Łączna liczba wyświetleń

sobota, 19 września 2020

Powidz: Mercedes jako wóz z "Bitwy o wozy" dla OSP Powidz. Jaki wóz i za ile? Sprawdź

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Powidz: Mercedes jako wóz z "Bitwy o wozy" dla OSP Powidz. Jaki wóz i za ile? Sprawdź
-------------------------------------------------------------------------------------------------

zdj. podglądowe:
Taki pojazd otrzyma OSP Powidz, ten z fotografii
znajduje się na wyposażeniu JRG-6 Poznań - Krzesiny.

Urząd Gminy w Powidzu, w imieniu Ochotniczej Straży Pożarnej w Powidzu ogłosił przetarg na średni wóz ratowniczo-gaśniczy z napędem terenowym.

Zakup pojazdu jest możliwy dzięki programowi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, pt.: "Bitwa o wozy". Program ten powstał, by zachęcić Polaków do wzięcia udziału w tegorocznych dwóch turach wyborów prezydenckich.

W II-giej turze największą frekwencje z  gmin nie przekraczających 20 tyś. mieszkańców w dawnym woj. konińskim osiągnęła właśnie Gmina Powidz! Co spowodowało, że  ów gmina otrzymała promesę od MSWiA na zakup pojazu o wartości 800 tyś. zł.

Pisaliśmy o tym w artykule pt.: "Gmina Powidz otrzymała promesę na pojazd strażacki z programu MSWiA "Bitwa o wozy"!"


Listę wszystkich gmin, które w II-giej turze otrzymały promesy z MSWiA publikowaliśmy pt.: "MSWiA: Lista gmin, które otrzymały wozy z programu #Bitwaowozy vol. 2".


Poniżej opisujemy wymagania techniczne jakie musi spełniać pojazd zamawiany przez Gminę/OSP Powidz:

- pojazd musi być z napędem 4x4 z podwoziem terenowym,

- silnik o mocy minimalnej 220kW czyli około 299 KM spełniający normy Euro 6, o prędkości maksymalnej do 100 km/h,

- zamawiający dopuszcza skrzynię biegów manualną oraz automatyczną z tym, że w przypadku manualnej przyznaje oferentowi dodatkową ilość punktów,

- zbiornik paliwa musi posiadać pojemność min. 150l.,

- oświetlenie uprzywilejowania pojazdu musi być umieszczone w kompozytowej nadbudowie dachu kabiny, w dwóch kloszach barwy niebieskiej po 6 LED-ów każdy,

- dwie lampy LED, po 6 LED-ów każda w barwie niebieskiej w każdym boku pojazdu,

- sygnalizacja dźwiękowa musi składać się z głośnika o mocy minimalnej 200W., bądź dwóch o mocy 100W.,

- kabina kierowcy musi umożliwić transport 6-ciu osób w układzie: 1+1+4,

- pojazd musi posiadać elektryczne lusterka,

- nad drzwiami wejściowymi/wyjściowymi do/z kabiny pojazdu muszą być umieszczone listwy LED oświetlające pojazd i jego otoczenie,

- zbiornik na wodę w zabudowie pojazdu musi posiadać pojemność min. 4 m3,

- zbiornik na środek pianotwórczy musi mieć pojemność min. 10% zbiornika na wodę,

- w tylnej ścianie zabudowy muszą znajdować się dwie lampy LED emitujące naprzemiennie światło barwy niebieskiej oraz fala świetlna,

- zabudowa pojazdu musi być wyposażona w maszt oświetleniowy o mocy 30000 lm.,

- tył zabudowy musi być wyposażony w zderzak, kamerę cofania oraz hak o udźwigu 10 ton.


Najtańszą i jedyną ofertę złożyła spółka "Bocar" (nazwa potoczna). Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o. z Korwinowa koło Wrzosowa, która wyceniła ofertę na kwotę: 859.770,00 zł brutto. Jeśli dojdzie do zawarcia umowy, to pojazd musi być dostarczony nie później niż do dnia: 21.12.2020r.

Biorąc pod  uwagę fakt, że MSWiA przyznało gminie promesę o wartości 800.000,00 zł, to w przypadku podpisania umowy z wyżej wymienioną firmą gmina i jednostka OSP będą musiały ze środków własnych pokryć brakującą różnicę.

AKTUALIZACJA Z DNIA 25.09.2020r.:

Wójt Gminy Powidz Jakub Gwit poinformował za pośrednictwem Facebook-a, że: "W tym roku do jednostki OSP Powidz trafi nowy wóz ratowniczo - gaśniczy MERCEDES BENZ ATEGO 4X4 GBA, sfinanasowany ze środków uzyskanych w ramach akcji profrekwencyjnej ,,Bitwa o wozy" - największa frekwencja w gminach byłego woj. konińskiego podczas II tury wyborów prezydenckich - 800 000 zł. W wyniku rozstrzygniętego przetargu dostawę zrealizuje Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o.

Koszt: 859 770 zł. Brakująca kwota 59 770 zł do zamówienia, pochodzić będzie z budżetu Gminy Powidz.

Pojazd do jednostki trafi w tym roku."

Dotychczasowy najnowszy pojazd OSP Powidz:

MAN TGM 18.340 GBA 589[P]63 OSP Powidz

Co ciekawe ta sama firma w sierpniu br. dostarczyła wóz dla OSP w Kąpielu (pow. słupecki). Informowaliśmy o tym w artykule pt.: "OSP Kąpiel/UG Ostrowite wyłoniło dostawcę wozu ratowniczo-gaśniczego z napędem terenowym!"

W tym roku w powiecie słupeckim udało się na ten moment zakupić trzy pojazdy. Wszystkie trafiły do jednostek OSP z terenu Gminy Ostrowite.

Jeden, fabrycznie nowy pojazd trafił do strażaków z Kąpiela, drugi używany trafił do strażaków z Kosewa.

Pisaliśmy o tym w artykule pt.: "Dwa nowe wozy dotarły do OSP Kosewo i OSP Kąpiel w powiecie słupeckim. - sprawdź jakie!"

Trzeci natomiast, który okazał się wielkim zaskoczeniem dla lokalnej społeczności to używana drabina mechaniczna o wysokości do 30 metrów roboczych, zakupiona do jednostki OSP w Ostrowitem.

O tym zdarzeniu informował natomiast lokalny, słupecki portal "Słupca: Konkretnie i tylko konkretnie.".

Link do artykułu z przekazania pojazdu publikujemy TUTAJ.

Miejmy nadzieję, że to nie jedyne zakupy dla OSP na terenie powiatu słupeckiego w tym roku.

#OSPPowidz #strażak #strażacy #Powidz #gminaPowidz #OSP #BitwaoWozy

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

-  http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=powidz/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=11&podmenu=375&str=1&id=3994

niedziela, 13 września 2020

Afera w SOK! SOK-ista zgubił notatnik służbowy z PESEL-ami kontrolowanych osób!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Afera w SOK! SOK-ista zgubił notatnik służbowy z PESEL-ami kontrolowanych osób!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
zdj. podglądowe
pojazd SOK
Dane osobowe, w tym PESEL czy numer dowodu osobistego, znajdują się w notatniku funkcjonariusza Straży Ochrony Kolei z Pilawy. Służbowy notatnik został zagubiony. SOK prosi o pilny kontakt osoby pouczone w ostatnim miesiącu.

Notatnik zgubił sokista o numerze 00279 z Posterunku SOK w Pilawie. Stało się to 5 sierpnia w trakcie pełnienia służby.

„Tym samym zachodzi prawdopodobieństwo nieumyślnego, przypadkowego naruszenia danych osobowych osób pouczonych w okresie od dnia 10.07.2020 r. do dnia 05.08.2020 r. na obszarze kolejowym na terenie: miejscowości Pilawa, Sobolew, Ruda Talubska oraz osoby pouczonej w dniu 16.07.2020 r. w pociągu 12262 na odcinku Dęblin – Pilawa, których dane znalazły się w zagubionym notatniku. Zakres danych, jakie w związku z prowadzoną interwencją weszły w posiadanie SOK stanowiły dane podstawowe tych osób takie jak m.in. imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania” – czytamy w komunikacie inspektora ochrony danych osobowych SOK.

Jak dodaje IOD, przechwycenia takich danych może powodować negatywne konsekwencje. „Inspektor Ochrony Danych Osobowych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Komenda Główna Straży Ochrony Kolei bardzo prosi osoby pouczone przez Straż Ochrony Kolei we wskazanym powyżej miejscu i czasie o niezwłoczny kontakt, w celu uzyskania zaleceń i rekomendacji jak uniknąć zagrożeń związanych z niecelowym i nieuprawnionym udostępnieniem zawartych w notatniku danych osobowych” – apeluje urzędnik.

Dane Kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Komenda Główna Straży Ochrony Kolei: st. insp. Diana Zborowska – nr tel. 600 083 809; e-mail: diana.zborowska@plk-sa.pl.

Komunikat zniknł (został usunięty z oficjalnej strony SOK)
#SOK #StrażOchronyKolei #daneosobowe  #PESEL #PKP
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
Fotografia Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- KG SOK
https://www.wirtualnygarwolin.pl/aktualnoci/63-aktualnoci/13358-sokista-zgubil-notatnik-z-danymi-osobowymi

sobota, 5 września 2020

LPR: Żołnierz WOT będzie mógł wezwać śmigłowiec ratowniczy! - sprawdź szczegóły

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------
LPR: Żołnierz WOT będzie mógł wezwać śmigłowiec ratowniczy! - sprawdź szczegóły
---------------------------------------------------------
Przeczytaj także:


Dziś (24.06.2020) w siedzibie Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej w Zegrzu podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym a Wojskami Obrony Terytorialnej. Umowę w imieniu WOT sygnował dowódca gen. dyw. Wiesław Kukuła, a ze strony LPR dyrektor prof. dr hab. n. o zdr. Robert Gałązkowski. Przy podpisaniu porozumienia obecni byli również mgr inż. pil. Jan Paluch, zastępca Dyrektora LPR ds. Operacyjno-Szkoleniowych oraz płk Robert Bąkowicz, szef Oddziału Współpracy Cywilno-Wojskowej w Dowództwie WOT.

