Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 23 kwietnia 2024

[WAŻNE] Wypadek z udziałem pilotów i wojskowego śmigłowca PZL Mi-2! - szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo Narodowe.
---------------------------------------
[WAŻNE] Wypadek z udziałem pilotów i wojskowego śmigłowca PZL Mi-2! - szczegóły

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:


***
23.04.2024

"23 kwietnia 2024 roku w godzinach popołudniowych, w rejonie miejscowości Okrzeja (powiat łukowski), podczas realizacji lotu szkolnego z podchorążym V roku Lotniczej Akademii Wojskowej, doszło do zerwania linii energetycznej niskiego napięcia. 
Lot odbywał się śmigłowcem Mi-2, należącym do 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Podczas dolotu na lądowisko, załoga poczuła nagłe szarpnięcie śmigłowcem. Bezpośrednio po zdarzeniu dowódca załogi, zgodnie z procedurą, podjął decyzję o przerwaniu zadania i powrocie na lotnisko 41BLSz.
Lądowanie przebiegło bez zakłóceń. 
Zgodnie z obowiązującymi w takich przypadkach procedurami okoliczności i przyczyny zdarzenia wyjaśni Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego." - poinformowała za pośrednictwem platformy X - 41. Baza Lotnictwa Szkolnego z Dęblina

O sprawie będziemy informować, w aktualizacjach jeśli pojawią się nowe informacje.

W ostatnim czasie w infrastrukturę energetyczną wlecieli także piloci Lotnictwa Policji:
Komunikat KGP ws. incydentu z udziałem załogi Lotnictwa Policji i śmigłowca S-70i.

W lutym 2024r. miał miejsce wypadek także z udziałem załogi wojskowego śmigłowca Mil Mi-17:
Awaryjne lądowanie polskiego, wojskowego śmigłowca Mil Mi-17! - FOTO, szczegóły

Obecnie Agencja Uzbrojenia prowadzi działania ws. zakupu nowych śmigłowców szkolno-bojowych:
Agencja Uzbrojenia | Nowe śmigłowce szkolno-bojowe! Ogłoszono konsultacje rynkowe. - SZCZEGÓŁY


Poprzedni wypadek z udziałem wojskowej maszyny Mi-2 miał miejsce w 2020r. - SZCZEGÓŁY PONIŻEJ
***
18.06.2020
Około godziny 14:00 helikopter Mi-2, należący do 56 bazy sił powietrznych w Inowrocławiu lądował awaryjnie w pobliżu Gostynina na Mazowszu.
Przyczyną manewru był spadek ciśnienia oleju odnotowany przez przyrządy. Lądowanie przebiegło bezpiecznie, żadnemu z pięciu żołnierzy na pokładzie nic się nie stało.

PZL Mi-2 lądujący na pasie
w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego

w Powidzu w dniu jej święta. | Maj 2019
#MON #MinisterstwoObronyNarodowej #WP #WojskoPolskie #śmigłowce #PZLSokół #PZLŚwidnik #PZLW3 #PZLMi2 #Mi2 #Kondor #Kruk #Perkoz #WSKPZLŚwidnik #WSKPZLRzeszów #PZLRzeszów #Powidz #7EskadraDziałańSpecjalnych #S70i #BlackHawk #WojskaSpecjalne #MarynarkaWojenna #Głuszec #Sokół #MilMi24 #Mi24
-----------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Fotografia Ratownicza 112 ------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=841645661323358&id=100064337965548&rdid=J4JSF4TabxxvxGFQ (2024)
- https://twitter.com/4SLSz/status/1782847343395475961 (2024)
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-mazowsze-awaryjne-ladowanie-wojskowego-smiglowca,nId,4561477?fbclid=IwAR1gFrZBEyJoccuDMEKOg-UP38RCiolxQnIT81fks89ojaoaZLboFdTziHc (2020)