Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 28 lipca 2020

22-letni Star 12.157 z PSP znalazł nowy dom w jednej z OSP powiatu słupeckiego. - szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
22-letni Star 12.157 z PSP znalazł nowy dom w jednej z OSP powiatu słupeckiego. - szczegóły
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:
OSP w Wilcznej otrzymała nowy pojazd zabudowany przez firmę Bocar, poczciwy Star został przekazany do jednostki OSP w msc. Drążna.
Obecnie posiada także nowe rejestracje PSL 998CM.

AKTUALIZACJA 16.03.2022r.:
Pojazd Star 12.157 / Stolarczyk, który dotychczas stacjonował w JRG w Słupcy jako 581[P]22 został przekazany do OSP w msc. Wilczna, gmina Słupca.
OSP z Wilcznej swój dotychczasowy wóz marki Renault przekazała na Ukrainę, "nowy" Star pozwoli na uzupełnienie braków sprzętowych.
Pojazd już został wprowadzony do podziału bojowego pod tym samym nr operacyjnym co poprzednik czyli 588[P]06.

Star 12.157 581[P]22* JRG Słupca, wyprodukowany w 2001r.
ma już ponad 20-cia lat
i jest jednym z wozów, który najczęściej wyjeżdża
do wypadków i pożarów
oraz miejscowych zdarzeń. - 2020r,
Obecnie wóz znajduje się w OSP, w Drążnej - 2023r,

Nasze filmy z udziałem tego pojazdu:






AKTUALIZACJA Z DNIA 19.10.2021r.:

Obecnie Komenda Wojewódzka PSP w Poznaniu, prowadzi postępowanie przetargowe, mające na celu pozyskania 4-ech wozów strażackich, w tym 1 miałby być zakupiony dla KP PSP w Słupcy, szczegóły w poniższym tekście:

***
Słupca: 20-letni Star codziennie wyjeżdża do zdarzeń i wymaga wymiany! Nowy wóz wyjedzie "alarmowo" tylko kilka razy w roku. Gdzie jest logika?
***
28.07.2021

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, ogłosiła przetarg nieograniczony na dostawę 20 sztuk samochodów średnich typu "SPgaz" czyli samochodów przeznaczonych do transportu i obsługi AODO - Aparatów Ochrony Dróg Oddechowych wraz z niezbędnym wyposażeniem.

Na liście jednostek, które mają otrzymać te pojazdy znajdują się dwie jednostki z wielkopolski, Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy i Chodzieży, a odbioru technicznego w imieniu jednostek ma dokonać Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu.

Co ciekawe, jeśli uda sie wyłonić dostawcę wyżej wymienionych pojazdów to byłby to pierwszy tego typu wóz do dyspozycji w historii słupeckiej PSP. Zazwyczaj tego typu pojazdy znajdowały się w większych miejscowościach/powiatach np. w Koninie, Pile, Poznaniu itd.

Pytanie czy aby na pewno taki wóz jest potrzebny słupeckiej Państwowej Straży Pożarnej?
Bez wątpienia dobrze, że straż pożarna w Polsce chce być wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt. Zdawać by się mogło, że bardziej by się przydał nowy, średni wóz ratowniczo-gaśniczy ze zwiększonym potencjałem ratownictwa technicznego, np.: GBA lub GBARt. Są to pojazdy, które najczęściej w powiecie wyjeżdżają do zdarzeń tj.: pożary, lokalne zagrożenia czy wypadki drogowe których ze wszystkich zdarzeń jest najwięcej.
Ostatni tego typu pojazd do JRG w Słupcy trafił 27 grudnia 2013r. i był to Renault Midlum o nr. operacyjnym 581[P]21. Na wyposażeniu jednostki znajduje się także już prawie 20-letni Star 12.157, zbudowany na podwoziu Star M69, noszący nr. operacyjny 581[P]22, który został wyprodukowany w 2001r. i jest wozem "drugo-wyjazdowym" i to on wymaga najszybszej wymiany z racji intensywnej eksploatacji.

