Łączna liczba wyświetleń

piątek, 27 listopada 2020

KGP: Policjant będzie miał prawo wyrzucić oprawcę przemocy domowej z jego własnego domu. - sprawdź szczegóły!

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

KGP: Policjant będzie miał prawo wyrzucić oprawcę przemocy domowej z jego własnego domu. - sprawdź szczegóły!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Przeczytaj także:

Czy wiesz, że podczas legitymowania musisz podać swoje dane? - informuje Komenda Główna Policji

Czy wiesz, że 30 listopada 2020 roku wejdą w życie nowe przepisy ujęte w Kodeksie wykroczeń?

Jest to art. 66b Kodeksu wykroczeń, którego celem jest między innymi ułatwienie egzekucji prawnie wydanych nakazów, jak na przykład zakaz zbliżania się do określonego miejsca lub otoczenia.

Warto wiedzieć: Za naruszenie poniższych przepisów grozić będzie kara aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

1. Wykroczeniem będzie nie stosowanie się do wydanego przez Policję, na podstawie art. 15aa ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji nakazu natychmiastowego opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazu zbliżania się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia.

Treść przywołanego przepisu z Ustawy o Policji: art. 15aa. 1. Policjant ma prawo wydać wobec osoby stosującej przemoc w rodzinie w rozumieniu przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, stwarzającej zagrożenie dla życia lub zdrowia osoby dotkniętej tą przemocą, nakaz natychmiastowego opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia, zwany dalej „nakazem”, lub zakaz zbliżania się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia, zwany dalej „zakazem”.

2. Z naruszeniem Kodeksu wykroczeń będziemy mieli także do czynienia w przypadku nie stosowania się do postanowienia sądu o udzieleniu zabezpieczenia w sprawach o zobowiązanie osoby stosującej przemoc w rodzinie do opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazanie zbliżania się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia, którym nakaz lub zakaz, o których mowa w pkt 1, został przedłużony.

3. Wykroczeniem będzie także nie stosowanie się do postanowienia sądu o zobowiązaniu osoby stosującej przemoc w rodzinie do opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazaniu zbliżania się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia, wydanego na podstawie art. 11a ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

Treść przywołanego przepisu z o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie: Art. 11a. 1. Jeżeli członek rodziny wspólnie zajmujący mieszkanie, swoim zachowaniem polegającym na stosowaniu przemocy w rodzinie czyni szczególnie uciążliwym wspólne zamieszkiwanie, osoba dotknięta tą przemocą może żądać, aby sąd, właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, zobowiązał go do opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia lub zakazał zbliżania się do mieszkania i jego bezpośredniego otoczenia.

To nie jedyny komunikat informacyjny Policji. Co jakiś czas Komenda Główna Policji publikuje podobne komunikaty, mające na celu edukować społeczeństwo w zakresie swoich praw, ale także i obowiązków.

Niektóre komunikaty dotyczą także wyjaśnienia podstaw prawnych, np. odnośnie używania ŚPB - czyli Środków Przymusu Bezpośredniego, np. broni palnej.

#NiebieskaKarta #przemoc #przemocwrodzinie #policja #PolskaPolicja #nakaz #zakaz #zakazbliżania #kodekswykroczeń #policjanci #prawo #policjant #KGP #KomendaGłównaPolicji #przemocdomowa

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

https://policja.pl/pol/aktualnosci/194800,Czy-wiesz-ze.html

czwartek, 26 listopada 2020

SŁUPCA: To jak to jest z tymi karetkami?! Bałagan informacyjny.

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------

 SŁUPCA: To jak to jest z tymi karetkami?! Bałagan informacyjny.

-------------------------------------------------------------------

Ambulans typu T - transportowy.
Należący do SP ZOZ w Słupcy.

Do niedawna w Słupcy ratownictwo składało się z 1 ambulansu specjalistycznego i 1 podstawowego. Są to zespoły tzw. wyjazdowe, dysponowane do nagłych "zachorowań", wypadków itp. zdarzeniom oraz 1 zespołu transportowego (przewozowego)

13-ego listopada 2020r. jednak pojawiła się bardzo nieprecyzyjna informacja o utworzeniu "dodatkowych zespołów transportowych".

W tym przypadku szpital opublikował komunikat o następującej treści:

"SP ZOZ w Słupcy po przekształceniu w Szpital jednoimienny COVID-19 uruchomił dodatkowe zespoły transportu medycznego. Na co dzień działają ponadto Zespoły Ratownictwa Medycznego. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić opiekę medyczną na najwyższym poziomie." - słowem klucz w tym przypadku jest słowo "dodatkowe", bo jeśli do 13 listopada był tylko jeden zespół transportowy to obecnie powinny być więcej niż dwa. To wydawałoby się logiczne gdyby nie inna sprzeczna z tym komunikatem informacja na stronie szpitala.


W zakładce "dział pomocy doraźnej" jest informacja o ilości Zespołów Ratownictwa Medycznego - ZRM* tzw. (wyjazdowych) oraz o ilości zespołów transportowych tzw. (przewozowych), która w przypadku tych ostatnich jest lekko sprzeczna z komunikatem opublikowanym 13 listopada, bo informuje o dwóch zespołach transportowych (przewozowych).

Cytujemy:
"W skład działu wchodzą:
1)    Dyspozytornia (biuro wezwań, rejestracji i informacji),
2)    Zespoły wyjazdowe:
– zespół ratownictwa medycznego podstawowy – P
– zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny – S,
3)    Zespół dwóch karetek transportowych (przewozowych)."

Jak widać spójność informacji na stronie słupeckiego szpitala w tym przypadku nie współgra ze sobą.
Nie można też nie odnieść wrażenia, że komunikat opublikowany 13 listopada miał tylko uspokoić mieszkańców powiatu i poinformować że niby ktoś panuje nad sytuacją. Otóż po tym co czytamy można mieć zupełne odczucia.
Pragniemy tylko dodać, że zwiększenie ilości zespołów transportowych w powiecie niewiele wnosi do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców powiatu słupeckiego w praktyce, ponieważ do nagłych zdarzeń powinny być dysponowane wykwalifikowane Zespoły Ratownictwa Medycznego, które są tylko dwa.

To, że w Słupcy brakuje ambulansów "wyjazdowych" wiemy nie od dziś. Ostatnio brak karetki skutkował tym, że do próby samobójczej musiano dysponować PSP i OSP, a do stwierdzenia zgonu samobójcy ZRM z powiatu wrzesińskiego o czym pisaliśmy w artykule pt.:  "SŁUPCA: 20 latek popełnił samobójstwo. Interweniowała Straż Pożarna bo w Słupcy zabrakło karetki."

Ale to nie jedyne takie zdarzenie. 25 listopada do śmiertelnego wypadku drogowego w Ostrowie Kościelnym gm. Strzałkowo zadysponowano ZRM z powiatu gnieźnieńskiego.

Ocenę tych informacji pozostawiamy Wam drodzy czytelnicy, mieszkańcy powiatu słupeckiego.


Dla decydentów mamy też pewną informację. W związku z tym, żeby nie oskarżono także Nas o brak rzetelności i przekazywanie nieprawdziwych informacji pragniemy nadmienić, że artykuł został stworzony w dużej części na podstawie informacji opublikowanych na stronie szpitala. Ewentualne usuwanie niewygodnych informacji czy ich zmiana w celu oskarżania Nas o brak rzetelności nic Wam nie dadzą, ponieważ "obscreenowaliśmy" każde źródło z którego korzystaliśmy przed publikacją.

#ZRM #ZespółRatownictwaMedycznego #samobójstwo #Słupca #Września #OSP #OchotniczaStrażPożarna #PaństwowaStrażPożarna #PSP #JRGSłupca #SPZOZSłupca #ratownik #ratownictwomedyczne #ratownicy #lekarz

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:
- tekst na podstawie danych zamieszczonych na stronie SP ZOZ w Słupcy
- https://szpital.slupca.pl/oddzialy/dzial-pomocy-doraznej/
- https://szpital.slupca.pl/blog/dodatkowe-transporty-medyczne/

Kolejne wsparcie dla OSP z wielkopolski i pow. słupeckiego ! M. in. dla OSP Bielsko. - szczegóły

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejne wsparcie dla OSP z wielkopolski i pow. słupeckiego ! M. in. dla OSP Bielsko. - szczegóły

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Star 244/JZS
GBA 589[P]26
OSP Bielsko
We wrześniu br. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska poinformował o kolejnych dotacjach dla OSP z terenu woj. Wielkopolskiego. Na listach znajdują się także jednostki z powiatu słupeckiego.

Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażenie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekosystemowych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii – zakończono ocenę wniosków w zakresie spełnienia kryteriów dostępu 1 – 11 i zaplanowano pomoc dla przedsięwzięć z zakresu doposażenia jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekstremalnych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii dla ubiegających się o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW Poznaniu w roku 2020 dla ubiegających się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


W dniu 17.08.2020 r. zakończono ocenę wg kryteriów dostępu 1 – 11 zgodnie z pkt 16 Regulamin naboru wniosków w ramach programu pn.: „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 2) Dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” w roku 2020 dla ubiegających się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


W naborze złożonych zostało 440 wniosków, z tego 417 wniosków podlegało rejestracji zgodnie z zapisami Regulaminu, 339 wniosków spełniło kryteria dostępu 1-11 i zostały przedłożone do zatwierdzenia i zaplanowania pomocy. Zgodnie z zapisami Regulaminu wielkość planowanej pomocy oraz jednostki do dofinansowania zostały zweryfikowane przez Komendanta Wojewódzkiego PSP w Poznaniu. Do dofinansowania wskazano przedsięwzięcia, które w opinii KW PSP ze względu na pilne potrzeby operacyjne, winny być realizowane w pierwszej kolejności w ramach alokacji środków.


Zarząd Funduszu rozpatrzył Listę wniosków spełniających warunki do dofinansowania i zgodnie z Regulaminem Naboru Wniosków zaplanował pomoc finansową dla w/w przedsięwzięć.

W wyniku przeprowadzonej oceny do dofinansowania zakwalifikowało się 69 wniosków, 270 wniosków z powodu braku środków finansowych umieszczono na liście rezerwowej.

Wnioskodawcy, których przedsięwzięcia znajdują się na liście planowanej pomocy otrzymają pisemną informację o dalszej procedurze postępowania.


Wśród kilkuset jednostek OSP z Wielkopolski, na liście głównej i rezerwowej ujęto kilka jednostek z powiatu słupeckiego, które przedstawimy Państwu poniżej:

* lista główna:

1. OSP Bielsko na zakup średniego zestawu ratowniczego sprzętu hydraulicznego otrzymała kwotę dotacji w wysokości: 25.000,00 zł, a wartość całego projektu wynosi: 57.900,00 zł. - wg. danych WFGWiOŚ.

Jednostka natomiast podała szczegółowe informacje na swojej stronie, na Facebook-u. Potwierdza się kwota dotacji, jednak całkowita wartość projektu miałaby wynosić 60.000,00 zł. Różnicę środków ma pokryć Urząd Gminy w Orchowie, a zakup miałby zostać zrealizowany jeszcze w tym roku.


* lista rezerwowa:

1. OSP w Strzałkowie na zakup Zakup sprzętu na doposażenie przyczepy do ratownictwa chemicznego będącej na wyposażeniu OSP Strzałkowo Jednostki Krajowego Systemu Ratowniczego może otrzymać kwotę: 23.000,00 zł, jednak całkowita wartość zadania miałaby wynosić 26.160,00 zł.

2. OSP w Piotrowicach na zakup sprzętu i wyposażenia jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Piotrowicach może otrzymać kwotę: 9 890,00 zł, a wartość całego zadania miałaby wynosić 9.990,00 zł.

3. OSP w Ratyniu miałaby otrzymać na zakup sprzętu i wyposażenia 25.000,00 zł. W tym przypadku dotacja pokryłaby 100% wartości zadania.

4. OSP w Woli Koszuckiej miałaby otrzymać na zakup sprzętu i wyposażenia 25.000,00 zł. W tym przypadku dotacja pokryłaby 100% wartości zadania.

5. OSP w Lądku miałaby otrzymać na zakup sprzętu i wyposażenia 24.900,00 zł. W tym przypadku dotacja pokryłaby 100% wartości zadania.

6. OSP w Ciążeniu miałaby otrzymać na zakup sprzętu i wyposażenia 25.000,00 zł. W tym przypadku dotacja pokryłaby 100% wartości zadania.

7. OSP w Wylatkowie miałaby otrzymać w celu ochrony środowiska obszaru NATURA 2000 oraz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców i turystów na terenie Gminy Powidz 25.000,00 zł. W tym przypadku dotacja pokryłaby 100% wartości zadania.

8. OSP w Kamieniu w ramach zadania pt.: "Bezpieczny strażak w działaniach ratowniczo-gaśniczych i likwidujących skutki nadzwyczajnych zagrożeń środowiskowych", może otrzymać kwotę w wysokości: 23.750,00 zł brutto. Jednak całkowita wartość zadania miałaby wynosić 25.000,00 zł.* - w przypadku OSP w Kamieniu niestety nie jesteśmy w stanie dokładnie potwierdzić, czy chodzi właśnie o jednostkę znajdującą się na terenie powiatu słupeckiego, gdyż WFGWiOŚ nie określił dokładnie gminy, ani powiatu w udostępnionych dokumentach.


* Informacja opracowana na podstawie danych udostępnionych przez WFGWiOŚ. Rzeczywiste wartości zadań  i projektów mogą być inne od podanych.

Przeczytaj także o innych rodzajach wsparcia od WFGWiOŚ:

Wśród jednostek OSP z Wielkopolski, znajduje się 10 jednostek z powiatu słupeckiego, o których pisaliśmy w osobnym artykule pt.:"Dofinansowania modernizacji budynków OSP w powiecie Słupeckim na kwotę 297.000 zł! - LISTA JEDNOSTEK ".

Pewien czas temu informowaliśmy także o kwotach oraz jednostkach OSP z Wielkopolski, które otrzymały dotacje na zakup sprzętu i wyposażenia, w artykule pt.: "53 jednostki OSP z Wielkopolski otrzymają dotacje na sprzęt i doposażenie! W tym OSP Piotrowice i OSP Wilczna."

#WFOŚiGW #WFGWiOŚPoznań #Wielkopolska #Poznań #OSP #OchotniczaStrażPożarna #strażak #strażacy #StrażPożarna  #KWPSPPoznań #OSPStrzałkowo #Strzałkowo #Piotrowice #OSPPiotrowice #Słupca #OSPRatyń #Ratyń #WolaKoszucka #OSPWolaKoszucka #OSPLądek #Lądek #OSPCiążeń #Ciążeń #Wyaltkowo #Powidz #OSPWylatkowo #OSPKamień #Kamień

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.wfosgw.poznan.pl/zakonczono-ocene-wg-kryteriow-dostepu-1-11-zgodnie-z-pkt-16-regulamin-naboru-wnioskow-w-ramach-programu-pn-ogolnopolski-program-finansowania-sluzb-ratowniczych-czesc-2-dofinanso/

środa, 25 listopada 2020

Śmigłowiec Straży Granicznej "wleciał" do studia Wiadomości TVP! Co się zobaczy to się nie "odzobaczy"!

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Śmigłowiec Straży Granicznej "wleciał" do studia Wiadomości TVP! Co się zobaczy to się nie "odzobaczy"!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

We Wiadomościach TVP z dnia: 25.11.2020r. zaprezentowano ponownie "kunszt" grafików i realizatorów programu.

Tym razem do studia "Wiadomości" "wleciał" śmigłowiec H-135 Straży Granicznej. To już nie pierwszy statek powietrzny który "wleciał" do studia. Dwa lata temu zaprezentowano w podobny sposób śmigłowiec S-70i Black Hawk zakupiony dla Policji.

Teraz wiemy na co wydano 2 miliardy złotych w dotacji dla TVP. Za tą kwotę można by zakupić około 60 takich maszyn dla polskich służb jak H-135.

Poniżej zamieszczamy ważne linki dotyczące Lotnictwa Policji oraz Lotnictwa Straży Granicznej:

Nowe samoloty  Straży Granicznej Turbolet L410 UVP E-20 już w Gdańsku! 

- Aktualna lista statków powietrznych Lotnictwa Straży Granicznej wraz z lokalizacją bazowania. 

-  Aktualny spis maszyn posiadanych przez Lotnictwo Policji

Losy śmigłowca PZL W-3 w służbach podległych MSWiA tj.: Policja, Straż Graniczna, TOPR i PSP

PZL W-3A Sokół po remoncie głównym, po 3 latach wraca do służby!

Pierwsza misja ratownicza policyjnego S-70i Black Hawk!

