Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 31 sierpnia 2023

KGP | Policja zleciła kolejne prace przy silniku pochodzącym z wycofanej PZL Kani. Silnik trafił do śmigłowca innego typu. - szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-----------------------------------------------
KGP | Policja zleciła kolejne prace przy silniku pochodzącym z wycofanej PZL Kani. Silnik trafił do śmigłowca innego typu. - szczegóły
-----------------------------------------------
Przeczytaj także:
KGP | Kto przeszkoli personel latający śmigłowców Bell-407GXi? Policyjni piloci polecą do USA, podpisano umowę. - szczegóły

***
31.08.2023

Komenda Główna Policji poinformowała za pośrednictwem unijnej platformy zamówień publicznych o podpisaniu umowy ( 116/Cut/23/TJ ) dotyczącej przedłużenia eksploatacji silnika Rolls Royce zmodernizowanego w 2021r. i wmontowanego w śmigłowiec Bell-206 SN-17XP.

Silnik pierwotnie pochodzi z wycofanego śmigłowca PZL Kania.
Śmigłowiec z łódzkiej sekcji lotnictwa policji jest niesprawny od blisko roku z powodu awarii silnika, silnik znajduje się obecnie w serwisie autoryzowanym.

Wykonanie Dyrektywy Zdatności do Lotu (AD) 2022-10-06 oraz prac po przeglądzie gwarancyjnym na silniku M250-C20J, nr fabr. CAE-836446.
Umowę podpisano z podmiotem H+S Pro-ATV Anna Zezyk z Bielawy na kwotę: 528.000,00 zł netto, w dniu: 16 sierpnia 2023r. w trybie z wolnej ręki. Udzielenie zamówienia bez uprzedniej publikacji zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w przypadkach wymienionych poniżej: - brak konkurencji ze względów technicznych.
***
AKTUALIZACJA Z DNIA 27.03.2021r.:

19 stycznia 2021r. w dzienniku urzędowym UE pojawiło się ogłoszenie o udzieleniu zamówienia firmie H+S Aviation Zezyk Aviation s.r.o. z Czech na wykonanie prac ponadzakresowych silnika RR 250-C20B, o nr fabrycznym CAE-836446 pochodzącego z jednego z dwóch wycofanych z eksploatacji śmigłowców PZL Kania.

Uzasadnienie wyboru/udzielenie zamówienia:

Obecnie silnik w stanie zdekompletowanym przebywa w organizacji obsługowej H+S Aviation, Airport Service Road, Portsmouth, Hampshire PO3 5PJ England gdzie wykonano przeglądy wymagane ww. umową. Wykonanie prac ponadzakresowych jest warunkiem niezbędnym do przywrócenia zdatności silnika. W obecnej chwili jedyną organizacją obsługową, która może wykonać zamówienie zgodnie z wymaganym zakresem i regulacjami prawa lotniczego wydanych na podstawie dyrektywy EU (Regulation (EC) 2042/2003) jest H+S Aviation, której przedstawicielem jest firma Zezyk Aviation s.r.o.

Powierzenie zamówienia innej firmie wiązać się będzie ze zmianą przedmiotu zamówienia, gdyż każda organizacja obsługowa musi wykonać czynności obsługowe zgodnie z własną, zatwierdzoną przez nadzór lotniczy „Charakterystyką organizacji obsługowej” (przepis PART 145.A.70) w szczególności musi być wykonany własny ponowny przegląd (zgodny z zakresem umowy nr 146/98/Cut/20/ŁK) będący podstawą do wykonania czynności naprawczych i wydania świadectwa zdatności silnika. Dodatkowo zakres przedmiotu umowy musi ulec rozszerzeniu o skompletowanie silnika, wystawienie dokumentacji poświadczającej jego stan oraz transport z H+S Aviation do innej organizacji obsługowej. Wykonanie wymaganego zakresu prac ponadzakresowych w innej organizacji obsługowej wymaga zmiany warunków zamówienia, tj. przeprowadzenia postępowania o innym przedmiocie.