Zasadniczym celem porozumienia jest sformalizowanie procesów, których efektem będzie skuteczniejsze wspieranie społeczności przez obie instytucje.

Umowa wpłynie również na poprawę bezpieczeństwa żołnierzy poprzez szybsze udzielenie pomocy w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia. Porozumienie zakłada, że żołnierze WOT w toku akcji ratowniczych podejmowanych w czasie wykonywania czynności służbowych będą mogli wezwać śmigłowiec HEMS w przypadku konieczności udzielenia pomocy żołnierzowi, znajdującemu się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

Porozumienie umożliwia również organizowanie wspólnych szkoleń mających na celu weryfikację i doskonalenie procedur współdziałania oraz podnoszenie poziomu bezpieczeństwa realizowanych zadań. Żołnierze WOT zobowiązani będą do odpowiedniego przygotowania i zabezpieczenia miejsca lądowania i startu śmigłowca HEMS oraz udzielenia pomocy zespołowi ratunkowemu w zakresie przemieszczenia personelu medycznego i poszkodowanego żołnierza. Strony porozumienia deklarują współpracę kadry instruktorskiej podczas organizowania szkoleń i analizowania ich efektów, wymianę materiałów dydaktycznych i szkoleniowych oraz doświadczeń w zakresie ratownictwa.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe będzie mogło korzystać z potencjału WOT w zakresie infrastruktury, w tym bazy noclegowej szczególnie w przypadku organizowania ćwiczeń i szkoleń terenowych.

Film podglądowy:


#LPR #HEMS #LotniczePogotowieRatunkowe #OT #ObronaTerytorialna #WOT #WojskaObronyTerytorialnej #ratownictwo #MEDEVAC #żołnierz #żołnierze #armia #wojskowość #śmigłowiec #H135 #EC135
---------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
https://www.youtube.com/watch?v=QEHIYF9WTQ4
---------------------------------------------------------
Źródło informacji:
https://www.lpr.com.pl/pl/lpr-podpisalo-umowe-o-wspolpracy-z-wot/#post-content

piątek, 4 września 2020

Sokoły i Black Hawki służb podległych MSWiA będą gasiły pożary. Wybrano dostawcę zbiorników! - sprawdź jakie i za ile!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Sokoły i Black Hawki służb podległych MSWiA będą gasiły pożary. Wybrano dostawcę zbiorników! - sprawdź jakie i za ile!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

AKTUALIZACJA Z DNIA 18.05.2022r.:

Z informacji jakie otrzymaliśmy od Komendy Wojewódzkiej PSP w Warszawie, w dniu 17 maja 2022r. wynika, że wszystkie zbiorniki znajdujące się na wyposażeniu PSP znajdują się na terenie woj. mazowieckiego.

Z odpowiedzi udzielonej nam w dniu 4 kwietnia 2022r. wynikam, że dysponentem zbiorników jest Komenda Główna PSP.

AKTUALIZACJA Z DNIA 18.01.2021r.:
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie ogłosiła kolejny przetarg, na kolejne cztery zbiorniki (dwa zestawy) Bambi dla śmigłowców. O szczegółach zakupu i wyniku tego przetargu przeczytasz w artykule pt.:
KW PSP Warszawa: Straż Pożarna i Policja ugaszą pożary z powietrza! Zakup kolejnych "Bambi"! - szczegóły

Obecnie proponowany pomysł zakupu/sprzedaży śmigłowców dla PSP utkwił w martwym punkcie.

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej ogłosiła drugie postępowanie dot. zakupu dwóch zbiorników typu:
"Bambi Bucket" dla śmigłowców S-70i Black Hawk oraz PZL W-3 Sokół.

Pierwszy przetarg unieważniono z powodu niewystarczających środków.

1.1 Zbiornik dla S-70i Black Hawk musi spełniać wymogi tj.:
- Zbiornik gaśniczy o parametrach umożliwiających użytkowanie na śmigłowcach S-70i jako podwieszane do urządzenia „cargo hook”,
- maksymalna masa napełnionego urządzenia nie większa niż 3100 kg,
- maksymalna pojemność zbiornika na wodę nie mniejsza niż 2900 litrów,
- konstrukcja i wymiary urządzenia po złożeniu do transportu muszą umożliwiać załadunek i przewóz w kabinie transportowej śmigłowca S-70i,
- w kompletacji urządzenia musi znajdować się zestaw naprawczy do zbiornika tego samego producenta. 1 kpl.

1.2. Zbiornik dla PZL W-3 Sokół oraz S-70i Black Hawk musi spełniać wymogi tj.:
- Zbiornik gaśniczy o parametrach umożliwiających użytkowanie na śmigłowcach S-70i oraz PZL W-3 Sokół jako podwieszane do urządzenia „cargo hook”,
- maksymalna masa napełnionego urządzenia nie większa niż 1700 kg,
- maksymalna pojemność zbiornika na wodę nie mniejsza niż 1500 litrów,
- konstrukcja i wymiary urządzenia po złożeniu do transportu muszą umożliwiać załadunek i przewóz w kabinie transportowej śmigłowca S-70i oraz PZL W-3 Sokół,
- w kompletacji urządzenia musi znajdować się zestaw naprawczy do zbiornika tego samego producenta. 1 kpl.

Dodatkowe elementy zamówienia:

- Akumulatorowy system umożliwiający autonomiczne operowanie zrzutem wody bez korzystania z instalacji elektrycznej śmigłowca. System musi umożliwiać wykonanie minimum 200 operacji bez konieczności ładowania. W komplecie powinno znajdować się urządzenie do ładowania z sieci 230 VAC; Zestaw akumulatorowy pasujący do zbiornika 1.1 i 1.2. 1 kpl.

- System podwieszenia zbiornika gaśniczego umożliwiający zwiększenie odległości zbiornika od pokładu do około 15 m umożlwiający napełnianie wodą w terenie trudnodostępnym. W skład zestawy musi wchodzić przedłużka do systemu, o którym mowa w pkt. 1.3. 1 kpl.

- Sieć transportowa MA-3 (15x20 stóp). 1 kpl.

- Szekla omega z zabezpieczeniem o nośności do ≥4200 kg pozwalająca na odsunięcie i ukierunkowania zawiesia pod pokładem śmigłowca. 2 szt.

- Hak automatyczny z elektrycznym zwalnianiem ładunku typu Hayabusa 10K lub równoważny. 1 szt.

- Lina transportowa o nośności ≥4200 kg, długości 15 m kompatybilna z zamkiem/hakiem. 1 szt.

- Hełm typu ALPHA 900 Rotary Wing missions lub równoważny składający się z:
1) skorupa z osłoną wizjera,
2) wkładki słuchawkowe - impedancja słuchawek 10 Ohm, (2x19 omów połączenie równoległe),
3) przewód słuchawkowo-mikrofonowy typu „coiled” długości 1m zakończony wtykiem typu Jack (U-174/U lub U 93A/U),
4) mikrofon dynamiczny niskoomowy o impedancji 5 Ohm do pracy w środowisku o wysokim poziomie hałasu, wyposażony w osłonę przeciwwiatrową z gąbki, mocowanie mikrofonu na ramieniu giętkim,
5) dwa wizjery – przyciemniany „Sunshade” i żółty „High contrast” chowane pod osłonę,
6) uchwyt do mocowania gogli noktowizyjnych (umożliwiający mocowanie gogli typu AN/AVS-9 i mocowanie na baterie do gogli (może być np. na rzep),
7) wyposażenie dodatkowe (do każdego hełmu)
a) pokrowiec (torba) na hełm zabezpieczający przed uszkodzeniami mechanicznymi,
c) czepek pilota – 3 szt.,
e) opis i instrukcja eksploatacji (dokument może być częścią innego dokumentu),
f) inne części wymienne lub regulacyjne, których dołączenie wynika z konieczności spełnienia niniejszej specyfikacji,
g) dokument identyfikacyjny (metryka wyrobu) zawierający co najmniej:
- nazwę i nr wyrobu,
- parametry techniczne,
- wpis potwierdzający wykonanie wyrobu zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi, w szczególności spełnienie wymagań jakościowych,
- warunki gwarancji.
h) kolor RAL 3000.,

- Maski ochronne (maxillofacial shield) przeznaczone są do ochrony twarzy szefa pokładu przed oddziaływaniem strug powietrza w czasie wykonywania operacji lotniczych przy otwartych drzwiach lub oknach śmigłowca, w kolorze Medium Gunship Gray (FS 26118) lub równoważne. 4 szt.

- Całość wyposażenia zamontowana i dostarczona na przyczepie transportowej lekkiej z zaczepem kulowym. W przypadku gdy masa przyczepy wraz z ładunkiem przekracza 750 kg., należy zastosować przyczepę o DMC 1100kg.
W przyczepie zamontowane lampy sygnalizacyjne ostrzegawcze pojazdu uprzywilejowanego LED min 3 diody LED każda koloru niebieskiego – po jednej na każdym boku pojazdu oraz jedna z tyłu. Sposób podłączenia sygnału zasilającego lamp zostanie ustalony po podpisaniu umowy na wniosek Wykonawcy.

- Wraz z dostawą urządzenia musi być zapewniona usługa szczegółowego instruktarzu z zakresu eksploatacji, obsługi i konserwacji dla min. 15 osób zgodnie z wymaganiami umowy.

- Zamawiający jest zobowiązany do udzielenia minimum 24 mieś. gwarancji.

