Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu zakończyła przetarg na dostawę pojazdu typu SD-30, czyli drabiny mechanicznej.
Poniżej przedstawiamy wymagania minimalne jakie postawił Zamawiający:
- Rok produkcji pojazdu nie wcześniej niż 2023.
- Kabina pojazdu koloru czerwonego, w układzie siedzeń 1+1,
- Podwozie samochodu wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem, spełniający normę czystości spalin min. Euro 6 z możliwością rejestracji pojazdu w dniu odbioru.
W przypadku stosowania dodatkowego środka w celu redukcji emisji spalin (np. AdBlue), nie może nastąpić redukcja momentu obrotowego silnika w przypadku braku tego środka.
Silnik pojazdu przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta w czasie minimum 4 godz. podczas postoju. Moc znamionowa silnika – min.210 kW., czyli około 285 KM.
- Masa całkowita kompletnego samochodu gotowego do akcji (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekraczać 16000 kg.
- podwozie z napędem 4x2, skrzynia biegów dopuszczalna: automatyczna, mechaniczna, manualna;
- drabina mechaniczna o wysokości roboczej min. 30 metrów, o napędzie hydraulicznym z koszem o ładowności do 500 kg/5 osób, z oświetleniem LED oraz z możliwością używania jej jako żurawia o udźwigu min. 4000kg., oraz musi być wyposażona w działko wodne.
- videorejestrator 1080p / 64GB.,
- kamera cofania,
Dodatkowo pojazd powinien być wyposażony w sprzęt ratowniczy np.:
- butle AODO 6,8L 2 kpl,
- sygnalizator bezruchu 2 szt.,
- 2 latarki o mocy min. 170 lm.,
- 2 radiotelefony,
- i inne wyposażenie ratownicze,
- terminal do lokalizowania pozycji pojazdów.
- Urządzenia sygnalizacyjno – ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego:
* trzy lampy błyskowe 360o – LED niebieskie, dwie na kabinie pojazdu i jedna z tyłu pojazdu, tylna lampa z możliwością wyłączenia w przypadku jazdy w kolumnie,
* dwie dodatkowe lampy sygnalizacyjne kierunkowe niebieskie w technologii LED, wysyłające sygnał błyskowy z przodu pojazdu, zamontowane w masce pojazdu,
* dodatkowe lampy sygnalizacyjne niebieskie w technologii LED zamontowane na każdym boku pojazdu,
* urządzenie dźwiękowe (min. 4 modulowane tony zmieniane manipulatorem urządzenia i włącznikiem sygnału dźwiękowego pojazdu), wyposażone w funkcję megafonu z możliwością nadawania komunikatów w czasie jazdy jak i podczas pracy drabiny, dwa neodymowe głośniki kompaktowe o mocy min. 200W lub 2x100W, przystosowane fabrycznie do montażu zewnętrznego, dopasowane impedancyjnie do wzmacniacza celem uzyskania maksymalnej efektywności i bezpieczeństwa; instalacja głośników zabezpieczona przed uszkodzeniem i czynnikami atmosferycznymi,
* dodatkowy sygnał typu „AIR-HORN”, pneumatyczny włączany włącznikiem łatwo dostępnym kierowcy i oddzielnym dowódcy oraz w głównym stanowisku sterowania celem nadania ratownikom sygnału o zagrożeniu,
* Całość oświetlenia pojazdu uprzywilejowanego zgodna z ECE R65 class 2,
Wszystkie lampy ostrzegawcze zabezpieczone osłonami chroniącymi przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi wykonanymi z materiałów antykorozyjnych lub zastosowanie odpowiednio wytrzymałych na uderzenia kloszy/obudów lamp – np. z poliwęglanu. Klosze lamp w kolorze transparentnym białym lub transparentnym niebieskim.
Termin składania ofert minął 9 marca 2023r.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Rosenbauer Polska , która swoją ofertę wyceniła na kwotę: 4.926.949,50 zł brutto (budżet KW PSP na to zadanie to kwota 5 mln. zł.) , która jest dystrybutorem pojazdów austriackiej firmy Rosenbauer w Polsce. Dodatkowo udzielając większej gwarancji (min. 24 mieś.), oraz zobowiązując się do przeprowadzenia szkolenia dla min. 15 osób. Oferta Rosenbauer-a zdobyła 100pkt. na 100 możliwych i potwierdzono jej wybór 7 kwietnia 2023r. Pojazd ma być dostarczony do 30 listopada 2023r.. - umowę z dostawcą podpisano 2 sierpnia 2023r.
AKTUALIZACJA Z DNIA 6.01.2024r.:
Powodem nieodebrania drabiny przez KW PSP we Wrocławiu dla KM PSP we Wrocławiu miał być brak świadectwa dopuszczenia CNBOP w momencie dokonywania odbioru pojazdu. KW PSP we Wrocławiu zdecydowała się w takiej sytuacji na odstąpienie od umowy.
W ostatnim czasie KW PSP we Wrocławiu podpisała także dwie umowy na dostawy innych pojazdów:
Film podglądowy: