TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.
----------------------------------------
KW PSP w Warszawie | Nowe drabiny mechaniczne trafią do zawodowych strażaków. Jakie i za ile? - szczegóły
-----------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:
- KW PSP w Krakowie | Nowe kontenery z AODO trafiły do PSP. Dokąd, ile, jakie i za ile? - szczegóły
W lutym 2024r.
Komenda Wojewódzka PSP w Warszawie zakończyła przetarg na dostawę dwóch pojazdów typu SD-30, czyli drabin mechanicznych, w ramach dwóch części postępowania.
Poniżej przedstawiamy wymagania minimalne jakie postawił Zamawiający dla każdego z pojazdów:
- Rok produkcji pojazdu nie wcześniej niż 2023.
- Kabina pojazdu koloru czerwonego, w układzie siedzeń 1+1+1 lub 1+2,
- Podwozie samochodu wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem, spełniający normę czystości spalin min. Euro 6 z możliwością rejestracji pojazdu w dniu odbioru.
W przypadku stosowania dodatkowego środka w celu redukcji emisji spalin (np. AdBlue), nie może nastąpić redukcja momentu obrotowego silnika w przypadku braku tego środka.
Silnik pojazdu przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta w czasie minimum 4 godz. podczas postoju. Moc znamionowa silnika – min.210 kW., czyli około 285 KM. Silnik ma umożliwiać przejazd min. 300 KM lub pracować przez 4h bez tankowania.
Pojazd powinien być fabrycznie dostarczony bez tachografu i poruszać się z prędkością maksymalną 90 km/h.
- Masa całkowita kompletnego samochodu gotowego do akcji (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekraczać 16000 kg.
- podwozie z napędem 4x2, skrzynia biegów dopuszczalna: automatyczna, mechaniczna, manualna;
- drabina mechaniczna o wysokości roboczej min. 30 metrów, o napędzie hydraulicznym z koszem o ładowności do 500 kg/5 osób, z oświetleniem LED oraz z możliwością używania jej jako żurawia o udźwigu min. 4000kg., oraz musi być wyposażona w działko wodne.
- kamera cofania,
Dodatkowo pojazd powinien być wyposażony w sprzęt ratowniczy.:
- agregat prądotwórczy o mocy 9 kVa,
- radiotelefon przewoźny,
- 3 szt. radiotelefonów przenośnych z ładowarką,
- 3 szt. latarek o mocy min. 170 lm. z ładowarką,
- torba / plecak medyczny R1 - bez wyposażenia,
- nosze kubełkowe o nośności 250 KG.,
- 6 dysków świetlnych z ładowarką,
- narzędzia ślusarskie,
- tablet 10 cali, 4 GB RAM / 64 GB pamięci,
- szperacz na kablu do oświetlania nr. budynków domów.
- Urządzenia sygnalizacyjno – ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego:
* trzy lampy błyskowe 360o – LED niebieskie, dwie na kabinie pojazdu i jedna z tyłu pojazdu, tylna lampa z możliwością wyłączenia w przypadku jazdy w kolumnie,
* dwie dodatkowe lampy sygnalizacyjne kierunkowe niebieskie w technologii LED, wysyłające sygnał błyskowy z przodu pojazdu, zamontowane w masce pojazdu,
* dodatkowe lampy sygnalizacyjne niebieskie w technologii LED zamontowane na każdym boku pojazdu,
* urządzenie dźwiękowe (min. 4 modulowane tony zmieniane manipulatorem urządzenia i włącznikiem sygnału dźwiękowego pojazdu), wyposażone w funkcję megafonu z możliwością nadawania komunikatów w czasie jazdy jak i podczas pracy drabiny, dwa neodymowe głośniki kompaktowe o mocy min. 200W lub 2x100W, przystosowane fabrycznie do montażu zewnętrznego, dopasowane impedancyjnie do wzmacniacza celem uzyskania maksymalnej efektywności i bezpieczeństwa; instalacja głośników zabezpieczona przed uszkodzeniem i czynnikami atmosferycznymi,
* dodatkowy sygnał typu „AIR-HORN”, pneumatyczny włączany włącznikiem łatwo dostępnym kierowcy i oddzielnym dowódcy oraz w głównym stanowisku sterowania celem nadania ratownikom sygnału o zagrożeniu,
* Całość oświetlenia pojazdu uprzywilejowanego zgodna z ECE R65 class 2,
Wszystkie lampy ostrzegawcze zabezpieczone osłonami chroniącymi przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi wykonanymi z materiałów antykorozyjnych lub zastosowanie odpowiednio wytrzymałych na uderzenia kloszy/obudów lamp – np. z poliwęglanu. Klosze lamp w kolorze transparentnym białym lub transparentnym niebieskim.
Termin składania ofert minął 20 marca 2024r.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Fire-Max (dealer pojazdów z zabudową Magirus) , która swoją ofertę (dwie drabiny) wyceniła na kwotę: 8.078.640,00 zł brutto (budżet KW PSP na to zadanie to kwota 8.152.000,00 mln. zł.). Udzielając gwarancji 24 mieś., oraz pojaz z automatyczną skrzynią biegów. Oferta zdobyła 100 pkt. na 100 możliwych i potwierdzono jej wybór 20 maja 2024r. Pojazd ma być dostarczony w ciągu 7 mieś. od dnia podpisania umowy. - umowy z dostawcą na dostawy pojazdów podpisano 22 maja 2024r.
AKTUALIZACJA Z DNIA 13.12.2024r.:
Zamówione pojazdy trafiły do JRG 3 i JRG 9 w Warszawie o czym poinformował dostawca spółka Fire-Max.
Trzecią drabinę zamówiono w nieodległym czasie:
- KW PSP w Warszawie | Nowa drabina mechaniczna trafiła do zawodowych strażaków. Jaka i za ile? - szczegóły
Dodatkowo podobny sprzęt w ostatnim czasie zamówiła lubelska PSP:
- KW PSP w Lublinie | Nowa wóz SD-40, podpisano umowę. Do jakiej JRG trafi, i ile kosztował? - szczegóły
Film podglądowy:
#Warszawa #Mazowieckie #KWPSPWarszawa #strażacy #wózstrażacki #StrażPożarna #PaństwowaStrażPożarna
-----------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
-
-----------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- opracowanie własne na podstawie materiałów źródłowych
- https://ted.europa.eu/pl/notice/-/detail/349132-2024
- https://www.facebook.com/firemax.warszawa/posts/pfbid01N1RfoZgU1joz2vrRUhXPURPLqjBRTwVR18wG27S3CEqpao4wdtGvNWdzrXmevXul (dostawa)
- https://platformazakupowa.pl/transakcja/887518 (2024)