Oferty można składać tylko do 30 lipca 2020r.
W przypadku zawarcia umowy, zbiorniki muszą zostać dostarczone nie później niż do 30 października 2020r.

W związku z pogarszającą się sytuacją we włoskich zakładach PZL Świdnik, związkowcy zaoferowali  w ostatnim czasie sprzedaż Sokołów dla Państwowej Straży Pożarnej i z prośbą o interwencyjny zakup napisali do Premiera Mateusza Morawieckiego.

Z racji tego iż zamówienie realizuje KW PSP Warszawa, można przypuszczać, że głównym operatorem (użytkownikiem) tych zbiorników będzie Lotnictwo Policji ulokowane w Warszawie, podlegające pod Komendę Główną Policji.

Obecnie służby podległe MSWiA posiadają 3 śmigłowce typu S-70i Black Hawk oraz 5 maszyn typu W-3  w wersji Sokół i Anakonda. KG PSP zapowiadała, że zakupi więcej zbiorników do śmigłowców, zatem można przypuszczać, że to zamówienie nie będzie ostatnim.

O tym, że Straż Pożarna planuje pozyskać zbiorniki Bambi pisaliśmy TUTAJ.

O modernizacji Sokołów podległych służbom MSWiA poczytasz TUTAJ.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Parasnake z Kielc, która wyceniła swoją ofertę na kwotę: (no właśnie... kwot nie upubliczniono, a na stronie KW PSP Warszawa zamówienie umieszczono w zakładce nie przekraczających zamówień 30 tyś euro, co ciekawe poprzednio ten sam Wykonawca żądał kwoty 787 tyś brutto za zamówienie).

AKTUALIZACJA Z DNIA: 27.09.2020r.:
BZP UZP - czyli Biuro Zamówień Publicznych, Urzędu Zamówień Publicznych na swoim portalu podało że, KW PSP w Warszawie za oba zbiorniki (1 zestaw) zapłaciła: 648.210,00 zł brutto.


fot. Fabio Acuna
PZL W-3AS Sokół
(zdj. nie jest skopiowane lecz "podlinkowane')

#BPN #BiebrzańskiParkNarodowy #MSWiA #Kamiński #pożar #PZLMielec #S70i #BlackHawk #LotnictwoPolicji #KGP #KomendaGłównaPolicji #policja #police #A101 #A102 #SN70XP #SN71XP #SN72XP #A103 #A104 #Bell407GXi #Bell407 #Bell #mechaniklotniczy #lotnictwo #A015 #TrzymamyStraż #PZLKania #PZL104Wilga #Wilga #StrażGraniczna #LotnictwoStrażyGranicznej #KGSG #KomendaGłównaStrażyGranicznej #KGPSP #PSP #PaństwowaStrażPożarna
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://bzp.uzp.gov.pl/ZP403/Preview/1a04157d-c553-428b-8270-aa72622ff193 - BZP UZP
Przetarg II:
- http://www.straz.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczne-do-kwoty-30000-euro?file=files/kwpsp/zamowienia-publiczne/2017/Dostawa%20zbiornikow%20podwieszanych%20pod%20smiglowiec%20wraz%20z%20dodatkowym%20wyposazeniem/Ogloszenie%20wynikow%20WL.2370.18.14.2020.pdf

Przetarg I:
http://www.straz.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczne-do-kwoty-30000-euro
- http://www.straz.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczne-do-kwoty-30000-euro?file=files/kwpsp/zamowienia-publiczne/2017/Dostawa%20zbiornikow%20podwieszanych%20pod%20smiglowiec%20wraz%20z%20dodatkowym%20wyposazeniem/Informacja%20z%20otwarcia%20ofert.pdf
- http://www.straz.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczne-do-kwoty-30000-euro?file=files/kwpsp/zamowienia-publiczne/2017/Dostawa%20zbiornikow%20podwieszanych%20pod%20smiglowiec%20wraz%20z%20dodatkowym%20wyposazeniem/Informacja%20o%20uniewaznieniu%20postepowania.pdf

piątek, 28 sierpnia 2020

Nowy magazyn przeciw powodziowy w powiecie słupeckim! Sprawdź gdzie zostanie zbudowany i za jaką kwotę!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nowy magazyn przeciw powodziowy w powiecie słupeckim! Sprawdź gdzie zostanie zbudowany i za jaką kwotę!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu, zakończył postępowanie przetargowe dot. wyłonienia Wykonawcy, który podjął się wybudowania magazynu przeciw powodziowego w powiecie słupeckim.

zdj. podglądowe:
Strażacy z JRG-6 Poznań-Krzesiny rozkładający
rękaw wodny na Warcie.
1. Przedmiotem zamówienia jest I etap budowy wojewódzkiego magazynu przeciwpowodziowego w miejscowości Borki gm. Słupca, który obejmuje wykonanie sieci
wodociągowej i kanalizacyjnej, zasilania elektrycznego, oświetlenia zewnętrznego, CCVT,  zbiornika ppoż., placu manewrowego z wjazdami i miejscem postojowym oraz posadowienie kontenera socjalnego i kontenera telekomunikacyjnego, zgodnie z dokumentacją projektową.
Kontenery socjalny i telekomunikacyjny zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego.
2. Szczegółowy zakres robót budowlanych i sposób ich realizacji został określony w: dokumentacji projektowej, opisie przedmiotu zamówienia, przedmiarach, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Dokumentacja projektowa dotyczy szerszego zakresu robót, Wykonawca realizuje zakres prac ujęty w przedmiarach.
3. Dokumentacja projektowa dotyczy szerszego zakresu robót, Wykonawca realizuje zakres prac ujęty w przedmiarach.
4. Wykonawca zobowiązany jest w ramach przedmiotu zamówienia wykonać
dokumentację podwykonawczą zrealizowanych prac.
5. Prace nie ujęte w przedmiarze, ale konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w zaoferowanej cenie zamówienia.
6. Wykonawca przed przystąpieniem do robót przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wzory materiałów między innymi: kostki brukowej.
7. Zamawiający wymaga aby teren robót na którym zakończono prace budowlane został oddany Zamawiającemu posprzątany.
8. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe na terenie wykonywanych prac i/lub w związku z tymi pracami. W przypadku powstania jakichkolwiek uszkodzeń z winy Wykonawcy, jest on zobowiązany do poinformowania Zamawiającego i naprawienia szkody na własny koszt i na własną odpowiedzialność.
9. Zamawiający umożliwia dokonanie wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu umowy, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu z panem Waldemarem Paternogą tel. 722-323-002.
10. Zamawiający wymaga zaoferowania gwarancji na wykonane prace oraz na użyte podczas realizacji prac materiały na okres 36 miesięcy, liczonej od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót.
11. Wszystkie użyte do realizacji zamówienia materiały muszą być pełnowartościowe oraz posiadać wymagane stosownymi przepisami aktualne świadectwa jakości, świadectwa dopuszczenia, atesty, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą.
12. We wszystkich zapisach SIWZ oraz jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji
technicznych lub systemów odniesienia zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. W przypadku, gdy w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ) podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych producentów, należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia o co najmniej takich samych parametrach. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów są co najmniej takie same jak produktów opisanych w SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania
równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać równoważność zastosowanych rozwiązań.
13. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać na etapie składania oferty, że oferowane przez niego materiały itp. spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca na etapie realizacji prac zastosuje materiały wskazane w ofercie.
14. Wymagany zakres robót Wykonawca winien zrealizować z należytą starannością, zgodnie z wymaganiami Polskich Norm, przepisami Prawa budowlanego, bhp, ppoż. oraz zasadami sztuki budowlanej.
15. Na bieżąco, w trakcie realizacji robót, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt wywieźć i zutylizować śmieci i inne materiały pozostałe po przeprowadzonych robotach.
16. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia na terenie prowadzenia prac mogą być również prowadzone prace przez innych Wykonawców. W związku z powyższym prace muszą być prowadzone z uwzględnieniem innych ekip i zakresu ich prac.
17. Zamawiający przewiduje, w miarę potrzeb, spotkania robocze w celu omówienia ewentualnych problemów bądź postępu prac. Zamawiający oczekuje, że osoby wskazane w umowie do kontaktu będą w nich każdorazowo uczestniczyć.
18. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę pracowników wykonujących przedmiot zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest aktualizować listę pracowników na bieżąco, w przypadku jakichkolwiek zmian w zatrudnieniu.
19. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp i określa je, stosownie do art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy Pzp:
1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące prace budowlane, sieć wodociągową i kanalizacyjną, zasilanie elektryczne, oświetlenie zewnętrzne, CCVT, zbiornik ppoż. były zatrudnione na podstawie umowy  o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę;
2) w przypadku zatrudniania na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia nowej osoby/nowych osób wykonującej/ych czynności określone w pkt 1, zatrudnienie winno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia i trwać nieprzerwanie w całym okresie wykonywania ww. umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę/podwykonawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca/podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia w ciągu 14 dni kalendarzowych (licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy) na to miejsce innej osoby na podstawie umowy o pracę;
3) w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia (dotyczy osób już zatrudnionych na postawie umowy o pracę przez Wykonawcę/podwykonawcę) oraz w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia zatrudnienia nowej osoby na podstawie umowy o pracę Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę, lub innych dokumentów dotyczących osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1. Oświadczenie lub kopia umowy o pracę, lub inne dokumenty powinny zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie lub dokument, datę złożenia oświadczenia lub dokumentu, informację, że wskazane w pkt 1 czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby, datę zawarcia umowy o pracę, imiona i nazwiska tych osób, zakres obowiązków pracowników, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia lub dokumentu w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy;
4) Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudniania wskazanej osoby, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją
Zamawiającemu w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania zawiadomienia;
5) w przypadku wykonywania czynności określonych w pkt 1 przez osoby niezatrudnione na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdy dzień pracy każdej osoby niezatrudnionej na podstawie umowy o pracę;
6) w przypadku nieprzedłożenia Zamawiającemu oświadczenia lub kopii umowy o pracę, lub innych dokumentów, o których mowa w pkt 3, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia następnego po upływie terminu, o którym mowa w pkt 3;
7) w przypadku nieprzedstawienia Zamawiającemu dokumentacji zatrudnienia, o której mowa w pkt 4 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł, za każdy dzień opóźnienia, licząc od dnia następnego po upływie terminu, o którym mowa w pkt 4.