Materiał wiadomości:



#LSG #LotnictwoStrażyGranicznej #Sokół #PZLSokół #PZLAnakonda #PZLW3 #PZLW3AM #PZLKania #PZLŚwidnik #SN33XG #SPPOG #SPVSB #SN60YG #Skytruck #PZLM28 #M28 #Skytruck #PZLM20 #PZLMielec #M20 #SPVSA #SN50YG #PZL104Wilga #PZL104 #PZL104MF #PZL104MFWilga #Wilga #SPVSD #SN42YG #SPVSE #SN45YG #SPSGG #SPVSG #SN22XG #SN24XG #PL25XG #SN25XG #SN28XG #SPVSL #SN27XG #R44 #R44RavenII #SPVSR #H135 #H135P3H #DHCEP #SPVSS #SN28XG #Gdańsk #Białystok #Krywalny #Huwniki #Przemyśl #DepułtyczeKrólewskie #Chełmno #ASP15I #ASPStemme #SPVSO #SPVSP #NowySącz

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- https://www.youtube.com/watch?v=IBDUfQPcBso

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- tekst własny

Prokuratura Okręgowa - Poznań: CBŚP wraz z Prokuraturą rozbiła gang szantażystów wymuszających haracze! - komunikat

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Prokuratura Okręgowa - Poznań: CBŚP wraz z Prokuraturą rozbiła gang szantażystów wymuszających haracze! - komunikat

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Budynek Prokuratury Okręgowej i Rejonowej
w Poznaniu.
Prokuratura Okręgowa w Poznaniu wspólnie z Centralnym Biurem Śledczym Policji prowadzi śledztwo w sprawie zorganizowanej grupy przestępczej, która szantażowała prezesa spółdzielni mleczarskiej celem wymuszenia wielomilionowego haraczu. Groźby sprowadzały się do złożenia bezpodstawnego zawiadomienia o przestępstwie fałszowania produktów mleczarskich a następnie medialnego nagłośnienia sprawy. Skutkiem powyższych działań miała być utrata zaufania do firmy i jej produktów, tak na rynku polskim jak i zagranicą, a w konsekwencji jej wielkie straty finansowe. Na polecenie prokuratora w ubiegły poniedziałek zatrzymano m.in. dziennikarza Pawła M. Postępowanie ma rozwojowy charakter i może dotyczyć także kolejnych osób. W skład grupy trudniącej się oszustwami, wymuszeniami, szantażem i podobnymi czynami kryminalnymi mogli bowiem wchodzić także inni dziennikarze i ludzie związani ze środowiskiem mediów.


Szajka szantażystów

Pokrzywdzony był szantażowany w Lesznie oraz w Wysokiem Mazowieckiem w okresie od lipca do września 2019 r. Paweł M., działając w zorganizowanej grupie przestępczej, bezprawnie groził prezesowi zarządu spółdzielni mleczarskiej złożeniem zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa polegającego na fałszowaniu produktów mleczarskich w należącym do spółdzielni zakładzie. Z dokonanych ustaleń wynika, że dziennikarz oraz pracownik kancelarii prawnej Marcin O. usiłowali doprowadzić tę spółdzielnię mleczarską do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w kwocie 4 mln zł. W tym celu usiłowali wprowadzić w błąd prezesa spółdzielni co do faktu posiadania informacji świadczących o dokonywaniu fałszowania daty przydatności do spożycia produkowanych przez nią produktów mleczarskich. Grozili mu, że w razie nieuiszczenia żądanej kwoty złożą zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 306 kk, a także, że opublikują materiały rzekomo dowodzące fałszerstwa i szeroko nagłośnią sprawę w mediach.


Zawiadomienie i zarzuty

Szantażowany prezes odmówił zapłaty i sam zawiadomił organy ścigania o popełnieniu przestępstwa. Jak ustalono w toku innego śledztwa, w jego zakładzie nie przerabiano dat przydatności do spożycia produktów mleczarskich. Wobec stwierdzenia, że zarzuty formułowane przez szantażystów są nieprawdziwe, postępowanie w tym zakresie zakończono decyzją o umorzeniu.

Marcin O. usłyszał natomiast zarzut założenia i kierowania zorganizowaną grupą przestępczą, zaś Paweł M. i Zuzanna C. - pracownica spółdzielni - zarzut udziału w tej grupie. Ponadto obaj mężczyźni usłyszeli zarzuty usiłowania oszustwa w stosunku do mienia znacznej wartości i zmuszania do określonego zachowania się, tj. czynów z art. 286 § 1 kk w zw. z art. 294 § 1 kk i art. 191 § 1 kk. Zuzanna C. jest podejrzana natomiast o pomocnictwo w popełnieniu oszustwa poprzez dostarczanie materiałów rzekomo świadczących o fałszowaniu dat przydatności do spożycia. Mężczyznom grozi kara do 15 lat pozbawienia wolności.


Śledztwo rozwojowe

Z ustaleń postępowania wynika, że w proceder szantażowania biznesmena oraz podobne działania kryminalne mogli być zaangażowani również inni dziennikarze i ludzie związani ze środowiskiem mediów. Prokuratura prowadzi w tej sprawie intensywne działania i nie wyklucza kolejnych zatrzymań

#Leszno #WysokieMazowieckie #Poznań #CBŚP #CentralneBiuroŚledzczePolicji #sąd #prokuratura #PolskaPolicja #spółdzielniamleczarska #szantaż #policja #haracz

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- http://www.poznan.po.gov.pl/index.php?idt=1818

sobota, 21 listopada 2020

Czy wiesz, że policjant w określonych sytuacjach może wydać Ci polecenie określonego zachowania się? - informuje Policja (KGP)

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Czy wiesz, że policjant w określonych sytuacjach może wydać Ci polecenie określonego zachowania się? - informuje Policja (KGP)

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Naturalną sprawą jest, że ludzie dorośli nie czują się komfortowo, kiedy ktoś obcy wydaje im polecenie określonego zachowania się. Policjant jest jednak funkcjonariuszem publicznym i w sytuacjach zapisanych w prawie może nam wydawać polecenie. Zdecydowały o tym zapisy Ustawy o Policji oraz Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie postępowania przy wykonywaniu niektórych uprawnień policjantów.

Zatem: Policjant wykonując czynności zapisane w prawie (art. 14 Ustawy o Policji) ma prawo do wydawania osobom poleceń określonego zachowania się w granicach niezbędnych do wykonywania czynności takich jak na przykład:

  • legitymowanie;
  • zatrzymywanie osób w trybie i przypadkach określonych w przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw;
  • zatrzymywanie osób pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego organu opuściły areszt śledczy albo zakład karny i w wyznaczonym terminie nie powróciły do niego;
  • zatrzymywanie osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;
  • pobieranie od osób odcisków linii papilarnych lub wymazu ze śluzówki policzków;
  • dokonywanie kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunków w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego;
  • dokonywanie sprawdzenia prewencyjnego w celu ochrony przed bezprawnymi zamachami na życie lub zdrowie osób lub mienie lub w celu ochrony przed nieuprawnionymi działaniami skutkującymi zagrożeniem życia lub zdrowia lub bezpieczeństwa i porządku publicznego lub;
  • wykonywanie innych czynności służbowych podejmowanych w za­kresie i w celu realizacji ustawowych zadań Policji lub w granicach niezbędnych do ochrony przed zatarciem śladów przy zabezpieczaniu miejsca zdarzenia lub w celu uniknięcia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa osób lub mienia, gdy jest to niezbędne do sprawnej realizacji zadań Policji albo uniknięcia zatarcia śladów przestępstwa lub wykroczenia.

Warto wiedzieć: niestosowanie się do poleceń policjanta stanowi wykroczenie zapisane w art. 65 a Kodeksu wykroczeń:

„Kto umyślnie, nie stosując się do wydawanych przez funkcjonariusza Policji lub Straży Granicznej, na podstawie prawa, poleceń określonego zachowania się, uniemożliwia lub istotnie utrudnia wykonanie czynności służbowych, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny”.

To nie jedyny komunikat informacyjny Policji. Co jakiś czas Komenda Główna Policji publikuje podobne komunikaty, mające na celu edukować społeczeństwo w zakresie swoich praw, ale także i obowiązków.

Niektóre komunikaty dotyczą także wyjaśnienia podstaw prawnych, np. odnośnie używania ŚPB - czyli Środków Przymusu Bezpośredniego, np. broni palnej.

#KGP #policja #PolskaPolicja #KomendaGłównaPolicji #policjant #funkcjonariusz #policjantka
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://policja.pl/pol/aktualnosci/193874,Czy-wiesz-ze-policjant-w-okreslonych-sytuacjach-moze-wydac-Ci-polecenie-okreslon.html

czwartek, 19 listopada 2020

Prokuratura Krajowa: Zarzuty korupcyjne i areszt dla funkcjonariuszy CBŚP i CBA. Sprawdź za co!

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Prokuratura Krajowa: Zarzuty korupcyjne i areszt dla funkcjonariuszy CBŚP i CBA. Sprawdź za co!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Małopolski Wydział Zamiejscowy Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Krakowie 31 sierpnia 2020 r. skierował do Sądu Okręgowego w Tarnowie II Wydział Karny akt oskarżenia przeciwko byłym funkcjonariuszom Centralnego Biura Śledczego i Centralnego Biura Antykorupcyjnego oskarżonym o czyny o charakterze korupcyjnym w ramach śledztwa prowadzonego przeciwko Danielowi Ś. i innym, a uprzednio także przeciwko właścicielom agencji towarzyskich Aleksiejowi R. i Jewgenijowi R. Prokurator oskarżył sześć osób m.in. o przestępstwa o charakterze korupcyjnym, które w większości dotyczą okresu od 2014 – 2016 roku oraz przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy publicznych.. Czyny zarzucone Danelowi Ś. obejmują okres od 2000 do 2016 roku.

Materiał dowodowy zgromadzony podczas śledztwa Małopolskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Krakowie obejmuje kilkaset tomów akt jawnych i niejawnych. Część jawna aktu oskarżenia obejmuje 164 strony, natomiast uzasadnienie aktu oskarżenia o klauzuli „ściśle tajne” sporządzone zostało na 633 stronach.

