materiałowych do statków powietrznych, o których mówi dokument:

— dla przekładni głównej WR – 3 dok. nr 64.1.043 „Warunki techniczne – wykaz dokumentów na remont, badania, próby i wysyłkę przekładni głównej WR-3 dotyczy 64.21.3000 (seria próbna, seria 1, seria 2, i 2W), 64.21.4000 (seria 3)”,

— przekładnia pośrednicząca WR-3 dok. nr 64.1.044 – „Warunki techniczne – wykaz dokumentów na remont, badania i wysyłkę przekładni pośredniczącej WR-3 dotyczy 64.51.1000 (seria próbna, seria 1, seria 2), 64.51.4000 (seria 3)”,

— dla wylot lewy 16.52.0130, wylot prawy 16.52.0130 – remont wykonywany jest zgodnie z dokumentacją remontowa na cały silnik GTD-350 – WTR na cały silnik GTD-350: dok. 16.1.134, dok. 16.1.135, dok. 16.1.175;

— przekładni pośredniczącej i przekładni tylnej WR-2 dok. nr 421104., „Warunki techniczne na remont przekładni pośredniczącej i przekładni tylnej Produkt 42”,

— przekładnia główna WR-2 dok. nr 421165 – „Tymczasowe warunki techniczne na remont przekładni WR-2” i będących przedmiotem zamówienia.

Zamówienia udzieliła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna 31.12.2020r., jego wartość to kwota: 43 890 980.16 zł netto.


PZL W-3WA Sokół
LGPR - Powidz
33. BLTr
II -  zamówienie dotyczy naprawy głównej wraz z dostosowaniem do wersji FADEC silników turbinowych PZL-10W oraz PZL-10W z układem FADEC w latach 2021–2025. Silniki są używane w śmigłowcach z rodziny PZL W-3.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

Zamówienia udzieliła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna 31.12.2020r., jego wartość to kwota: 228 534 861.79 zł netto.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A.


III - zamówienie dotyczy dostawy i remontów (naprawa główna) technicznych środków materiałowych do statków powietrznych w latach 2021–2024 dla silników PZL-10W używanych w śmigłowcach z rodziny PZL W-3.

Zamówienia udzieliła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna 12.03.2021r., a jego wartość to kwota: 59 846 950,00 netto.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A.


PZL M-28 Skytruck 
3. SLTr/33.BLTr w Powidzu
0214
IV - zamówienie dotyczy naprawy głównej i modernizacji silników turbośmigłowych TWD-10B/PZL-10S oraz naprawa główna silników turbośmigłowych TWD-10B z dostosowaniem do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021–2025, używanych w samolotach PZL M-28 Skytruck i Bryza.

Zamówienia udzieliła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna 12.03.2021r., a jego wartość to kwota: 82 931 400,00 zł netto.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A.


V - zamówienie dotyczy naprawy głównej wraz z dostosowaniem do wersji FADEC silników turbinowych PZL-10W oraz PZL-10W z układem FADEC w latach 2021–2025 dla silników PZL-10W używanych w śmigłowcach z rodziny PZL W-3.

Zamówienia udzieliła 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej z Kutna 12.03.2021r., a jego wartość to kwota: 197 859 800,00 zł netto.

W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney Rzeszów S.A. 

Co ciekawe Pratt & Whitney Rzeszów S.A. chciało odsprzedać udziały Polskiej Grupie Zbrojeniowej w działach odpowiedzialnych za produkcje i remonty zespołów napędowych statków powietrznych używanych w polskiej armii za 100 mln zł. Niestety Państwo nie zdecydowało się na taką inwestycję mimo, że powyższe zamówienia kilkukrotnie przewyższają tą kwotę.

#WSKPZLRzeszów #Rzeszów #PZL #silnik #Sokół #Skytruck #Bryza #Mi2 #PZLMi2 #PZLM28 #PZLW3 #Pratt&Whitney #PZLMielec #PZLŚwidnik #lotnictwo #WP #WojskoPolskie #śmigłowiec #śmigłowce #samolot #armia #SiłyZbrojne #SiłyZbrojneRP

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:371463-2023:TEXT:PL:HTML&src=0

- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:353936-2023:TEXT:PL:HTML&src=0 (Mi-)

- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:102537-2023:TEXT:PL:HTML&src=0 (2023)

***

2021

- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:3418-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:3421-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:147865-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:147864-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:147863-2021:TEXT:PL:HTML&src=0