Cieszy fakt, że w obliczu kryzysu gospodarczego, środki publiczne są wydatkowane na inwestycje zwiększające bezpieczeństwo, przy okazji dając pracę Polakom, a zwłaszcza lokalnym przedsiębiorcom i pracownikom.
Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma IZBRUK Maciej Rybicki, ZAKŁAD OGÓLNOBUDOWLANY Dziedzice 59, 62-404 Ciążeń za cenę brutto: 949 615,08 zł.
Zgodnie z umową, zobowiązany jest wykonać usługę w ciągu 120 dni od daty podpisania umowy.

Jest to dopiero przetarg zakończony w związku z I-szym etapem budowy, zatem za jakiś czas UW w Poznaniu powinien ogłosić kolejne postępowanie.

AKTUALIZACJA Z DNIA 19.09.2020r.:
Urząd Wojewódzki ogłosił przetarg na drugi etap budowy o czym informujemy w artykule pt.: "Nowy magazyn przeciw powodziowy w powiecie słupeckim! Przetarg na drugi etap budowy."
#Izbruk #powódź #ObronaCywilna #cywilna #UrządWojewódzki #Dziedzice #Ciążeń #Słupca #Wielkopolska #magazynprzeciwpowodziowy #budowa #Borki
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Fotografia Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
https://www.poznan.uw.gov.pl/przetargi/budowa-wojewodzkiego-magazynu-przeciwpowodziowego-w-miejscowosci-borki-gm-slupca-etap-i
(opracowanie własne)

środa, 26 sierpnia 2020

Nowoczesny ambulans od "Fundacji Orlen" dla wołomińskiego szpitala! - sprawdź jaki i ile kosztował!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nowoczesny ambulans od "Fundacji Orlen" dla wołomińskiego szpitala! - sprawdź jaki i ile kosztował!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"W piątek 3 lipca odbyła się uroczystość przekazania nowego ambulansu dla Szpitala Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Wołominie, zakupionego ze środków Fundacji Orlen.

Na apel Starosty Wołomińskiego Adama Lubiaka o wsparcie powiatowej placówki w walce z pandemią koronawirusa odpowiedziała Fundacja Orlen. Dzięki przekazanym środkom w wysokości ponad 437 tys. złotych, Starostwo Powiatowe w Wołominie zakupiło nowoczesną i w pełni wyposażoną karetkę. W piątek 3 lipca Starosta przekazał dyrekcji szpitala kluczyki i dowód rejestracyjny nowego pojazdu.

Nowy sprzęt jest niezbędny do ratowania zdrowia i życia ponad 250 tys. mieszkańców naszego powiatu. Pragnę serdecznie podziękować Fundacji oraz PKN ORLEN za dotychczasową współpracę i wsparcie okazane powiatowi i jego mieszkańcom – powiedział Starosta Adam Lubiak.

Ochrona i promocja zdrowia to jeden z głównych celów statutowych Fundacji ORLEN.
Od początku swojego istnienia Fundacja otacza szczególną troską placówki medyczne, wspiera projekty dotyczące profilaktyki zdrowotnej oraz pomaga ciężko chorym osobom indywidualnym. (…) Mam nadzieję, że przekazywany dziś ambulans, zakupiony w całości ze środków Fundacji ORLEN, będzie dobrze służył mieszkańcom Wołomina – napisała w liście skierowanym do beneficjentów Prezes Fundacji Orlen Marta Soluch.

W uroczystości uczestniczyli również członek zarządu Powiatu Paweł Dąbrowski, Przewodniczący Komisji Zdrowia, Polityki Społecznej i Prorodzinnej Adam Pietrzak, Dyrektor Szpitala Grzegorz Krycki wraz z zastępcami Agnieszką Wolską i Mariuszem Ponetą." - poinformował na swojej stronie internetowej Szpital Matki Bożej nieustającej pomocy w Wołominie.

Podwozie ambulansu, najnowszego VW Craftera zostało wyprodukowane we fabryce samochodów użytkowych Volkswagen we Wrześni. Zamówienia z publicznych pieniędzy na pojazdy produkowane w Polsce, mimo że fabryka jest niemiecka, pozwala na utrzymanie miejsc pracy w regionie w czasach kryzysu.

To nie jest jedyna pomoc, którą w ostatnim czasie udzieliła "Fundacja Orlen" w zakupie karetek dla szpitali.
W kwietniu dzięki wcześniej wspomnianej fundacji udało się zakupić dwie karetki dla szpitala w Grudziądzu, pisaliśmy o tym w artykule pt.: "Cztery karetki dla Grudziądza, w tym dwie jako dar Fundacji Orlen! Sprawdź jakie! - FILM".

Cyklicznie "Fundacja Orlen" udziela wsparcia także Ochotniczym Strażom Pożarnym, w ramach akcji: "Orlen dla Strażaków".
W tym roku akcja już się odbyła i pisaliśmy o niej w artykule pt.: "Orlen dla Strażaków 2020" - kto dostał dotację? - WYNIKI!"

Film podglądowy z przekazania ambulansu dla wołomińskiego szpitala:




#FundacjaOrlen #Ambulans #Wołomin #ratownictwomedyczne #PaństwoweRatownictwoMedyczne #ratownictwo #ratownik
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:

poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Wybrano ofertę! | KW PSP Olsztyn: Dwadzieścia nowych SPGaz. Gdzie trafią, jakie i za ile?

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wybrano ofertę! | KW PSP Olsztyn: Dwadzieścia nowych SPGaz. Gdzie trafią, jakie i za ile?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:

AKTUALIZACJA 16.06.2021r.:

Od kwietnia 2021r. pojazdy służą w JRG Chodzież oraz JRG Słupca i w wielu innych jednostkach na terenie Polski. Poniżej prezentujemy film opublikowany na kanale You Tube Mikołaj 998, który prezentuje 1 z 20-stu zakupionych pojazdów (więcej o pojazdach przeczytasz pod filmem).

zdj. ma charakter tylko podglądowy
Iveco z napędem 8x8 znajdujące się
na wyposażeniu JRG-6 Poznań - Krzesiny,
jako nośnik kontenera służącego do
obsługi i transportu AODO.

AKTUALIZACJA 16.09.2020r.:
Komenda Wojewódzka PSP w Olsztynie 16 września br. o wyborze poniżej wymienionej oferty firmy Moto Truck.

KW PSP Olsztyn dokonała otwarcia ofert w postępowaniu dot. zakupu samochodów typu SPGaz.
Najkorzystniejszą ofertę spośród pięciu złożyła spółka Moto Truck, Polska firma od lat znana z produkcji zabudów do pojazdów ratowniczo-gaśniczych dla Polskich Straży Pożarnych.
Potencjalny wykonawca wycenił swoją ofertę na kwotę: 19.397.100,00 zł brutto, udzielając przy tym 36 mieś. gwarancji na podwozie oraz 60 mieś. na zabudowę.

Pozostaje teraz jedynie czekać na podpisanie umowy przez Komendę Wojewódzką.
Oferta mieści się w zakładanym budżecie.

Będą to prawdopodobnie pierwsze tego typu seryjne pojazdy wyprodukowane przez tą firmę.

zdj. ma charakter tylko podglądowy
Iveco z napędem 8x8 znajdujące się
na wyposażeniu JRG-6 Poznań - Krzesiny,
jako nośnik kontenera służącego do
obsługi i transportu AODO.
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie, ogłosiła przetarg nieograniczony na dostawę 20 sztuk samochodów średnich typu "SPgaz" czyli samochodów przeznaczonych do transportu i obsługi AODO - Aparatów Ochrony Dróg Oddechowych wraz z niezbędnym wyposażeniem.

Na liście jednostek, które mają otrzymać te pojazdy znajdują się jednostki:
* KP/M PSP:
- Złotoryja,
- Bydgoszcz,
- Chełm,
- Gorzów Wielkopolski,
- Łódź,
- Oświęcim,
- Radom,
- Płock,
- Krosno,
- Gdańsk,
- Bytów,
- Katowice,
- Bielsko-Biała,
- Kielce,
- Olsztyn,
- Elbląg,
- Chodzież,
- Słupca,
- Szczecin
-  Koszalin. (...)

, a odbioru technicznego w imieniu jednostek ma dokonać macierzysta Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej.

Jako jedyni bardziej skupimy się na opisaniu specyfikacji technicznej oraz wyposażenia nowego pojazdu, który w przypadku wyłonienia dostawcy miałyby otrzymać jednostki PSP.

Pojazdy "SPGaz", które mają otrzymać PSP muszą spełniać następujące wymagania oraz być wyposażony w następujący sprzęt:

* podwozie bazowe:
- nie może być wyprodukowane wcześniej niż w 2020r.,
- DMC, czyli Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu nie może być mniejsza niż 12 ton,
- napęd pojazdu musi być w układzie 4x2,
- moc silnika pojazdu nie może być mniejsza niż 180 kW czyli około 244 KM, musi spełniać normy spalania na poziomie Euro 6, a prędkość maksymalna pojazdu nie może być większa niż 100 km/h,
- dopuszczalna jest skrzynia biegów automatyczna jak i manualna,
- zbiornik paliwa musi być o pojemności mininalnej 150 l., umożliwiający przejechanie dystansu minimum 300 km.,
- kabina pojazdu musi być z układem siedzeń 1+1 czyli kierowca + dysponent (dowódca),
- tył pojazdu musi być wyposażony w specjalny zderzak chroniący pojazd na wypadek najechania na jego tył przez inny pojazd oraz być wyposażony w kamerę cofania,

zdj. podglądowe:
Przykładowa zabudowa pojazdu
ratowniczo-gaśniczego,
zawierająca m in. AODO.
* zabudowa oraz wyposażenie ratownicze pojazdu:
- pojazd powinien być wyposażony w windę załadowczą o ładowności minimalnej 1400 kg. wraz z dokumentacją, świadectwa dopuszczenia przez UDT - Urząd Dozoru Technicznego,
- stolik składany (roboczy) wraz z fotelem obrotowym,
- 7 szt. wózków do transportu AODO,
- 48 szt. butli stalowych o pojemności 6,8 L. o ciśnieniu 300 bar,
- 12 aparatów oddechowych  nadciśnieniowych zamontowanych z butlą i 8 szt na wózku w postaci noszaków butle ze świadectwem UDT,
- autonomiczne sygnalizatory bezruchu z CNBOP 12 szt.,
- system łączności do masek 12 szt.,
- Zestaw ratownictwa medycznego R0 – 1 szt.,
- Gaśnica ABCF 6kg – 1 szt.,
- Miernik ciśnienia butli od 0-300 Bar -2 szt,
- Reduktor powietrzny 300 Bar bezdźwigniowy - 1 szt. oraz butle stalowe 6 l 300 bar – 2 szt.,
- Pistolet pneumatyczny z przewodem elastycznym (spirala) 2 m - 2 szt. /podłączone do butli ,
- Przedłużacz przewodu pneumatycznego (spirala) 5m - 2 szt.,
- Płyn aseptyczny w pojemniku o pojemności 1 litr ze spryskiwaczem – 2 szt,
- Agregat prądotwórczy „walizkowy” w wykonaniu SILENT o. wadze do 22 kg i mocy nominalnej min 2,0 (kVA),
- tablica do pisania, biała, magnetyczna wraz z markerami o kolorach: niebieski, czarny, czerwony, zielony wraz z holderem magnetycznym, płynem czyszczącym o pojemności 500 ml. i wycierakiem, oraz z 12stoma magnesami kolorowymi, okrągłymi,
- komputer typu laptop do sporządzania ewidencji z prowadzonych badań o parametrach: przekątna ekranu min 15,6”, matryca matowa, procesor klasy i5, pamięć min. RAM 6 GB, dysk twardy SSD min. 256 GB z licencjonowanym systemem operacyjnym WIN10 PRO 64 bity,
- Kompresor do ładowania butli powietrznych, o wydajności – minimum 300 l/min., ciśnienie maksymalne – 330 bar z mocą min 7KW z wagą do 240 kg.,
- myjka do masek – wyposażenie minimalne: możliwość czyszczenia min. 9 masek pełnotwarzowych jednocześnie,
- suszarkę do masek,
- sprzęt warsztatowy,
- komputerowe stanowisko kontrolno-pomiarowe do badań aparatów i masek,

* sygnalizacja uprzywilejowania i oświetlenie pojazdu musi składać się z.../w następującej konfiguracji:
- dwie lampy w technologii LED emitujące naprzemiennie światło barwy niebieskiej umieszczone na dachu kabiny pojazdu,
- dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka
wstecznego samochodu osobowego oraz dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie typu LED zamontowane na bokach zabudowy pojazdu,
- dodatkowy sygnał typu „AIR-HORN”, pneumatyczny lub elektroniczny o natężeniu dźwięku min. 110 dB, włączany włącznikiem łatwo dostępnym dla kierowcy oraz dowódcy,
- oświetlenie robocze pojazdu w technologii LED emitujące światło wokół całej osi pojazdu,
- sygnalizacja dźwiękowa musi składać się z modulatora o mocy minimalnej 110-115 dB.,
- lampa kierunkowa LED barwy niebieskiej w tylnej części pojazdu,
- dwa LED-y umieszczone w atrapie maski pojazdu z 6-cioma diodami,

Dostawca jest zobowiązany udzielić na pojazd minimum 24 mieś. gwarancji licząc od dnia odbioru pojazdu.
Zainteresowane podmioty mogą składać oferty najpóźniej do dnia: 24 sierpnia 2020r.
W przypadku wyłonienia dostawcy i podpisania umowy, pojazdy mają być dostarczone do jednostki wojewódzkiej, nadrzędnej która ma być użytkownikiem pojazdu. W przypadku słupeckiej jednostki, odbioru dokona KW PSP Poznań.
Dostawy mają odbyć się w terminie: 15.02.2021-5.04.2021r.

Na liście jednostek, które mają otrzymać te pojazdy znajdują się dwie jednostki z wielkopolski, Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy i Chodzieży, a odbioru technicznego w imieniu jednostek ma dokonać Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu.

Co ciekawe, jeśli uda sie wyłonić dostawcę wyżej wymienionych pojazdów to byłby to pierwszy tego typu wóz do dyspozycji w historii słupeckiej PSP. Zazwyczaj tego typu pojazdy znajdowały się w większych miejscowościach/powiatach np. w Koninie, Pile, Poznaniu itd.

Pojazdy mają być dostarczone w ramach programu: „Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym – etap I” pomiędzy Komendą Główną PSP a Komendą Wojewódzką PSP w Olsztynie.
#KPPPSPSłupca #JRGSłupca #AODO #SPGaz #580P #581P #wózstrażacki #PSP #PaństwowaStrażPożarna #KWPSPOlsztyn #Olsztyn #Słupca #wielkopolska #StrażPożarna #strażak #strażacy #KGPSP
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
Fotografia Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
https://kwpspolsztyn.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/195769/dostawa-srednich-samochodow-p-gaz-20-sztuk

niedziela, 23 sierpnia 2020

KWP Gorzów Wlkp.: Ruchome Stanowisko Dowodzenia dla policjantów z Lubuskiego. - sprawdź jakie i za ile!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
KWP Gorzów Wlkp.: Ruchome Stanowisko Dowodzenia dla policjantów z Lubuskiego. - sprawdź jakie i za ile!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:

AKTUALIZACJA Z DNIA 25.08.2021r.:

Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wielkopolskim odebrała specjalistyczne radiowozy wspomagania dowodzenia i ruchome stanowisko dowodzenia.

Film z prezentacji zakupionych pojazdów:

***

MB Sprinter - Zeszuta
- MCM Mobilne Centrum Monitoringu - Straż Ochrony Kolei
Pojazd jest finansowany ze środków UE w ramach programu: „Zintegrowane stanowiska zarządzania i informowania o ryzyku w sytuacji kryzysowej".

Wymagania taktyczno-techniczne, które postawiła Policja:
Pojazd musi zostać wyposażony w min. 4-ro cylindrowy silnik, spełniający normy spalin w standardzie Euro 6, moc musi być na poziomie minimalnym 124 kW czyli 168 KM.
Zbiornik paliwa musi być o pojemności minimalnej 70L., a zbiornik do Ad Blue do 20L. . DMC nie może przekraczać 3,5 tony.
Wóz musi być wyposażony w system stabilizacji toru jazdy, manualną lub automatyczną skrzynię 7-mio biegową, co ciekawe musi być napęd terenowy 4x4, co ciekawe byłby to pierwszy tego typu pojazd z napędem terenowym w Polskiej Policji.
Wykonawca przedstawi propozycję co najmniej 3 stonowane kolory lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta/importera pojazdu – przedstawionych w katalogu. Zamawiający dokona wyboru koloru lakieru spośród zaoferowanych przez Wykonawcę przed zawarciem umowy.

Pojazd musi być przystosowany do przewożenia w jego wnętrzu:
a) przedział I – 3 funkcjonariuszy w tym kierowca
b) przedział II – przestrzeń dwu-stanowiskowego Stanowiska Dowodzenia.

W przedziale II w przestrzeni biurowej należy zamontować: 
*(wymagania wymienionych urządzeń zostały opisane przez zamawiającego w WTT czyli Wymaganiach Taktyczno Technicznych)

a) na wprost bocznych drzwi przesuwnych stolik umieszczony poprzecznie do kierunku jazdy z dwoma
siedzeniami w formie ławek po prawej i lewej stronie stołu. Ławki mają mieć podnoszone siedziska, gdzie
będzie można wykorzystać je jako schowki. Od strony I przedziału ławki po prawej strony stołu muszą być
skierowane tyłem do kierunku jazdy, natomiast z lewej strony stołu – przodem do kierunku jazdy.,

b) nad stołem zamontować monitor min. 40 calowy do ciągłej pracy z tunerem TV i uchwytem do montażu na
ścianę,

c.1) między blatem stołu a monitorem 40 calowym zawieszonym na lewej ścianie bocznej pojazdu zamontować
po środku obok siebie w poziomie dwa radiotelefony. Jeden cyfrowo – analogowy oraz jeden TETRA,

c.2) pomiędzy I przedziałem a II przedziałem zamontować przegrodę metalową do min. Połowy wysokości i na
całej szerokości pojazdu.,

d) do stolika należy przymocować lampkę LED oświetlającą cały stół umożliwiająca czytanie i pisanie notatek
służbowych.

e) na stole musi być laptop,

f) koło stolika zainstalować podwójne gniazdo 230V AC i gniazdo zapalniczki 12VDC.