Zakres zarzutów

Prokurator Małopolskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Krakowie oskarżył:

Daniela Ś. (byłego Naczelnika Wydziału do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Ekonomicznej Zarządu w Rzeszowie CBŚP) o popełnienie przestępstw korupcyjnych kwalifikowanych z art. 228 par. 3 kk w zw. z art. 12 par. 1 kk, art. 18 par. 3 kk w zw. z art. 228 par. 1 kk (dwukrotnie), przekroczenie uprawnień w celu osiągnięcia korzyści majątkowych z art. 231 par. 2 kk w zw. z art. 231 par. 1 kk i art. 266 § 2 k.k. w zw. z art. 11 par. 2 k.k.

Krzysztofa B. (byłego Naczelnika Zarządu w Rzeszowie CBŚP) o popełnienie pięciu przestępstw w tym o charakterze korupcyjnym kwalifikowanym z art. 228 par. 1 kk i art. 228 par. 3 kk oraz przekroczenie uprawnień i niedopełnienie obowiązków w celu osiągnięcia korzyści majątkowych kwalifikowane z art. 231 par. 2 kk.

Roberta P. (byłego Dyrektora Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Rzeszowie, uprzednio wieloletniego funkcjonariusza Zarządu w Rzeszowie CBŚ KGP), o popełnienie przestępstw korupcyjnych kwalifikowanych z art. 228 par. 3 kk (trzykrotnie), przekroczenie uprawnień w celu osiągnięcia korzyści majątkowych kwalifikowane z art. 231 par. 2 k.k. w zw. z art. 231 par. 1 kk i art. 266 par. 2 kk w zw. z art. 12 par. 1 k.k.

Ryszarda J. (byłego Naczelnika Wydziału w Rzeszowie Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, uprzednio wieloletniego funkcjonariusza Zarządu w Rzeszowie CBŚ KGP), o popełnienie przestępstw przekroczenia uprawnień w celu osiągnięcia korzyści majątkowych kwalifikowanych z art. 231 par. 2 kk w zw. z art. 231 par. 1 k.k. i art. 266 par. 2 k.k. w zw. z art. 11 par. 2 k.k. w zw. z art. 12 par. 1 k.k., ujawnienia wbrew przepisom informacji o klauzuli tajności kwalifikowane z art. 265 par. 1 kk i art. 231 par. 1 kk w zw. z art. 11 par. 2 k.k., art. 231 par. 1 k.k. i art. 218 par. 1a k.k. i art. 207 par. 1 k.k. w zw. z art. 11 par. 2 k.k. (sześciokrotnie).

Zarówno Damian W. (były Naczelnik Zarządu w Białymstoku CBŚP, uprzednio wieloletni Naczelnik Wydziału do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Narkotykowej Zarządu w Rzeszowie CBŚP), jak i Piotr J. (były Naczelnik Zarządu w Rzeszowie CBŚP, uprzednio wieloletni Naczelnik Wydziału Zamiejscowego w Przemyślu Zarządu w Rzeszowie CBŚP) zostali oskarżeni o popełnienie przestępstwa korupcyjnego kwalifikowanego z art. 228 par. 3 k.k. w zw. z art. 12 par. 1 k.k.

Czyny popełnione przez oskarżonych zagrożone są karą nawet do 10 lat pozbawiania wolności.

Przyjmowanie korzyści

Zarzuty kwalifikowane z art. 228 par. 3 k.k. dotyczą m.in. przyjmowania korzyści majątkowych w postaci opłaconych przez Aleksieja R. i Jewgenija R. (skazanych za te czyny prawomocnym wyrokiem Sądu Okręgowego w Tarnowie II Wydział Karny z 8 maja 2018 r. sygn. II K 7/18):

– usług seksualnych w postaci stosunków płciowych świadczonych przez osoby zatrudnione w agencjach towarzyskich prowadzonych przez Aleksieja R. i Jewgenija R.,

– tańców erotycznych wykonywanych przez striptizerki zatrudnione w agencjach towarzyskich prowadzonych przez Aleksieja R. i Jewgenija R.,

– alkoholu, posiłków, przekąsek,

– imprez towarzyskich z udziałem zatrudnionych w agencjach towarzyskich prowadzonych przez Aleksieja R. i Jewgenija R.

Korzyści te były przyjmowane w zamian za zachowanie stanowiące naruszenie przepisów prawa, a polegające na zaniechaniu prowadzenia czynności służbowych i nadawania biegu posiadanym informacjom o kierowaniu przez Aleksieja R. i Jewgenija R. międzynarodową zorganizowaną grupą przestępczą mającą na celu popełnianie przestępstw m.in. przeciwko wolności seksualnej i obyczajności (czerpanie korzyści z cudzego nierządu).

Przekroczenie uprawnień

Zarzuty przekroczenia uprawnień i niedopełnia obowiązków przez oskarżonego Roberta P. Dyrektora Delegatury CBA w Rzeszowie, dotyczą osiągnięcia korzyści osobistej dla siebie i innych osób (Daniela Ś. i Krzysztof. B) co polegało m.in. na przekazywaniu i ujawnianiu Danielowi Ś. informacji o wpływających do Delegatury CBA w Rzeszowie materiałach świadczących o przestępczej działalności Daniela Ś.  Tym samym Robert P.  działał na szkodę interesu publicznego w postaci m.in. umożliwienia dalszego zajmowania funkcji publicznej przez podejrzanego Daniela Ś. i podejrzanego Krzysztofa B. mimo posiadania wiedzy o ich przestępczej działalności.

Zarzuty przekroczenia uprawnień i niedopełnia obowiązków przez oskarżonego Ryszarda J. Naczelnika Wydziału w Rzeszowie Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji, dotyczą osiągnięcia korzyści osobistej dla innych osób (Daniela Ś. i Krzysztof. B) co polegało m.in. na zaniechaniu prowadzenia w stosunku do wymienionych osób czynności służbowych i przekazywaniu informacji o wpływających do Wydziału w Rzeszowie Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji materiałach świadczących o przestępczej działalności Daniela Ś. Tym samym Ryszard J., co stanowiło działanie na szkodę interesu publicznego.

Intensywne czynności śledcze

Gromadzenie materiału dowodowego w niniejszej sprawie, którego rezultatem jest skierowany akt oskarżenia trwało od roku 2012. Od chwili przejęcia tej sprawy w kwietniu 2016 roku przez Małopolski Wydział Zamiejscowy Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Krakowie trwały intensywne czynności śledcze, w szczególności o charakterze niejawnym, prowadzone osobiście przez prokuratora i zlecane do wykonania Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, wymagające uszczegółowienia pozyskanych informacji, ich weryfikacji, uzyskania dokumentacji źródłowej, a następnie poddania analizie całokształtu zgromadzonych dowodów.

Wspólna służba

Oskarżeni Daniel Ś., Krzysztof B., Ryszard J. oraz Robert P. przez szereg lat (począwszy od roku 1995) wspólnie wykonywali czynności służbowe w jednym wydziale będącym pierwowzorem Centralnego Biura Śledczego Policji, tj. w Wydziale do Walki z Przestępczością Zorganizowaną Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie (przekształconego następnie w Wydział XVIII Biura do Walki z Przestępczością Zorganizowaną Komendy Głównej Policji, przekształconego z kolei na Wydział XX w Rzeszowie CBŚ KGP, przekształconego następnie w Zarząd w Rzeszowie CBŚ KGP, a finalnie w Zarząd w Rzeszowie CBŚP). Do połowy roku 2007 w Wydziale XX w Rzeszowie CBŚ KGP pełnili służbę oskarżeni Robert P. oraz Ryszard J.

Oskarżony Robert P. po odejściu z Wydziału XX w Rzeszowie CBŚ KGP rozpoczął pracę w jednej z komend powiatowych policji na terenie Podkarpacia, a następnie (w roku 2010) został funkcjonariuszem Delegatury CBA w Rzeszowie na stanowisku Naczelnika jednego z wydziałów ww. delegatury, a od lutego 2012 r. do stycznia 2017 r. pełnił funkcję Dyrektora Delegatury CBA w Rzeszowie.

Z kolei oskarżony Ryszard J. po zakończeniu (w połowie 2007 r.) służby w Wydziale XX w Rzeszowie CBŚ KGP przeszedł bezpośrednio do Wydziału w Rzeszowie Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji gdzie objął stanowisko Naczelnika tej komórki organizacyjnej Policji powołanej do zwalczania i wykrywania przestępstw popełnianych przez funkcjonariuszy Policji, które zajmował nieprzerwanie do dnia jego zatrzymania w ramach niniejszego śledztwa, tj. do 11 października 2016 r.

