TEMAT: Bezpieczeństwo Narodowe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Polska Grupa zbrojeniowa prezentuje Jelcze z napędem 8x8 oraz przyczepy do programu "Wisła"! Umowa podpisana w 2020r. - ZDJĘCIA, szczegóły
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także:
AKTUALIZACJA Z DNIA 19.07.2022r.:
"Poniżej prezentujemy efekty sesji zdjęciowej naszych pojazdów do programu WISŁA, będącego kluczowym elementem Zintegrowanego Wielowarstwowego Systemu Obrony Powietrznej. Spółka JELCZ jest jednym z członków konsorcjum PGZ-WISŁA, uczestniczącego w realizacji pierwszej fazy projektu WISŁA. Nasz wkład w ten program to dostawy wysokiej jakości podwozi specjalnych.
Na podstawie dwóch zawartych umów podwykonawczych JELCZ Sp. z o.o. dostarczy łącznie 81 zunifikowanych pojazdów specjalnych o podwyższonej mobilności, które zostaną zastosowane, w dwóch zamówionych w 2018r. przez Ministerstwo Obrony Narodowej bateriach ( czterech jednostkach ogniowych) systemu WISŁA, opartego o rozwiązanie IBCS/PATRIOT.Pierwsza umowa z 17 maja 2019r. pomiędzy Agencją Uzbrojenia a Zespołem Programu Wisła opiewająca na kwotę 170,9 mln PLN brutto dotyczy dostaw następujących pojazdów:
* 33 ciągników siodłowych JELCZ 882.57 CSS w układzie napędowym 8 x8, przeznaczonych do holowania naczep specjalnych M860A1 do transportu stacji radiolokacyjnych AN/MPQ-65, wyrzutni rakiet M9093, kabin ECS/RIU (Engagment Control Station/Radar Interface Unit) i kabin technicznego wsparcia eksploatacji systemu- BMC (Battery Maintenance Center) oraz ISE (Intermadiate Support Element) wraz z naczepami M871A4.
* 28 bazowych podwozi JELCZ 882.57 TS w układzie 8×8 w konfiguracji uniwersalnej,
z których po dostosowaniu i zabudowie powstaną 4 poniższe wersje transporterów specjalnych:
* TS EPP (Electrical Power Plant) z pomostem skrzyniowym i zaczepami kontenerowymi do transportu zespołu zasilającego w energię elektryczną.
* TS LRPT (Large Repair Parts Transporter) ze skrzynią ładunkową i żurawiem dookólnym do załadunku, rozładunku i transportu zestawów naprawczych.
Z podwoziem będzie zintegrowany żuraw samochodowy, umożliwiający przeładunek pojemników transportowo-startowych lub wielkogabarytowych części zamiennych,
* TS TSK (Transporter Specjalny Kontenerów) z hakowym systemem samozaładowczym kontenerów 20-stopowych do transportu kontenerów systemu IBCS (S280),
* TS DOW (Transporter Kabin Dowodzenia i Kierowania) z ramą podkontenerową do transportu kontenerów stanowisk kierowania i dowodzenia systemu IBCS/Wisła, w tym kabin F-OPS (Future Operations) oraz E-OPS (Engagment Operations),
* 12 samochodów średniej ładowności JELCZ 442.32 jako ciągników przyczepy M1061A1 radiolinii systemu IBCS IFCN Relay (Integrated Fire Control Network Relay), w układzie 4×4, wykonanych na bazie standardowych samochodów skrzyniowych Jelcz 442.32.
Zgodnie z zapisami dodatkowej umowy podwykonawczej z września 2020r. zawartej pomiędzy Wojskowymi Zakładami Uzbrojenia S.A. i Jelcz Sp. z o.o. o wartości 33 mln PLN, dostarczonych zostanie osiem kolejnych podwozi Jelcz P882.57 TS w wersji STZ. Podobnie jak transporter specjalny LRPT, w wersji ze skrzynią ładunkową i żurawiem dookólnym zostaną one wykorzystane do zabudowy samochodów transportowo-załadowczych pojemników transportowo-startowych pocisków rakietowych zamówionych w WZU S.A. przez Agencję Uzbrojenia.