g) przedział II biurowy musi być oddzielony od przedziału III technicznego szczelną przegrodą na całej
wysokości i szerokości pojazdu.,

h) na lewej bocznej ścianie pojazdu pomiędzy przegrodą oddzielającą III przedział a monitorem 40 calowym
muszą być zamontowane szafki i regały na dokumenty A4.,

i) stół ma być w literę U od monitora 40 calowego poprzez tylną przegrodę oddzielającą przedział II od III aż do lewej krawędzi drzwi bocznych przesuwnych.,

j) litera stołu U ma być podzielona na pół, gdzie będzie z tego wydzielone dwa stanowiska dla operatora kamer
wizyjnych i stanowisko pomocnika operatora kamer. Stanowisko operatora kamer jest umiejscowione po lewej
stronie pojazdu między ścianą od przedziału III technicznego a monitorem 40 calowym umieszczonym na
ścianie lewego boku pojazdu. Stanowisko pomocnika operatora kamer umiejscowione jest po prawej stronie
pojazdu od ściany III przedziału technicznego do drzwi przesuwnych bocznych.,

k) na stole mają być zamontowane do każdego stanowiska operatora kamer i jego pomocnika po lampce LED
służącej do oświetlenia stołu celem sporządzania notatek, podwójne gniazdo 230V AC i jedno gniazdo
zapalniczki 12V AC.,

l) na stanowisku operatora kamer musi być zamontowany:
- monitor min.21 calowy,
- laptop z torbą z słuchawkami pełnymi - nausznymi,
- pod stołem zamontować lodówkę.

m) na stole pomiędzy stanowiskami operatorów należy zamontować:
- klawiatura sterująca do rejestratora do kamer – 1 szt. o minimalnych parametrach:
* wbudowany wyświetlacz LCD,
* sterowanie Joystick 4-axis, manipulator 3D,
* interfejsy,
- Radiotelefony cyfrowo-analogowe nasobne w ilości 12 szt. wraz z dwoma ładowarkami wielopozycyjnymi
(6 pozycyjne) do tego typu urządzeń
- telefon stacjonarny typu Gigaset C 530,

n) na stanowisku pomocnika operatora kamer musi być zamontowany:
- monitor min.21 calowy,
- laptop z torbą oraz słuchawkami nausznymi - pełnymi,
- pod stołem muszą być szafki do schowania w czasie jazdy laptopów, drukarki i skanera oraz szafki z
szufladami na dokumenty w formacie A4.
- pod stołem zamontować niszczarkę na dokumenty w formacie A4.
- Przenośna drukarka termiczna A4,
- Dwustronny skaner mobilny z torbą,

o) na ścianie od przegrody pomiędzy przedziałem II a III należy zamontować:
* router Cisco z modułem LTE C1111-8PLTEEAWE – 2 szt.
* router Cisco z modułem LTE C1111-4PLTEEA – 2 szt.
* Bramka GSM typu 2N SmartGate – Euro (501413E) – 1 szt.

p) na stole lub na ścianie w przedziale II biurowym zamontować 4 latarki patrolowe z podwójną stacją ładującą o mocy minimalnej 700 lumenów,

r) w III przedziale technicznym należy zamontować na wysuwanej platformie z lewej strony pojazdu agregat
prądotwórczy o mocy dostosowanej do ogólnego zapotrzebowania na energię elektryczną urządzeń i oświetlenia
zamontowanych w II przedziale biurowym. Agregat musi być tak zamontowany w pojeździe aby mógł pracować
bez otwierania drzwi tylnych III przedziału technicznego.

s) w III przedziale technicznym należy zamontować szafę RACK a w niej musi być zamontowany:
- Rejestrator IP – 1 szt.,
- Rejestrator cyfrowy typu KSRC316 – 1 szt.

Oświetlenie uprzywilejowania i sygnał:
- modulator musi być umieszczony w atrapie zderzaka o mocy w zakresie 105-118 dB.,
- po dwie lampy LED umieszczone muszą być na skrajnych bokach zderzaka oraz w atrapie chłodnicy,
- pojazd musi być wyposażony w trzy lampy dookólne LED, dwie koloru niebieskiego i jedna czerwonego,
- - pojazd musi być wyposażony w trzy lampy dookółne LED, dwie koloru niebieskiego i jedna czerwonego
Zgodnie z warunkami, w przypadku podpisania umowy pojazdy mają być dostarczone do 11 grudnia 2020r.

Oferty można było składać do: 19 sierpnia 2020r.

Pojazd będzie działał w parze, z pomocniczym pojazdem technicznym, nowego typu w Polskiej Policji "WD - czyli Wspomagania dowodzenia".

Jednocześnie toczą się inne postępowania w ramach tego projektu na zakup pojazdów specjalistycznych, np.:

- Przetarg na zakup pojazdu "Wsparcia Dowodzenia".

- Przetarg na Ruchome Stanowisko Dowodzenia, z napędem 4x4 (pierwszy taki w historii Policji).

- Przetarg na zakup pojazdów z napędem terenowym 4x4 dla zespołów negocjatorów.

- Przetarg na zakup pojazdów dla psów służbowych.

Jedyną i mieszczącą się w budżecie ofertę złożyła spółka Dom Samochodowy GERMAZ (dealer pojazdów marki Ford), która wyceniła ofertę na kwotę: 768.750,00 zł brutto.
Zatem sądząc po parametrach pojazdu, pierwszy, terenowy i nieoznakowany, w Polskiej Policji wóz "RSD - Ruchome Stanowisko Dowodzenia" zostanie zbudowany na podwoziu Forda Transita.
Niebawem, możemy spodziewać się podpisania umowy.

AKTUALIZACJA Z DNIA: 3.09.2020r.:
KWP Gorzów WLKP. dokonała wyboru wyżej wymienionej oferty.

Pojazdy z wyżej wymienionych projektów mają za zadanie ułatwić funkcjonariuszom Policji uszczelnienie granicy zachodniej, sąsiadującymi z Niemcami.
Funkcjonariusze z woj. lubuskiego ściśle współpracują ze Strażnikami Granicznymi w tej kwestii.
#Policja #PolskaPolicja #radiowóz #KWPGorzówWielkopolski #MSWiA #ProgramModernizacjiTechnicznej #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Fotografia Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://platformazakupowa.pl/transakcja/363007

sobota, 22 sierpnia 2020

Policjanci aktywni w Tatrach są już od wielu lat, lecz ta akcja odmieniła wszystko...

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
---------------------------------------------------------------
Policjanci aktywni w Tatrach są już od wielu lat, lecz ta akcja odmieniła wszystko...
---------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:

22 sierpnia 2019r. 140 osób rannych pod Giewontem! Kilka osób zmarło.

Podsumowanie działań małopolskich policjantów pod Tatrami.

Od momentu zgłoszenia o tragedii w masywie Giewontu, małopolscy policjanci aktywnie włączyli się do akcji ratowniczej. W pierwszym dniu w działania zaangażowanych zostało ok. 140 policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Zakopanem, a także Oddziału Prewencji Policji w Krakowie oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie i ościennych powiatów, na których terenie znajdują się szpitale, przyjmujące osoby ranne w zdarzeniu. Wśród policjantów pracujących na miejscu byli funkcjonariusze ruchu drogowego, których zadaniem jest udrożnianie ruchu oraz pomoc pojazdom przewożącym osoby poszkodowane do okolicznych placówek medycznych. Do akcji ratunkowej został włączony policyjny śmigłowiec Black Hawk, ze stanu Komendy Głównej Policji, który pozostawał w pełnej gotowości do pomocy innym służbom ratowniczym. Na miejscu pracowali także policyjni psycholodzy , którzy udzielali wsparcia ofiarom oraz ich rodzinom. Policjanci pod nadzorem prokuratora rejonowego w Zakopanem brali udział także w identyfikacji zwłok osób, które zginęły wczoraj w masywie Giewontu.

Policjanci zaangażowani byli w identyfikację osób rannych, przewiezionych do poszczególnych szpitali naszego województwa. W wielu przypadkach osoby poszkodowane nie miały przy sobie dokumentów, a ich stan zdrowia uniemożliwiał kontakt słowny. Działania te zostały zakończone zidentyfikowaniem wszystkich osób przebywajacych w szpitalach.

Od momentu uruchomienia infolinii w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, policjanci na bieżąco ustalali miejsca pobytu osób, które miały przebywać w Zakopanem, a bliscy nie mogli nawiązać z nimi kontaktu, nie było ich także na listach osób rannych. Tego typu informacje wpływały również do Policji i były na bieżąco sprawdzane. W prawie wszystkich przypadkach okazywało się, że osoby są całe i zdrowe i nie miały związku z czwartkowym zdarzeniem na Giewoncie. Wszystkie zgłoszenia zostały przez Policję zweryfikowane. W przypadku uzyskania informacji o kolejnych osobach zaginionych, które mogły zostać poszkodowane w zdarzeniu policjanci podejmą stosowne działania.

Z policjantów zaangażowanych w akcję została utworzona ok. 20 osobowa grupa, która wraz z toprowcami na szlakach górskich poszukiwała ewentualnych ofiar gwałtownych wyładowań atmosferycznych jak również przedmiotów należących do osób poszkodowanych w tym zdarzeniu. Policjanci nie znaleźli kolejnych ofiar. Odzyskane do tej pory rzeczy oraz dokumenty zostały zabezpieczone. Pomogły one m.in.w ustaleniu personaliów osób, które ucierpiały w tym wypadku.