Relacje służbowe

W toku postępowania prokurator ustalił, że w latach 2014-2016, na czele Zarządu w Rzeszowie CBŚP stał podejrzany Krzysztof B. (jako Naczelnik ww. Zarządu), któremu bezpośrednio podlegali: podejrzany Daniel Ś. (jako Naczelnik Wydziału do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Ekonomicznej Zarządu w Rzeszowie CBŚP), podejrzany Damian W. (jako Naczelnik Wydziału do Zwalczania Zorganizowanej Przestępczości Narkotykowej Zarządu w Rzeszowie CBŚP) oraz podejrzany Piotr J. (jako Naczelnik Wydziału w Przemyślu Zarządu w Rzeszowie CBŚP). Z kolei podejrzany Ryszard J. kierował Wydziałem w Rzeszowie BSW KGP, tj. jednostką powołaną do zwalczania przestępczości wśród funkcjonariuszy Policji, natomiast podejrzany Robert P. kierował Delegaturą CBA w Rzeszowie, tj. jednostką powołaną do zwalczania przestępczości wśród funkcjonariuszy publicznych.

Parasol ochronny

Prokurator zarzucił każdemu z oskarżonych tworzenie tzw. „parasola ochronnego”. I tak:

– oskarżonym: Krzysztofowi B., Damianowi W., Piotrowi J. oraz Robertowi P. – nad przestępczą działalnością Aleksieja R., Jewgenija R. i członków ich międzynarodowej zorganizowanej grupy przestępczej (o analogiczny zarzut oskarżony jest Daniel Ś.),

– oskarżonemu Ryszardowi J. nad przestępczą działalnością podejrzanych Daniela Ś. oraz Krzysztofa B.,

– oskarżonemu Robertowi P. (dodatkowo – oprócz wymienionego wyżej – w okresie kiedy sprawował funkcję Dyrektora Delegatury CBA w Rzeszowie) nad przestępczą działalnością podejrzanych Daniela Ś. i Krzysztofa B.

Środki zapobiegawcze

Z uwagi na konieczność zabezpieczenia prawidłowego toku postępowania, na różnych jego etapach, stosowane były środki zapobiegawcze w postaci tymczasowego aresztowania wobec wszystkich podejrzanych objętych aktem oskarżenia. - informuje Prokuratura Krajowa.
#ProkuraturaKrajowa #ProkuratorGeneralny #prookuratura #Kraków #korupcja #CBA #CentralneBiuroAntykorupcyjne #Policja #PolskaPolicja #CBŚP #CentralneBiuroŚledczePolicji
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcie podglądowe:
- ze zbiorów własnych
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło informacji:
- https://pk.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-prokuratury-krajowej/akt-oskarzenia-przeciwko-bylym-funkcjonariuszom-cbsp-i-cba/

środa, 18 listopada 2020

KGP: 142 furgony dla OPP! Wybrano ofertę MAN! Jakie będą nowe "wypadówki"? Przedstawiamy szczegóły!

TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

KGP: 142 furgony dla OPP! Wybrano ofertę MAN! Jakie będą nowe "wypadówki"? Przedstawiamy szczegóły!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Przeczytaj także:

KGP: 20 mln zł na nowe armatki dla OPP!

VW T4 ex. OPP Poznań
Obecnie: WZM KMP Poznań U044
Komenda Główna Policji w Warszawie ogłosiła drugi już w tym roku przetarg na zakup furgonów wypadowych dla Oddziałów Prewencji Policji (OPP) oraz Samodzielnych Pododdziałów Prewencji Policji (SPPP) rozlokowanych na terenie całej Polski. Tym razem chodzi o wyprodukowanie i dostawę 142 szt. pojazdów.

Pierwszy przetarg dotyczył zakupu 124 szt. tego typu pojazdów i pisaliśmy o tym w artykule pt.:

- KGP: Craftery trafią do Policji! 124 wozów wypadowych dla prewencji!


AKTUALIZACJA Z DNIA: 27.01.2021r.:


Do udziału w przetargu zgłosiło się dwoje oferentów, co ciekawe obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie przez Komendę Główną Policji w wysokości: 42 566 175,00 zł brutto. Dokonano wyboru najtańszej oferty.

Co ciekawe MAN TGE niewiele różni się od VW Craftera II. Różnica w cenie mogła wynikać z innych rozwiązań dot. zabudowy czy mniejszej prowizji dealera.


MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o wycenił swoją ofertę na kwotę: 38 006 016,00 zł brutto / 267.648,00 zł brutto za 1 pojazd z zabudową.


AKTUALIZACJA Z DNIA: 27.12.2020r.:


Do udziału w przetargu zgłosiło się dwoje oferentów, co ciekawe obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie przez Komendę Główną Policji w wysokości: 42 566 175,00 zł brutto. Zatem prawdopodobnie niebawem możemy spodziewać się wyboru jednej z ofert, które wyglądają następująco (w kolejności od najtańszej):


1. MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o wycenił swoją ofertę na kwotę: 38 006 016,00 zł brutto / 267.648,00 zł brutto za 1 pojazd z zabudową.


2. GRUPA CICHY-ZASADA Sp. z o.o. sp. k. z Wysogotowa wycenił swoją ofertę na kwotę: 40 490 563,23 zł brutto / 285.144,82 zł brutto za 1 pojazd z zabudową.


Po złożonych ofertach widać, że wybór będzie toczył się między podwoziami bliźniaczymi VW Crafter II oraz MAN TGE oraz funkcjonalności zaproponowanej zabudowy.

Niezależnie od tego, który pojazd zostanie wybrany, pozytywnym faktem jest to, że podwozie bazowe zostanie wyprodukowane w Polsce, we fabryce VW pod Wrześnią (woj. wielkopolskie), gdyż tam produkowane są wozy typu MAN TGE i VW Crafter II, co pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w kryzysie. Pozostaje także mieć nadzieję, że zabudowa pojazdu także będzie polskiej produkcji.

Poniżej skupimy się na tym by opisać wam jakie Wymagania Taktyczno - Techniczne postawiła Policja przed potencjalnym wykonawcą:

Pojazd, który ma się znaleźć na wyposażeniu Polskiej Policji powinien być o nie większej Dopuszczalnej Masie Całkowitej (DMC) niż 3,5 tony. Silnik powinien spełniać normy spalań na poziomie Euro 6, być wyposażony w  4 cylindry, a jego moc powinna być nie mniejsza niż 130KW czyli nie mniejsza niż 177 KM. Powinien on pozwalać na rozwinięcie prędkości minimalnej 160 km/h., zespół napędowy pojazdu powinien być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.


Funkcjonariusze OPP Poznań,
na tle furgonów "W"ypadowych.
2019
Zabudowa i nadwozie pojazdu powinno umożliwiać transport 7-miu funkcjonariuszy z pełnym wyposażeniem, w następującej konfiguracji:

a) przedział I - 2 funkcjonariuszy (w tym kierowcy) – I rząd siedzeń,

b) przedział II (osobowy): 

- 2 funkcjonariuszy – II rząd siedzeń, tyłem do kierunku jazdy, 

- 3 funkcjonariuszy – III rząd siedzeń, przodem do kierunku jazdy.


... przedział magazynowy natomiast być przystosowany do przewożenia w jego wnętrzu w różnych konfiguracjach asortymentowych i ilościowych (z uwzględnieniem masy 160 kg zarezerwowanej dla wyposażenia służbowego) następujących elementów wyposażenia służbowego: max. 7 szt. zestawów PZ umieszczonych w torbach transportowych, max. 5 szt. tarcz ochronnych (mała tarcza lub duża tarcza), max. 7 szt. kasków z ochroną twarzy, max. 7 szt. pałek szturmowych, max. 7 szt. broni służbowej (pistoletów maszynowych: [na wyposażeniu polskiej policji (OPP i SPPP) znajdują się PM-y z rodziny Galuberyt, w wersjach: PM-84, PM-84P, PM-98, PM-06)], karabinków szturmowych AKMS, max. 1 szt. plecakowego miotacza pieprzu, max. 7 szt. kamizelek kuloodpornych, max. 7 szt. hełmów kuloodpornych i max. 1 szt. gaśnicy mgłowej.


Co ciekawe w miejscu o możliwości transportu broni, nie wymieniono strzelb gładkolufowych najczęściej używanych przez tego typu jednostki.


Wszystkie szyby pojazdu mają być okratowane, kraty mają zapewnić bezpieczeństwo funkcjonariuszy nie powodując przy tym problemów z widocznością podczas jazdy.

Ich montaż i demontaż ma być możliwy bez użycia narzędzi, oraz możliwy do wykonania przez jedną osobę.

Krata szyby głównej (przedniej) ma mieć możliwość podnoszenia i opuszczenia na specjalnym stelażu.


Z każdej strony zewnętrznej pojazdu muszą być umieszczone szperacze w technologii LED o mocny nie mniejszej niż 100 lm., z przodu natomiast wyjątkowo o mocy 4500 lm.


Sygnalizacja uprzywilejowania pojazdu...:

a) wariant I - w prawym i lewym narożniku dachu, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, dwie (tego samego typu) dookólne ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły świetlne duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze czerwonym a lewa lampa w kolorze niebieskim. Bezbarwny klosz każdej z lamp (bez elementów mocujących do pojazdu) musi mieć wysokość min. 100 mm a element emitujący światło każdej lampy musi mieć wysokość min. 70 mm. Lampy nie mogą wystawać poza obrys dachu i muszą być zamontowane w sposób, jak najmniej ingerujący w strukturę pojazdu. Lampy muszą świecić naprzemiennie.

b) wariant II - nad szybą przednią po obu bokach pojazdu, symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu muszą być umieszczone dwie (tego samego typu) ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze czerwonym a lewa lampa w kolorze niebieskim. Każda z lamp musi posiadać, co najmniej sześć diod LED o wysokiej światłości. Lampy muszą świecić naprzemiennie.