Nowy pojazd jest przydatny zazwyczaj wtedy gdy pożar i zadymienie są ogromne i potrzebna jest wymiana większej ilości AODO. Dotychczas strażacy w powiecie słupeckim nie mieli z tym problemów.
Można przypuszczać, że na terenie powiatu słupeckiego, "alarmowo" wyjedzie tylko kilka razy w roku.

Pojazdy KP PSP oraz JRG Słupca ustawione
przed budynkiem jednostki.
KP PSP i JRG w Słupcy obecnie posiadają na stanie łącznie 9 pojazdów oraz łódź na przyczepce i inne przyczepki specjalistyczne. Zatem czy starczy miejsca na nowy pojazd w jednostce? Jeśli nie, gdzie będzie garażowany nowy wóz, czy ilość garaży zostanie zwiększona, a może nowy wóz zostanie następcą kosztem innego pojazdu? Na razie nie wiadomo, ale pozbywanie się jakiegokolwiek pojazdu bojowego z jednostki by zrobić miejsce nowemu nie byłoby dobrym rozwiązaniem.


zdj. ma charakter tylko podglądowy
Iveco z napędem 8x8 znajdujące się
na wyposażeniu JRG-6 Poznań - Krzesiny,
jako nośnik kontenera służącego do
obsługi i transportu AODO.
Jako jedyni bardziej skupimy się na opisaniu specyfikacji technicznej oraz wyposażenia nowego pojazdu, który w przypadku wyłonienia dostawcy miałaby otrzymać słupecka jednostka...

Pojazd "SPGaz", który ma otrzymać KP PSP w Słupcy musi spełniać następujące wymagania oraz być wyposażony w następujący sprzęt:

* podwozie bazowe:
- nie może być wyprodukowane wcześniej niż w 2020r.,
- DMC, czyli Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu nie może być mniejsza niż 12 ton,
- napęd pojazdu musi być w układzie 4x2,
- moc silnika pojazdu nie może być mniejsza niż 180 kW czyli około 244 KM, musi spełniać normy spalania na poziomie Euro 6, a prędkość maksymalna pojazdu nie może być większa niż 100 km/h,
- dopuszczalna jest skrzynia biegów automatyczna jak i manualna,
- zbiornik paliwa musi być o pojemności mininalnej 150 l., umożliwiający przejechanie dystansu minimum 300 km.,
- kabina pojazdu musi być z układem siedzeń 1+1 czyli kierowca + dysponent (dowódca),
- tył pojazdu musi być wyposażony w specjalny zderzak chroniący pojazd na wypadek najechania na jego tył przez inny pojazd oraz być wyposażony w kamerę cofania,