Pomimo że działania zarówno ratownicze jak i poszukiwacze podjęte przez policjantów były prowadzone w trudnych warunkach atmosferycznych i topograficznych, były skuteczne i profesjonalnie przeprowadzone.
#policja #BlackHawk #LotnictwoPolicji #służba #TOPR #Zakopane #Tatry #góry #piorun #burza #Polsk #TatrzańskieOchotniczePogotowieRatunkowe

PZL W-3 Sokół Wydział Operacji Lotniczych KGP A-022 kilkukrotnie zastępował Sokoła TOPRu

#policja #BlackHawk #LotnictwoPolicji #służba #TOPR #Zakopane #Tatry #góry #piorun #burza #Polsk #TatrzańskieOchotniczePogotowieRatunkowe

-----------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe ma zadanie tylko zwrócenia uwagi na tekst i nie jest fotografią związaną z wyżej opisywanymi działaniami.
- Ratujmy zapomniane przez wszystkich Lotnictwo Policji
https://www.facebook.com/policyjnelotnictwonofficial/photos/a.428398444005056/509612789216954/?type=3
-----------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- http://malopolska.policja.gov.pl/pl/aktualnosci/podsumowanie-dzialan-malopolskich-policjantow-pod-tatrami-0

piątek, 21 sierpnia 2020

KSP: Nowe, specjalistyczne Mobilne Centra Nadzoru Ruchu Drogowego niebawem! Co to za pojazdy? - sprawdź!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
----------------------------------------------------------
KSP: Nowe, specjalistyczne Mobilne Centra Nadzoru Ruchu Drogowego niebawem! Co to za pojazdy? - sprawdź!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
MB Sprinter KMP Poznań
MCM - Mobilne Centrum Monitoringu
Zdj. ma charakter podglądowy.
Komenda Stołeczna Policji sukcesywnie zakończyła postępowanie dot. zakupu dwóch sztuk pojazdu typu: "Mobilne Centrum Nadzoru Drogowego".

Będą to pojazdy służące jak nazwa sama wskazuje do "Nadzoru" tego co znajduje się na drodze. Wyposażeniem będą zbliżone do pojazdów "MCM - Mobilne Centrum Monitoringu", które znajdują się już w jednostkach Policji oraz, co ciekawe do przewozu funkcjonariuszy z siedmioma różnego typu BSP, czyli Bezzałogowymi Statkami Powietrznymi.

Sam pojazd musi mieć moc minimalną silnika na poziomie 88 kW oraz manualną, zintegrowaną skrzynię biegów.
Pojazd musi posiadać dwie lampy LED o barwie światła niebieskiej z mocowaniem
magnetycznym. Lampy muszą posiadać przewody spiralne o długości w zakresie od 5 do
5,5 metra w stanie rozciągniętym, służące do ich zasilania z gniazd. Podstawy lamp nie
mogą powodować uszkodzeń powłoki lakierniczej pojazdu. Sposób mocowania lamp musi
zapewniać możliwość jazdy pojazdem z maksymalną prędkością określoną dla pojazdu
bazowego.

W przedniej części pojazdu, w atrapie chłodnicy muszą być zamontowane dwie lampy LED
o kloszach bezbarwnych, o barwie światła niebieskiej. Każda z lamp musi posiadać jeden
rząd, z co najmniej 6 ledami o wysokiej światłości. Lampy muszą świecić naprzemiennie.
W atrapie zderzaka musi być umieszczony generator dźwięku, tzw. modulator.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo Z.P.U.P. Energozam Sp. z o.o z Zamościa, wyceniając ja na kwotę: 317.800,00 zł brutto.
Co ciekawe KSP planowała przeznaczyć na ten cel kwotę w wysokości 300 tyś zł.
Powyżej wymieniona spółka jest dealerem pojazdów marki Opel, zatem zapewne zostaną one zabudowane na podwoziu Opla Movano.

Radiowozy muszą zostać dostarczone w ciągu 100 dni od daty podpisania umowy.
#KGP #KomendaGłównaPolicji #Policja #policjant #policjanci #MSWiA #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji #radiowóz #PMT #ProgramModernizacjiTehnicznej #KSP #KomendaStołeczna Policji
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
--------------------------------------------------------------------------------------------------




czwartek, 20 sierpnia 2020

Ranił funkcjonariusza SOK - padły strzały

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ranił funkcjonariusza SOK - padły strzały
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzisiejszej nocy (19/20.08.2020 r.) w stacji osobowej Głogów fotopułapka zarejestrowała osoby postronne poruszające się w miejscu niedozwolonym przy jednostce elektrycznej. Po chwili na miejsce przybył patrol Straży Ochrony Kolei, który zastał trzech mężczyzn malujących graffiti na jednostce pociągu. Natychmiast podjęło czynności służbowe wobec sprawców dewastacji. W trakcie prowadzonej  interwencji jeden z mężczyzn w sposób brutalny zaatakował funkcjonariuszy uderzając jednego z nich w głowę pustą skrzynką po napojach.

W obliczu zagrożenia, odpierając bezpośredni zamach na zdrowie i życie jeden z funkcjonariuszy SOK wykorzystał broń służbową palną oddając dwa strzały ostrzegawcze w bezpiecznym kierunku. Napastnik został natychmiast obezwładniony i ujęty. Pozostali sprawcy zdołali zbiec. W wyniku czynnej napaści funkcjonariusz SOK doznał urazu głowy. Przybyłe na miejsce Pogotowie Ratunkowe przewiozło poszkodowanego funkcjonariusza do Szpitala na obserwację.

Przybyli na miejsce zdarzenia Prokurator wraz z grupą dochodzeniową Policji zabezpieczyli ślady i dowody rzeczowe w postaci: telefonu komórkowego i 15 puszek z farbą w sprayu.                            

Ujęty sprawca malowania graffiti oraz czynnej napaści na funkcjonariusza publicznego przekazany został do Komendy Powiatowej Policji w Głogowie, gdzie prowadzone są dalsze czynności w sprawie. Jak ustalono sprawcą okazał się 32-letni mieszkaniec Wrocławia, który był już wielokrotnie karany za podobne przestępstwa.

Funkcjonariusze SOK podczas wykonywania swoich czynności służbowych korzystają z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych, dlatego zgodnie z art. 223 Kodeksu Karnego, za czynną napaść na funkcjonariusza publicznego mieszkańcowi Wrocławia grozić może nawet do 12 lat pozbawienia wolności.
#SOK #PKP #Głogów #strzał #strażnik #StrażOchronyKolei #kolej #PolskieKolejePaństwowe #KPPGłogów #policja
Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, chmura, niebo, na zewnątrz i przyroda, tekst „STRAZ OCHR NY -KOLEI”
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:

KPP Mińsk Maz.: Poległ wypełniając słowa roty ślubowania, ratując tonącą 12-latkę.

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
KPP Mińsk Maz.: Poległ wypełniając słowa roty ślubowania, ratując tonącą 12-latkę.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Poległ po służbie wypełniając słowa roty ślubowania...
"... chronić bezpieczeństwa Państwa i jego Obywateli nawet z narażeniem życia..."

"Z wielkim żalem informujemy, że dzisiaj po południu zginął st.sierż. Marcin Szpyruk z KPP w Mińsku Mazowieckim. Przebywając na urlopie, widząc tonące dziecko, wskoczył do wody. Marcin ratując ludzkie życie, sam zniknął pod wodą, wypełniając rotę ślubowania do końca.

St.sierż. Marcin Szpyruk służbę w Policji pełnił od 6 lat. Przez cały ten czas związany był z garnizonem stołecznym. Był wielokrotnie nagradzany. Od stycznia 2018 r. pełnił służbę na rzecz mieszkańców Mińska Mazowieckiego.
Rodzinie udzielono wsparcia psychologicznego.

Rodzinie i bliskim wyrazy żalu i współczucia w imieniu własnym oraz policjantów i pracowników garnizonu stołecznego składa Komendant Stołeczny Policji nadinsp. Paweł Dobrodziej." - informuje Komenda Stołeczna Policji na swoim Facebook-u

Niestety nie jest to jedyna tragiczna śmierć podczas wykonywania obowiązków służbowych przez mundurowego w Polsce. Rano poinformowano Nas o śmierci strażaka Wojskowej Straży Pożarnej, podczas działań ratowniczo-gaśniczych.
#KPPMińskMazowiecki #MińskMazowiecki #KSP #KomendaStołecznaPolicji #policjant #polskapolicja #Sztutowo
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Fotografia  Ratownicza 112
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
https://www.facebook.com/komendastolecznapolicji/photos/a.1127333617319059/3384645304921201/?type=3&theater

środa, 19 sierpnia 2020

SŁUPCA: Wzmożone loty nad powiatem, w akcji Głuszec, Mi-24, AWACS i nie tylko. Co się dzieje? - wyjaśniamy!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
SŁUPCA: Wzmożone loty nad powiatem, w akcji Głuszec, Mi-24, AWACS i nie tylko. Co się dzieje? - wyjaśniamy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Od 18 sierpnia br. nad powiatem słupeckim można zauważyć wzmożoną aktywność lotów sił zbrojnych sojuszniczych państw NATO.
Chodzi oczywiście o loty załóg lotniczych należących do Wojska Polskiego oraz Stanów Zjednoczonych.

Co ciekawe, od 18-ego sierpnia br.  mimo już dobrze znanym mieszkańcom Black Hawk-ów w wersji UH-60M (dla sił specjalnych) oraz UH-60L (wersja ewakuacji medycznej, w wojskowym żargonie "MEDEVAC), które charakteryzują się czerwonym krzyżem namalowanym na białym tle, umieszczonym na kadłubie śmigłowca pojawił się także nowy i rzadko spotykany gość.