Dodatkowo po obu stronach pojazdu na wysokości przednich drzwi bocznych, muszą być umieszczone (tego samego typu) ostrzegawcze lampy LED o kloszach bezbarwnych i barwie światła niebieskiej. Każda z lamp musi posiadać, co najmniej sześć diod LED o wysokiej światłości. Lampy muszą świecić naprzemiennie.

* Wariant II może być zastosowany jedynie w przypadku, jeżeli ze względu na uwarunkowania konstrukcyjne związane z zabudową zewnętrzną pojazdu nie będzie możliwe zastosowanie wariantu I. Zamawiający dokona analizy przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji konstrukcyjnej oraz dokona oględzin pojazdu. Wykonawca może zastosować wariant II jedynie w przypadku wyrażenia zgody na jego zastosowanie przez Zamawiającego.


W tylnej części dachu pojazdu (w prawym i lewym narożniku), muszą być zamontowane symetrycznie względem podłużnej osi symetrii pojazdu, dwie (tego samego typu) dookólne ostrzegawcze lampy LED wyposażone w moduły duo-kolor, o kloszach bezbarwnych posiadające możliwość emitowania światła o barwie niebieskiej i barwie czerwonej. Po włączeniu uprzywilejowania pojazdu lampy muszą automatycznie załączać się i emitować światło o barwie niebieskiej. Po włączeniu na manipulatorze pozycji jazdy w kolumnie, prawa lampa musi świecić się w kolorze niebieskim a lewa lampa w kolorze czerwonym.


W przedniej części pojazdu, muszą być zamontowane cztery lampy LED  o kloszach bezbarwnych o barwie światła niebieskiej:

a) z przodu pojazdu w atrapie chłodnicy lub w zderzaku przednim – 2 szt.

b) po prawej i lewej stronie pojazdu w błotnikach przednich lub w zderzaku przednim – 2 szt.

Każda z lamp musi posiadać, co najmniej cztery diody LED o wysokiej światłości.


Przy przedniej szybie wewnątrz pojazdu musi być zamontowana dodatkowa lampa LED o kloszu bezbarwnym o barwie światła niebieskiej wyposażona w osłonę antyrefleksyjną. Lampa musi posiadać łącznie, co najmniej cztery diody LED o wysokiej światłości. Spełnienie wymogu nie jest wymagane w przypadku zastosowania wariantu II zamontowania lamp ostrzegawczych.

Modulator dźwięków naprzemiennych powinien być o mocy w zakresie 112 dB - 118 dB.


Na pojazdy ma być udzielona gwarancja min. 36 mieś. z limitem do 120 000 km.


Policja tym razem oczekuje, by furgony typu "W" dostarczono policji w trzech dostawach, lecz nie później niż do 4 listopada 2021r.:

1. wymagany termin dostaw dla części pojazdów, obejmująca 22 furgony, to 24 marca 2021 r.,

2. wymagany termin dostaw dla części pojazdów, obejmująca 60 furgonów, to 17 czerwca 2021 r.,

3. wymagany termin dostaw dla części pojazdów, obejmująca 60 furgonów, to 4 listopada 2021 r.

Zainteresowane podmioty chęć udziału w przetargu mogą zgłaszać do 18 grudnia 2020r.


Powrót do tego co już było...


Zaproponowany model zabudowy bardzo przypomina ten, który zastosowano w dostarczonych w 2002r. Volkswagenach T4. - 

O historii policyjnych Volkswagen-ów T4 przeczytasz TUTAJ.


Poprzedni zakup w liczbie 600 szt. tego typu pojazdów odbył się w latach: 2010/2011r. gdzie bazowym podwoziem stał się MB Sprinter w zabudowie AMZ Kutno.

#OPP #OddziałyPrewencjiPolicji #SPPP #KGP #SamodzielnePododdziałyPrewencjiPolicji #KomendaGłównaPolicji #PMT #Volkswagen #Crafter #MAN #MANTGE #VolkswagenCrafter #ProgramModernizacjiTechnicznej #MSWiA #radiowozy #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji #radiowóz

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl/pn/kgpolicja/demand/notice/public/19710/details


piątek, 13 listopada 2020

Kabura dedykowana do pistoletów Vis 100 w ofercie "Łucznika"! Różne wersje, szczegóły, cena!

 TEMAT: Bezpieczeństwo Narodowe.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kabura dedykowana do pistoletów Vis 100 w ofercie "Łucznika"! Różne wersje, szczegóły, cena!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Na stronie internetowej Fabryki Broni "Łucznik" z Radomia pojawił się nowy produkt, a mianowicie długo wyczekiwana kabura do pistoletu Vis 100, czyli niegdyś nazywanego PR-15. Poniżej publikujemy informacje podane przez Fabrykę:


"KABURA KYDEKSOWA PISTOLETU VIS 100


Kabura kodeksowa do pistoletu VIS100 posiada wiele wariantów konfiguracyjnych pozwalających na przenoszenie pistoletu w sposób dogodny dla użytkownika. Za jej pomocą można pistolet przenosić na pasie lub na udzie. Dodatkowy panel systemu MOLLE pozwala na umieszczenie kabury bez dodatkowych akcesoriów na panelach zgodnych z MOLLE, pozwala on również na niemal dowolne ustawienie kątowe broni tym samym przyspiesza jej dobycie. Kabura pistoletu została wyścielona welurowym płótnem co pozwala zabezpieczyć pistolet przed powstawaniem zarysowań oksydy broni. Kabura wyposażona jest w system zabezpieczający pistolet przed jego nieuprawnionym dobyciem, stanowi on jednocześnie zabezpieczenie przed wypadnięciem  broni w przypadku szybkiego przemieszczania się. Do dobycia broni niezbędne jest odbezpieczenie zatrzasku kabłąka kabury i jego zwolnienie. Dodatkowe zabezpieczenie przed zagubieniem broni stanowi smycz dołączana do broni i pasa nośnego.


Zestaw zawiera:

* Kaburę

* Panel na pas

* Panel udowy

* Panel systemu MOLLE

Smycz do broni

* Klucz imbusowy

* Instrukcję Obsługi

UWAGA: Prezentowana kabura przeznaczona jest do zastosowania wojskowego i jest w pełni kompatybilna z pistoletem VIS 100. Część prezentowanego wyposażenia pozwala na konfigurowanie go z pistoletem VIS100 M1. Kabura Nie pozwala na przenoszenie pistoletu VIS100M1 wyposażonego w kolimator.


W sprawie zapytań o cenę prosimy o kontakt telefoniczny z działem Handlu +48 38 99 155 lub +48 38 99 154


Cena: 673,09 zł" * w listopadzie 2020r. Obecnie o cenę trzeba pytać u sprzedawcy.

Aby zasięgnąć więcej informacji zapraszamy na stronę internetową FABRYKA BRONI "ŁUCZNIK" - RADOM SP. Z O.O. .


Pozostaje mieć tylko nadzieję, że Wojsko Polskie zdecyduje się na jak najszybszy zakup dedykowanych kabur do tych pistoletów.

Więcej zdjęć znajdziesz TUTAJ.

#Vis100 #PR15 #WojskoPolskie #kydex #pistolet #FBRadom #Łucznik #Radom #PGZ #PolskaGrupaZbrojeniowa #Polskamoc #Polskagospodarka #WP #WojskoPolskie

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

http://fabrykabroni.pl/wp-content/uploads/2020/09/Kabura-VIS-100-M1-Manekin-1-2.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- http://fabrykabroni.pl/produkty/akcesoria-i-czesci-zamienne-do-pistoletu-vis-100-m1/kabura-vis-100-m1/

czwartek, 12 listopada 2020

Szpital MSWiA Poznań: Lekarze nie zgodzili się na przekształcenie szpitala w tzw. "jednoimienny"! - oświadczenie dyrektora

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Szpital MSWiA Poznań: Lekarze nie zgodzili się na przekształcenie szpitala w tzw. "jednoimienny"! - oświadczenie dyrektora

-------------------------------------------------------------------------------------------------

W związku z protestami lekarzy pracujących w Szpitalu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Poznaniu, dyrektor szpitala postanowił sprzeciwić się decyzji Wojewody, ws. transformacji na tzw. "szpital jednoimienny".


Oświadczenie Dyrektora SP ZOZ MSWiA w Poznaniu im. prof. Ludwika Bierkowskiego

W związku z informacją otrzymaną od Wojewody Wielkopolskiego

Pana Łukasza Mikołajczyka uprzejmie informujemy, że decyzja dotycząca przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Poznaniu im. prof. Ludwika Bierkowskiego w szpital jednoimienny została wstrzymana.