W zaistniałej sytuacji wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób inny niż wnioskowany nie będzie rozwiązaniem rozsądnym zarówno z przyczyn technicznych, ekonomicznych i prawnych a określenie zakresu nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów a wynika z obiektywnej oceny i weryfikacji stanu technicznego. Przedmiotowego zamówienia nie jest w stanie wykonać żaden inny podmiot poza przedstawicielem firmy H+S Aviation., tj. firmą Zezyk Aviation s.r.o. Stan ten ma charakter obiektywny i trwały.

Wartość kolejnej umowy to kwota: 918 000.00 zł bez VAT.

Z informacji jakie posiadamy z Komendy Głównej Policji w odpowiedzi na nasze zapytanie o losy silników z maszyn PZL Kania wiadomo, że wszystkie one zostały zmagazynowane.

***
KGP: Policyjne Kanie nie pozwalają o sobie zapomnieć. Silniki dadzą "życie" innym śmigłowcom! - sprawdź o czym mowa

Komenda Główna Policji w Warszawie ogłosiła przetarg na remont, przegląd i modernizacji silnika pochodzącego z wycofanego, jednego z dwóch śmigłowców PZL Kania.
PZL Kanie oficjalnie zostały przekazane do Muzeów np. Lotnictwa Polskiego w Krakowie czy Muzeum Ratownictwa w Krakowie (oddział Tomaszowice). Wszyscy zainteresowani Lotnictwem Policji, lotnictwem oraz losem śmigłowców PZL Kania, "zachodzą w myśl" dlaczego maszyny przekazano ogołocone... Wyjaśniło się.
Jak na razie Policja chce zlecić jedną taką usługę, lecz silników powinno być w zasobach  w ilości 4-ech szt. (po 2 na każdy śmigłowiec).
Nie wiadomo zatem jakie będą losy pozostałych dwóch, w związku z tym że Policja jednak znalazła sposób na wykorzystanie tego co zostało z Kań, można przypuszczać że nie przekaże potrzebnych jej części np. Lotnictwu Straży Granicznej, która posiada na stanie maszyny PZL Kania.

Jeśli umowa zostanie podpisana, to usługa musi zostać wykonana do 6 listopada 2020r. i silnik musi być przekazany zamawiającemu.

Dane silnika:
- nr silnika fabr CAE-836446,
- nalot od początku 3072h,
- nalot od ostatniego remontu  1572h,
data ostatniej naprawy 26.03.2004 po 1750h nalotu
- silnik zakonserwowany, sprawny technicznie,

* inne dane o silniku:
- I i II stopień pozostało 203 resursu całkowitego - nie zapewnia resursu międzyremontowego 1750 h (nie podlega wymianie)
- III i IV stopień - pozostało 1478 h resursu całkowitego - nie zapewnia resursu międzyremontowego 1750 h (nie podlega wymianie)
- wtryskiwacz paliwa "fuel nozzle" p/n 23077068 s/n VN1ABP0536 - pozostało 1163 h resursu z 2500 h, do wykonania biuletyn CEB 1412 - wymiana zaworu bocznikowego,
- regulator turbiny spężarki p/n 23070606 s/n 33742 - pozostało 1928 h z 2500 h (nie podlega wymianie), do wykonania biuletyn CEB 1412 - wymiana łożyska regulatora,
- zawór upustu powietrza p/n 23053176 podlega wymianie,

* Wykonawca zabezpieczy kontener/skrzynię do transportu silnika (po dostawie pozostaje własnością zamawiającego).