PZL W-3PL Głuszec

PZL W-3PL Głuszec



Chodzi o śmigłowiec wielozadaniowy, polskiej produkcji PZL W-3PL Głuszec. Jest to maszyna specjalistyczna, służąca do wykonywania zadań (CSAR - Combat Search and Rescue) - (Bojowego Ratownictwa i Poszukiwań - dosłowne tłumaczenie na język Polski). Polska armia, posiada aktualnie tylko siedem tego typu śmigłowców i na co dzień stacjonują one w 56. Pułku Śmigłowców Bojowych w Inowrocławiu.
Głuszec jest łudząco podobny do stacjonującego w Powidzu śmigłowca Sokół, dlatego że jest właśnie przebudowany został z tej podstawowej wersji.
PZL W-3PL Głuszec po przebudowie otrzymał belki do przenoszenia niezbędnego uzbrojenia po obu bokach kadłuba, np.: rakiet, zasłon dymnych czy działek karabinów maszynowych. Pod nosem kadłuba śmigłowca zostało umieszczone działko polskiej produkcji (WS-4610 z 12,7 wkm WKM-Bz) - Wielokalibrowy Karabin Maszynowy, który obsługiwany jest automatycznie z celownika na-hełmowego pilota. Nad głowami pilotów, między silnikami znajduje się głowica optoelektroniczna służąca właśnie m.in. do sterowania działkiem. Obok w zależności od wykonywanych zadań przez załogę śmigłowca może znajdować się szperacz używany np. do poszukiwania rannych żołnierzy na polu walki.
Z lewej strony kadłuba, nad drzwiami przestrzeni ładunkowej, jeśli misja tego wymaga może być zamontowana wyciągarka ratownicza "Lucas" o udźwigu do 272 kg.
Piloci śmigłowca w wersji Głuszec otrzymali także opancerzenie foteli, zwiększające ich ochronę.

Skupiliśmy się szczególnie na opisaniu tej maszyny, by wyjaśnić Wam wyjątkowość tego śmigłowca, co wcześniej wspomnieliśmy, który jest łudząco podobny do maszyny PZL W-3WA Sokół stacjonującego w Powidzu, w wersji SAR - czyli poszukiwawczo-ratowniczej (bez uzbrojenia).

Obecnie Inspektorat Uzbrojenia oraz Ministerstwo Obrony Narodowej prowadzą postępowanie (FA-K - Fazę Analityczno-Koncepcyją), która miałaby na celu przebudowę około 30-stu maszyn PZL Sokół z wersji W-3/W-3WA do wersji W-3WPW czyli Wsparcia Pola Walki, analogicznie zbliżonej właśnie do Głuszca.
Pisaliśmy o tym w  artykule pt.: "Czarne chmury nad Sokołem "WPW - Wsparcia Pola Walki". Co dalej? - analiza"

Oprócz Głuszca z Inowrocławia przyleciał także ciężki, bojowy śmigłowiec Mil Mi-24, którego szczególnie przedstawiać nie trzeba. Jest to odporna maszyna na ciężkie warunki, stworzona w ZSRR jednak mimo swojego wieku nadal budzi postrach na polu walki. Jest to śmigłowiec typowo uderzeniowy, który być może doczeka się modernizacji i zostaną mu przywrócone zdolności bojowe (rakietowe i nie tylko). Maszyna pojawiła się nad niebem powiatu słupeckiego 19.08.2020r.


No i praktycznie codziennie wykonywane są loty amerykańskich śmigłowców z wykorzystaniem śmigłowców (różnych wersji) Black Hawk oraz AH-64E Apache.

Śmigłowiec bojowy AH-64E Apache | US Army

UH-60M Black Hawk | US Army

Szczególną uwagę zwraca na siebie głośny, cztero-silnikowy samolot Boeing E-3A AWACS. To popularny samolot, białego koloru z oznaczeniami NATO, który ma umieszczony radar obrotowy nad dachem kadłuba tzw. "talerz".
Boeing E-3 Sentry to amerykański samolot wczesnego ostrzegania i dozoru przestrzeni powietrznej. -  AWACS (Airborne Warning And Control System).

NATO Boeing E-3A AWACS


NATO Boeing E-3A AWACS


Zwiększona częstotliwość lotów sił zbrojnych obu Państw ma związek z przygotowaniami do dużych ćwiczeń pod kryptonimem:
RENEGADE /SAREX-20 oraz "Aviation Detachment Rotation 20-4" .

Serdecznie dziękuję jako autor tekstu Piotrowi Kamińskiemu za udostępnienie zdjęć i kilkuletnią współpracę w temacie udostępnianiu cennej wiedzy
i materiałów cyfrowych tj.: zdjęcia i filmy, które ułatwiają tworzenie tekstów.


Poniżej tekstu przedstawiamy Państwu kilka krótkich filmów (przelotów) części z wymienionych statków powietrznych, które udało się uwiecznić nad Strzałkowem w dniach 18-19.08.2020r. (przepraszamy za słabą jakość nagrań).

Filmy z wyżej opisywanych lotów:
#PZLGłuszec #33BLTr #56PPŚB #Powidz #Słupca #powiatsłupecki #Strzałkowo #Inowrocław #lotnictwo #śmigłowiec #USArmy #BlackHawk #UH60L #UH60M #UH60LBlackHawk #UH60MBlackHawk #Sokół #PZLSokół #PZLW3PLGłuszec #W3PLGłuszec #BoeingE3Sentry #AWACS #NATO #W3PL #W3PLGłuszec #W3 #W3PL #PZLŚwidnik
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
Piotr Kamiński  - Fotografia .
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
-  tekst własny

Komenda Główna Policji kupiła 100 pojazdów z przedziałem dla osób zatrzymanych. - sprawdź jakie i za ile!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Komenda Główna Policji kupiła 100 pojazdów z przedziałem dla osób zatrzymanych. - sprawdź jakie i za ile!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
VW Caddy UU111 znajdujący sie już m. in.
na wyposażeniu KMP Poznań
3-ego czerwca br. Komenda Główna Policji opublikowała informację o rozpoczęciu postępowania przetargowego dot. zakupu nowych radiowozów.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 100 szt. pojazdów typu kombi van w policyjnej wersji oznakowany w tym:
— 30 pojazdów wyposażonych w radiotelefon zgodnie z załącznikiem 1Ł do OPZ,
— 61 pojazdów wyposażonych w radiotelefon zgodnie z załącznikiem 2Ł do OPZ,
— 9 pojazdów wyposażonych w radiotelefon zgodnie z załącznikiem 3Ł do OPZ(...).
(czytaj dalej poniżej...)

VW Caddy UU111 znajdujący sie już m. in.
na wyposażeniu KMP Poznań





Co ciekawe radiowozy mają składać się z trzech przedziałów:
- I przedział do przewozu dwóch funkcjonariuszy (w tym kierowcy),
- II przedział do przewozu dwóch funkcjonariuszy,
- III przedział do przewozu jednej osoby zatrzymanej.
Zamawiana zabudowa pojazdu przypomina już zabudowę obecnie posiadanych przez Polską Policję pojazdów VW Caddy.

Oferenci swoje propozycje mogą składać do dnia: 7 lipca 2020r.

Radiowozy muszą być dostarczone nie później niż do: 18 grudnia 2020r.

Do postępowania zgłosił się tylko jeden oferent, a właściwie konsorcjum: spółka Benepol z Olsztyna wraz ze spółką Porsche Inter Auto Polska. Wyceniając swoją ofertę na kwotę: 18.363.900,00 zł brutto.
Kwota nieco przewyższa zakładany budżet na ten cel, bo Policja zagospodarowała 18.000.000,00 zł brutto, jednak w tym przypadku został dofinansowany o brakującą różnicę. O wyborze oferty, KGP poinformowała 19 sierpnia 2020r.
#KGP #Poznań #KomendaGłównaPolicji #policja #przetarg #radiowozy #KGP #PMT #MSWiA #ProgramModernizacjiTechnicznej #radiowóz #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Fotografia Ratownicza 112 
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl/pn/kgpolicja/demand/notice/public/14927/details

wtorek, 18 sierpnia 2020

Posłanka "Lewicy" zatroskana i pyta ministra SWiA o stan Lotnictwa Policji. - sprawdź o co chodzi!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
-------------------------------------
Posłanka "Lewicy" zatroskana i pyta ministra SWiA o stan Lotnictwa Policji. - sprawdź o co chodzi!
---------------------------------------------------------
"Zapytanie nr 460 do ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie wymiany śmigłowców Mi-8T wykorzystywanych do działań Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego BOA

Zgłaszający: Hanna Gill-Piątek

Data wpływu: 04-03-2020

Szanowny Panie Ministrze!

Pomimo zakupu 3 śmigłowców Black Hawk, w służbie w Policji pozostają jeszcze dwa wiekowe śmigłowce Mi-8T, wykorzystywane do działań Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego BOA, wyprodukowane w 1983 r.

W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:

1. Jaki był łączny koszt ostatniego remontu w litewskich zakładach Helisota UAB tych dwóch maszyn?

2. Do kiedy te dwie maszyny będą miały ważny resurs?

3. Kiedy zostanie ogłoszony przetarg na zakup kolejnych śmigłowców dla Policji?

4. Iloma sprawnymi śmigłowcami dysponuje obecnie Komenda Główna Policji?

5. Kiedy centralna baza Lotnictwa Policji na Radiowie w Warszawie przejdzie remont?

6. Czy na lotnisku w bazie terenowej przy Komendzie Wojewódzkiej Policji w Łodzi zostaną rozlokowane dodatkowe śmigłowce?

Z poważaniem

Hanna Gill-Piątek

Posłanka na Sejm RP"

AKTUALIZACJA Z DNIA 24.09.2020r.:
Posłanka otrzymała odpowiedź od sekretarza stanu MSWiA.
Treść odpowiedzi przeczytasz - TUTAJ.

Jeśli chcesz tu przeczytasz o aktualnym stanie Lotnictwa Policji.

Aktualny stan statków powietrznych Lotnictwa Straży Granicznej.
#S70i #BlackHawk #policja #KGP #WOL #LotnictwoPolicji #PZLMielec #A102 #BOA #Antyterroryści #A101 #A103
#PZLSokół #PZLW3A #W3A #PZLKania #G002 #G020 #B003 #B004 #W015 #A013 #A015 #A017 #A018 #A023
#MilMi8T #Mi8T #Mi8 #Bell412HP #Bell #Bell412 #Bell206 #BellJetRanger3 #Mi2 #PZLMi2 #PZLŚwidnik #Bell407GXi #A104
---------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- ze zbiorów własnych
---------------------------------------------------------
Źródło informacji:
http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BMLGUK&view=null