Ze względu na dobro m.in. pacjentów onkologicznych, których intensywne leczenie jest prowadzone w Naszym Szpitalu, podjęto decyzję o utrzymaniu dotychczasowego funkcjonowania Szpitala.


Dyrektor

SP ZOZ MSWiA w Poznaniu

im. prof. Ludwika Bierkowskiego

dr n. med. Witold Pstrąg – Bieleński


Przeczytaj także:
"Szpital MSWiA w Poznaniu zakończył przetarg na dostawę nowego ambulansu. Jaki będzie i za ile? - szczegóły!"

#MSWiA #szpitalMSWiAPoznań #Poznań #szpitalMSWiA #ratownictwomedyczne #ratownik #ratowmnicy #lekarz #ambulans #MinisterstwoSprawWewnętrznychiAdministracji

zdj. podglądowe:
Ambulans VW T5 | zab. AMZ Kutno
Szpital MSWiA w Poznaniu

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.szpitalmswia.poznan.pl/oswiadczenie-dyrektora/

KONIN: Zbliża się tragiczna rocznica strzelaniny w Koninie. Prosimy o udzielenie duchowego wsparcia policjantowi.

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

KONIN: Zbliża się tragiczna rocznica strzelaniny w Koninie. Prosimy o udzielenie duchowego wsparcia policjantowi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

zdj.: podglądowe
14-ego listopada 2019r. doszło do użycia broni wobec uciekiniera na jednym z konińskich osiedli.

Policjant użył wówczas broni służbowej w pościgu za osobą, która nie poddała się zgodnie z prawem kontroli legitymowania dokumentów. Na wezwanie policjanta do zatrzymania i wylegitymowania się, młody mężczyzna rzucił się do ucieczki grożąc ponoć przy tym policjantowi ostrym narzędziem, prawdopodobnie nożyczkami. Policjant chcąc powstrzymać uciekiniera i być może uratować własne życie użył broni w skutek czego mężczyzna zmarł. Na miejscu, podczas oględzin miejsca incydentu znaleziono przy uciekinierze podejrzane białe proszki.

W zbliżającej się rocznicy tych tragicznych wydarzeń z Konina zwracamy się do Was z prośbą o udzielenia wsparcia duchowego Policjantowi, który użył wtedy wówczas broni jak i całej Komendzie Miejskiej Policji w Koninie. Jak udzielić wsparcia? - W przestrzeni medialnej (internet) pojawią się na pewno ataki na Policjanta jak i całą formację. Nie daj się wciągać w wulgarne "pyskówki", rzeczowo i argumentami obalaj pseudo teorie i kłamstwa "Sebixów i Karyn". Biorąc pod uwagę fakt, że po strzelaninie bandyci atakowali budynek konińskiej komendy trzeba mieć na uwadze że zrobią to po raz kolejny i w tym roku. Pozostaje mieć nadzieję, że Policjanci są przygotowanie na odparcie ataków patologii.

Niebiescy koledzy, trzymajcie się w tych trudnych chwilach! <3

Społeczeństwo trzyma Niebieską linię wraz z bohaterskimi Policjantami z Konina.

Nasz punkt widzenia...:

Policjant działając w dobrej wierze, wykonując ustawowe obowiązki służbowe, przy próbie wylegitymowania młodego mężczyzny, który posiadał zabronione prawem środki odurzające postrzelił go gdy ten nie dostosował się do wydawanych przez niego poleceń.

Należy przyjąć, że Policjant, działając w dobrej wierze i w silnym stresie uzasadnionym warunkami ciężkiej służby, oddał dzięki świetnemu wyszkoleniu strzeleckiemu celny strzał.

Można przyjąć że policjant, chciał wykonywać swoje obowiązki skutecznie, chcąc zatrzymać osobę podejrzaną, która działała niezgodnie z Polskim prawem.

Obywatel ma obowiązek poddać się wylegitymowaniu gdy żąda tego funkcjonariusz.

Policjanta dotyczy także taki obowiązek, na prośbę osoby legitymowanej.

Policjant działając z wysokim prawdopodobieństwem w dobrej wierze chcąc uniemożliwić to by narkotyki dostały się w niepowołane ręce, żeby nie uśmierciły np. osób trzecich, podjął środki, które w bardzo dynamicznej sytuacji uznał za stosowne.

Co pozwala przyjąć także bardzo prawdopodobne założenie, że policjant mógł swoim czynem uratować wiele istnień.

Co byłoby gdyby młodsze rodzeństwo zastrzelonego 21-latka spożyło te narkotyki? Nikt o tym nie pomyślał... Wtedy dopiero byłby lament...

Społeczeństwo zatem powinno czuć się w obowiązku, wspierać służącego nam Policjanta, którego dobre imię jest szkalowane przez tłumy patologii z każdej części Polski.

Poniżej prezentujemy nasze artykuły związane z tym zdarzeniem:

Bohaterski policjant z Konina nie strzelił uciekinierowi w plecy.

Należy przyjąć hipotezę, że Policjant strzelając do uciekiniera w Koninie działał w dobrej wierze.

Czy wiesz, że policjant może użyć broni nawet w pościgu za sprawcą naruszenia prawa?

#Konin #KMPKonin #Policja #blueline #police #ChwałaPolskiejPolicji

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- tekst własny

wtorek, 10 listopada 2020

MSWiA: 500+ dla policjantów OPP i nawet do 1500+ z SPKP/CPKP BOA! Szef MSWiA mówi o podwyżkach!

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

MSWiA: 500+ dla policjantów OPP i nawet do 1500+ z SPKP/CPKP BOA! Szef MSWiA mówi o podwyżkach!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"Doceniając wymagającą służbę w warunkach pandemii i liczbę realizowanych zadań, podjąłem decyzję o przyznaniu dodatku dla policjantów oddziałów prewencji oraz kontrterrorystów. Dodatek będzie wynosił 500 zł i będzie wypłacany od 1 stycznia 2021 r." – poinformował szef MSWiA Mariusz Kamiński w specjalnym komunikacie prasowym opublikowanym przez resort.

Nie wiadomo jednak jak zareagują na to policjanci innych jednostek policji. Zgodnie z przypuszczeniami może to spowodować fale protestów, gdyż praca we wszystkich komórkach organizacyjnych jest równie ciężka np. w wydziałach ruchu drogowego, śledczych, kryminalnych czy patrolowo-interwencyjnych itp. Zatem wyróżnianie funkcjonariuszy w ten sposób może wywołać niemały niesmak w środowisku policyjnym.

Treść pełnego komunikatu MSWiA:

"- Doceniając wymagającą służbę w warunkach pandemii i liczbę realizowanych zadań, podjąłem decyzję o przyznaniu dodatku dla policjantów oddziałów prewencji oraz kontrterrorystów. Dodatek będzie wynosił 500 zł i będzie wypłacany od 1 stycznia 2021 r. – poinformował szef MSWiA Mariusz Kamiński.

Zmiany wprowadza nowelizacja rozporządzenia MSWiA w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego.

Dodatek dla policjantów z oddziałów prewencji 

Dodatek w wysokości 500 zł będzie przysługiwał funkcjonariuszom pełniącym służbę na stanowisku etatowym w oddziale prewencji Policji lub samodzielnym pododdziale prewencji Policji. - Ich służba jest szczególnie trudna w czasie pandemii i wymaga realizacji dodatkowych zadań. Ten dodatek jest wyrazem uznania dla ich zaangażowania w niejednokrotnie wielogodzinną służbę, wymagającą dużego poświęcenia – podkreślił minister Mariusz Kamiński.

Dodatek dla policyjnych kontrterrorystów

Zgodnie z decyzją szefa MSWiA dodatek otrzymają również policyjni kontrterroryści. Dodatek w wysokości 500 zł będzie przysługiwał funkcjonariuszowi pełniącemu służbę na stanowisku etatowym w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA” lub w samodzielnym pododdziale kontrterrorystycznym Policji. 

Dodatek dla kontrterrorystów może być podwyższony, gdy funkcjonariusz uczestniczy bezpośrednio w działaniach kontrterrorystycznych lub wspierających działania jednostek Policji w warunkach szczególnego zagrożenia lub wymagających użycia specjalistycznych sił i środków oraz specjalistycznej taktyki działania. W przypadku policjanta pełniącego służbę w samodzielnym pododdziale kontrterrorystycznym Policji dodatek będzie można podwyższyć do kwoty 1000 zł. Natomiast gdy policjant pełni służbę w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, dodatek będzie można podwyższyć do 1500 zł (nie mniej niż 1000 zł).