* W ramach przeglądu mają zostać opisane prace tj.:
-  weryfikacja, (w tym inspekcje niższego rzędu),
- czynności standardowe,
- wymiana zespołów, agregatów i części, których wymiana jest konieczna przy tym poziomie obsługi celem zapewnienia resursu silnika 1750 h do następnego przeglądu - zgodnie z aktualnymi publikacjami Rolls Royce, w tym kół I i II stopnia za wyjątkiem III i IV stopnia.,
- wtryskiwacz paliwa nie podlega  wymianie,
- wtryskiwacz paliwa "fuel nozzle" p/n 23077068 s/n VN1ABP0536 - pozostało 1163 h resursu z 2500 h, do wykonania biuletyn CEB 1412 - wymiana zaworu bocznikowego,
- inne czynności przewidziane zakładową dokumentacją produkcyjną i remontową,
- wykona jego przebudową do wersji 250-C20J (do zabudowy na śmigłowcach Bell-206 B3),
- uaktualni na dzień zakończenia prac wszystkie obowiązkowe biuletyny i Dyrektywy Zdatności AD's.
- zakonserwuje silnik na okres min. 36 mieś.,

Zgodnie z SWIZ Wykonawca ma odebrać silnik z siedziby Sekcji Lotnictwa Policyjnego Sztabu Policji KWP w Krakowie, a dostarczony ma być do Centralnego Magazynu Lotnictwa Policji w Warszawie.

Poniżej prezentujemy screen dokumentu opublikowanego przez KGP po otwarciu ofert w związku z tym przetargiem:


AKTUALIZACJA Z DNIA 16.09.2020r.:

Komenda Główna Policji dokonała wyboru oferty dot. remontu i konserwacji silnika śmigłowca PZL Kania.
ZEZYK AVIATION s.r.o., Havlickova 190/12, 737 01 Cesky Tesin wyceniła swoją ofertę na kwotę: 505 990,00 PLN, po doliczeniu 23% VAT.

Poniżej zamieszczamy ważne linki dotyczące Lotnictwa Policji oraz Lotnictwa Straży Granicznej:


Aktualny spis maszyn posiadanych przez Lotnictwo Policji

Losy śmigłowca PZL W-3 w służbach podległych MSWiA tj.: Policja, Straż Graniczna, TOPR i PSP

PZL W-3A Sokół po remoncie głównym, po 3 latach wraca do służby!

Pierwsza misja ratownicza policyjnego S-70i Black Hawk!

Lista śmigłowców wycofanych z eksploatacji od 2020r.:
1. 21.05.2020r. informacja podana przez KWP Kraków o przekazaniu śmigłowca PZL Kania G-020/SN-51XP do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie,
2. 8.07.2020r. przekazano drugi egzemplarz PZL Kania G-002/SN-52XP do Muzeum Ratownictwa w Krakowie, oddział w Tomaszowicach,
3. 24.07.2020r. wycofanie z eksploatacji śmigłowca PZL Mi-2/SN-02XP (wycofany z powodu awarii 24.07.2020r.) - brak następcy w dniu wycofania.

Film podglądowy:

#A015 #SN16XP #KGP #KomendaGłównaPolicji #MSWiA #MInisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji #policja #PolskaPolicja #pilot #piloci #lotnictwo #ratownictwo #bezpieczeństwo #A013 #SN32XP #SN18XP #Bell412HP #Bell412 #Bell206 #BellJetRangerIII #A022 #SN31XP #G002 #SN34XP #SN42XP #SN41XP #A017 #A023 #SN80XP #SN70XP #SN71XP #SN72XP #A101 #A102 #A103 #A104 #Bell407GXi #Bell407 #PZLMielec #PZLŚwidnik #Mi2 #PZLMi2 #PZLSokół #MilMi8T #Mi8 #Mi8T #S70i #S70iBlackHawk #BlackHawk #B003 #B004 #W018 #W015 #F001 #F005 #G020 #LotnictwoPolicji
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:515260-2023:TEXT:PL:HTML&src=0 (2023)
- https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:61563-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
-   https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl/pn/kgpolicja/demand/notice/public/15674/details