zdj. podglądowe:
Przykładowa zabudowa pojazdu
ratowniczo-gaśniczego,
zawierająca m in. AODO.*
* zabudowa oraz wyposażenie ratownicze pojazdu:
- pojazd powinien być wyposażony w windę załadowczą o ładowności minimalnej 1400 kg. wraz z dokumentacją, świadectwa dopuszczenia przez UDT - Urząd Dozoru Technicznego,
- stolik składany (roboczy) wraz z fotelem obrotowym,
- 7 szt. wózków do transportu AODO,
- 48 szt. butli stalowych o pojemności 6,8 L. o ciśnieniu 300 bar,
- 12 aparatów oddechowych  nadciśnieniowych zamontowanych z butlą i 8 szt na wózku w postaci noszaków butle ze świadectwem UDT,
- autonomiczne sygnalizatory bezruchu z CNBOP 12 szt.,
- system łączności do mase 12 szt.,
- Zestaw ratownictwa medycznego R0 – 1 szt.,
- Gaśnica ABCF 6kg – 1 szt.,
- Miernik ciśnienia butli od 0-300 Bar -2 szt,
- Reduktor powietrzny 300 Bar bezdźwigniowy - 1 szt. oraz butle stalowe 6 l 300 bar – 2 szt.,
- Pistolet pneumatyczny z przewodem elastycznym (spirala) 2 m - 2 szt. /podłączone do butli ,
- Przedłużacz przewodu pneumatycznego (spirala) 5m - 2 szt.,
- Płyn aseptyczny w pojemniku o pojemności 1 litr ze spryskiwaczem – 2 szt,
- Agregat prądotwórczy „walizkowy” w wykonaniu SILENT o. wadze do 22 kg i mocy nominalnej min 2,0 (kVA),
- tablica do pisania, biała, magnetyczna wraz z markerami o kolorach: niebieski, czarny, czerwony, zielony wraz z holderem magnetycznym, płynem czyszczącym o pojemności 500 ml. i wycierakiem, oraz z 12stoma magnesami kolorowymi, okrągłymi,
- komputer typu laptop do sporządzania ewidencji z prowadzonych badań o parametrach: przekątna ekranu min 15,6”, matryca matowa, procesor klasy i5, pamięć min. RAM 6 GB, dysk twardy SSD min. 256 GB z licencjonowanym systemem operacyjnym WIN10 PRO 64 bity,
- Kompresor do ładowania butli powietrznych, o wydajności – minimum 300 l/min., ciśnienie maksymalne – 330 bar z mocą min 7KW z wagą do 240 kg.,
- myjka do masek – wyposażenie minimalne: możliwość czyszczenia min. 9 masek pełnotwarzowych jednocześnie,
- suszarkę do masek,
- sprzęt warsztatowy,
- komputerowe stanowisko kontrolno-pomiarowe do badań aparatów i masek,

* sygnalizacja uprzywilejowania i oświetlenie pojazdu musi składać się z.../w następującej konfiguracji:
- dwie lampy w technologii LED emitujące naprzemiennie światło barwy niebieskiej,
- dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka
wstecznego samochodu osobowego oraz dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie typu LED zamontowane na bokach zabudowy pojazdu,
- dodatkowy sygnał typu „AIR-HORN”, pneumatyczny lub elektroniczny o natężeniu dźwięku min. 110 dB, włączany włącznikiem łatwo dostępnym dla kierowcy oraz dowódcy,
- oświetlenie robocze pojazdu w technologii LED emitujące światło wokół całej osi pojazdu,
- sygnalizacja dźwiękowa musi składać się z modulatora o mocy minimalnej 110-115 dB.,
- lampa kierunkowa LED barwy niebieskiej w tylnej części pojazdu,
- dwa LED-y umieszczone w atrapie maski pojazdu z 6-cioma diodami,

Dostawca jest zobowiązany udzielić na pojazd minimum 24 mieś. gwarancji licząc od dnia odbioru pojazdu.
Zainteresowane podmioty mogą składać oferty najpóźniej do dnia: 24 sierpnia 2020r.
W przypadku wyłonienia dostawcy i podpisania umowy, pojazdy mają być dostarczone do jednostki wojewódzkiej, nadrzędnej która ma być użytkownikiem pojazdu. W przypadku słupeckiej jednostki, odbioru dokona KW PSP Poznań.
Dostawy mają odbyć się w terminie: 15.02.2021-5.04.2021r.

Pojazdy mają być dostarczone w ramach programu: „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym – etap I” pomiędzy Komendą Główną PSP a Komendą Wojewódzką PSP w Olsztynie.
#KPPPSPSłupca #JRGSłupca #AODO #SPGaz #580P #581P #wózstrażacki #PSP #PaństwowaStrażPożarna #KWPSPOlsztyn #Olsztyn #Słupca #wielkopolska #StrażPożarna #strażak #strażacy #KGPSP #OSPWilczna #Wilczna #OSPDrążna #Drążna
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
Fotografia Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
* 16.03.2022
- https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=127087426549344&id=101083002483120
- https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=128739309717489&id=101083002483120
https://kwpspolsztyn.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/195769/dostawa-srednich-samochodow-p-gaz-20-sztuk