Zmodyfikowane na potrzeby programu WISŁA ciągniki JELCZ typ C882.57 o podwyższonej mobilności, przeznaczone do integracji z komponentami systemu IBCS/PATRIOT wykazują charakterystyki użytkowe, wyposażenie i parametry niezawodnościowe porównywalne a w niektórych obszarach przewyższające pojazdy stosowane w systemie IBCS/PATRIOT przez US Army. Wyposażenie specjalistyczne i dodatkowe wymagania dla pojazdów ciężarowych marki JELCZ, określone przez Zamawiającego, zapewniają realizację szeregu dodatkowych zadań, stawianych przed zestawami WISŁA. Dodatkowo pojazdy specjalne marki JELCZ gwarantują mobilność zestawów obrony powietrznej w trakcie jazd szosowych i terenowych, włącznie z pokonywaniem przeszkód terenowych i wzniesień nie mniejszych niż 35%. Po odpowiednim przygotowaniu pojazdy będą zdolne do pokonania przeszkód wodnych o głębokości do 1200 mm, a ich konstrukcja umożliwia eksploatację na różnych wysokościach, nawet powyżej 1000 m n.p.m., całorocznie, z docelową normą eksploatacji co najmniej 30 lat.
Zakład ma zapewnić także długoterminowe wsparcie eksploatacyjne dostarczonych pojazdów i zabudowanych na nich elementów wyposażenia. Spółka JELCZ przygotuje również pakiety logistyczne zawierające zestawy: części zamiennych, naprawcze, diagnostyczne i obsługowe oraz pakiety szkoleniowe dla docelowych Użytkowników pojazdów." - informuje Polska Grupa Zbrojeniowa
W 2022r. MON zapowiedziało zakup kolejnych systemów/wyrzutni w ramach programu "Wisła" o czym przeczytasz w poniższym tekście:
Zdjęcia pojazdów (fot. PGZ) *kliknij na/dotknij zdjęcie aby powiększyć:
***
PGZ: Umowa na Jelcze z napędem 8x8 do programu "Wisła" podpisana!
***
23.09.2020
https://jelcz.com.pl/wp-content/uploads/2020/09/DSC_0730.jpg zdj. podglądowe podlinkowane (nie skopiowane) ze strony PGZ. Jelcz 8x8 |
Umowa obejmuje realizację przez Wojskowe Zakłady Uzbrojenia zadania zabudowy ośmiu transporterów specjalnych – samochodów transportowo-załadowczych na podwoziach produkcji Jelcz, które wejdą na wyposażenie baterii systemu „Wisła”. Pojazdy zostaną doposażone również
w środki łączności i systemy informatyczne. Dostawy będą realizowane w latach 2021-2022.
– Ciągniki siodłowe 8×8, których dotyczy umowa, wraz z pojazdami 4×4 przechodzą obecnie intensywny, wielomiesięczny proces badań weryfikacyjnych w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Wysoka Mobilność systemu „Wisła” zostanie zapewniona dzięki szerokiej gamie pojazdów 8×8 i 4×4, które Jelcz dostarcza do wielu spółek z konsorcjum PGZ-Wisła – powiedział Sławomir Kaleta, Prezes Zarządu Jelcz sp. z o.o.
Dostarczone Polsce baterie w I fazie programu „Wisła” będą wyposażone w wyrzutnie, które powstają w krajowym przemyśle obronnym, w Hucie Stalowa Wola S.A., przy istotnym udziale w produkcji ich komponentów innych spółek z Grupy, takich jak Jelcz czy WZU.
Konsorcjum PGZ-Wisła odpowiadające za realizację programu „Wisła” składa się z czternastu podmiotów: PGZ S.A. (lider konsorcjum), Huty Stalowa Wola S.A., Mesko S.A., PIT-Radwar S.A., Wojskowych Zakładów Elektronicznych S.A., Jelcz sp. z o.o., Autosan sp. z o.o., Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej S.A., Wojskowych Zakładów Uzbrojenia S.A., Zakładów Mechanicznych Tarnów S.A., Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 S.A., Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 S.A., PCO S.A. oraz Wojskowych Zakładów Łączności nr 1 S.A. Ponadto kilka innych spółek z Grupy PGZ weźmie udział w programie „Wisła” jako poddostawcy.
Cieszy fakt, że Polskie firmy w dobie kryzysu gospodarczego otrzymują zamówienia na sprzęt wojskowy produkowany w Polsce.
Przeczytaj też:
- Jelcz trafi na rynek cywilny! Prezes Jelcza potwierdza to w wywiadzie dla TVP!
#Jelcz #PGZ #PolskaGrupaZbrojeniowa #WojskoPolskie #Wisła #WojskoPolskie #MON #Polskamoc #Polskagospodarka #WZU #WojskoweZakładyUzbrojenia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- Polska Grupa Zbrojeniowa
- https://jelcz.com.pl/wp-content/uploads/2020/09/DSC_0730.jpg
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://jelcz.com.pl/pojazdy-specjalne-jelcz-dla-programu-wisla-fotogaleria/?fbclid=IwAR3PnBc0qY5VK9jX3F8druxf0mTyLpoGIATO6iQLo7CCT7lSjSHHr2EtGIM
- https://grupapgz.pl/jelcz-i-wzu-wyprodukuja-pojazdy-transportowo-zaladowcze-dla-wisly/