- Nasi policyjni antyterroryści to najlepsi z najlepszych. Zatrzymują oni najgroźniejszych przestępców, realnie ryzykując życiem. Takimi dodatkami chcemy wzmacniać atrakcyjność służby także pod względem finansowym – zaznaczył minister Mariusz Kamiński." - MSWiA

#MSWiA #MinisterstwoSprawWrwnętrznychiAdministracji #policja #PolskaPolicja #kontrterroryści #OPP #SPKP #SamodzielnyPododdziałKontrterrorystycznyPolicji #OddziałyPrewencjiPolicji #KGP #KomendaGłównaPolicji

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/195909,Dodatki-dla-policjantow-z-oddzialow-prewencji-i-kontrterrorystow.html

- https://www.facebook.com/MSWiARP/posts/4574650985942560?__xt

WFGWiOŚ Poznań: 62 jednostek OSP z Wielkopolski otrzymało dofinansowanie na modernizację budynków OSP! - LISTA

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

WFGWiOŚ Poznań: 62 jednostek OSP z Wielkopolski otrzymało dofinansowanie na modernizację budynków OSP! - LISTA

-------------------------------------------------------------------------------------------------

W dniu 22 października 2020 r. Zarząd WFOŚiGW w Poznaniu zatwierdził wynik oceny merytorycznej i zaakceptował Listę wniosków spełniających warunki dofinansowania.


Ocenę merytoryczną pozytywną otrzymały 64 wnioski, 6 wniosków otrzymało ocenę negatywną, a w 1 przypadku Wnioskodawca złożył rezygnacje z rozpatrywania wniosku.

Wnioskodawcy których przedsięwzięcia nie znalazły się na Liście wniosków spełniających warunki dofinansowania, otrzymają indywidualne informacje.

Zarząd WFOŚiGW w Poznaniu zaplanował pomoc dla 62 wniosków spełniających merytoryczne kryteria dostępu, 2 wnioski z pozytywną oceną merytoryczną zostały umieszczone na liście rezerwowej.

O możliwości udzielenia pomocy finansowej decydował wskaźnik efektywności obliczony w oparciu o kryterium efektywności kosztowej oraz kryterium redukcji (uniknięcia) emisji CO2.


Wnioski z listy rezerwowej, otrzymają pomoc finansową w przypadku pozyskania dodatkowych środków przez Fundusz.

Wnioskodawcy, których przedsięwzięcia znajdują się na liście planowanej pomocy otrzymają pisemną informację o dalszej procedurze postępowania.


Wśród jednostek OSP z Wielkopolski, znajduje się 10 jednostek z powiatu słupeckiego, o których pisaliśmy w osobnym artykule pt.:"Dofinansowania modernizacji budynków OSP w powiecie Słupeckim na kwotę 297.000 zł! - LISTA JEDNOSTEK ".


Kilka dni temu informowaliśmy także o kwotach oraz jednostkach OSP z Wielkopolski, które otrzymały dotacje na zakup sprzętu i wyposażenia, w artykule pt.: "53 jednostki OSP z Wielkopolski otrzymają dotacje na sprzęt i doposażenie! W tym OSP Piotrowice i OSP Wilczna."


#WFOŚiGW #WFGWiOŚPoznań #Wielkopolska #Poznań #OSP #OchotniczaStrażPożarna #strażak #strażacy #StrażPożarna  #KWPSPPoznań

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.wfosgw.poznan.pl/modernizacja-budynkow-osp-zakonczenie-oceny-merytorycznej/

Dofinansowania modernizacji budynków OSP w powiecie Słupeckim na kwotę 297.000 zł! - LISTA JEDNOSTEK

  TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dofinansowania modernizacji budynków OSP w powiecie Słupeckim na kwotę 297.000 zł! - LISTA JEDNOSTEK

-------------------------------------------------------------------------------------------------

zdj. podglądowe:
Pojazdy jednostek Straży Pożarnej, od lewej:
OSP Lądek, OSP Krępkowo, KP PSP Słupca.
W dniu 22 października 2020 r. Zarząd WFOŚiGW w Poznaniu zatwierdził wynik oceny merytorycznej i zaakceptował Listę wniosków spełniających warunki dofinansowania.


Ocenę merytoryczną pozytywną otrzymały 64 wnioski, 6 wniosków otrzymało ocenę negatywną, a w 1 przypadku Wnioskodawca złożył rezygnacje z rozpatrywania wniosku.

Wnioskodawcy których przedsięwzięcia nie znalazły się na Liście wniosków spełniających warunki dofinansowania, otrzymają indywidualne informacje.

Zarząd WFOŚiGW w Poznaniu zaplanował pomoc dla 62 wniosków spełniających merytoryczne kryteria dostępu, 2 wnioski z pozytywną oceną merytoryczną zostały umieszczone na liście rezerwowej.

O możliwości udzielenia pomocy finansowej decydował wskaźnik efektywności obliczony w oparciu o kryterium efektywności kosztowej oraz kryterium redukcji (uniknięcia) emisji CO2.


Wnioski z listy rezerwowej, otrzymają pomoc finansową w przypadku pozyskania dodatkowych środków przez Fundusz.

Wnioskodawcy, których przedsięwzięcia znajdują się na liście planowanej pomocy otrzymają pisemną informację o dalszej procedurze postępowania.


Wśród kilkudziesięciu jednostek OSP z Wielkopolski, na liście ujęto kilka jednostek z powiatu słupeckiego, które przedstawimy Państwu poniżej:


1. OSP w Cieninie Zabornym otrzyma na termomodernizację swojej siedziby dotację w kwocie 30.000,00 zł a wartość całkowita inwestycji to kwota 33.400,00 zł.


2. OSP w Trąbczynie otrzyma kwotę 27.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 30.000,00 zł.


3. OSP w Samarzewie otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


4. OSP w Ratyniu otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


5. OSP w Sługocinie otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


6. OSP w Woli Koszuckiej otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


7. OSP w Kąpielu otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


8. OSP w Dolanach otrzyma kwotę 30.000,00 zł na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii, wartość całej inwestycji oszacowano na kwotę 34.000,00 zł.


9. OSP w Lądku otrzymało kwotę 30.000,00 zł na modernizację kotłowni, wartość całkowita inwestycji oszacowano na kwotę 33.400,00 zł.


10. OSP w Powidzu na modernizacje przegrody dachowej trzymało natomiast 30.000,00 zł, natomiast w tym przypadku wartość inwestycji jest największa i wynosi aż 71.771,00 zł. O planowanej modernizacji dachu jednostki OSP Powidz pisaliśmy natomiast w artykule pt.:"POWIDZ: Remont dachu remizy OSP Powidz, jeszcze przed przybyciem nowego wozu? - szczegóły".

Oprócz jednostek z powiatu słupeckiego, łącznie znajdują się 62 OSP objęte dofinansowaniem, o czym pisaliśmy w artykule pt.: "WFGWiOŚ Poznań: 62 jednostek OSP z Wielkopolski otrzymało dofinansowanie na modernizację budynków OSP! - LISTA"

Kilka dni temu informowaliśmy także o kwotach oraz jednostkach OSP z Wielkopolski, które otrzymały dotacje na zakup sprzętu i wyposażenia, w artykule pt.: "53 jednostki OSP z Wielkopolski otrzymają dotacje na sprzęt i doposażenie! W tym OSP Piotrowice i OSP Wilczna."


#WFOŚiGW #WFGWiOŚPoznań #Wielkopolska #Poznań #OSP #OchotniczaStrażPożarna #strażak #strażacy #StrażPożarna  #KWPSPPoznań #powiatSłupecki #Słupca #OSPowidz #Powidz #OSPKąpiel #Kąpiel #Sługocin #OSPSługocin #Ratyń #OSPRatyń #Samarzewo #OSPSamarzewo #Trąbczyn #OSPTrąbczyn #CieninZaborny #OSPCieninZaborny

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.wfosgw.poznan.pl/modernizacja-budynkow-osp-zakonczenie-oceny-merytorycznej/

poniedziałek, 9 listopada 2020

53 jednostki OSP z Wielkopolski otrzymają dotacje na sprzęt i doposażenie! W tym OSP Piotrowice i OSP Wilczna.

 TEMAT: Bezpieczeństwo publiczne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

53 jednostki OSP z Wielkopolski otrzymają dotacje na sprzęt i doposażenie! W tym OSP Piotrowice i OSP Wilczna.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażenie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekosystemowych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii – zaplanowano pomoc dla przedsięwzięć znajdujących się na liście rezerwowej wniosków w ramach programu pn.: „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 2) Dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” w roku 2020


Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażenie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekosystemowych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii – zaplanowano pomoc dla przedsięwzięć znajdujących się na liście rezerwowej wniosków spełniających warunki do dofinasowania, zgodnie z Regulaminem naboru wniosków w ramach programu pn.: „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 2) Dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” w roku 2020 dla ubiegających się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


W dniu 27.10.2020 r. na posiedzeniu Rady Nadzorczej WFOŚiGW zatwierdzone zostały zwiększone środki z przeznaczeniem na dotacje. W związku z dodatkowymi środkami zaistniała możliwość dodatkowego wsparcia wniosków złożonych w ramach programu pn.: „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 2) Dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” w roku 2020 dla ubiegających się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.


Na liście rezerwowej znalazło się 270 wniosków, dodatkowo do zaplanowania pomocy z listy rezerwowej zakwalifikowały się 53 wnioski. Zgodnie z zapisami Regulaminu wielkość planowanej pomocy oraz jednostki do dofinansowania zostały zweryfikowane przez Komendanta Wojewódzkiego PSP w Poznaniu. Do dofinansowania wskazano przedsięwzięcia, które w opinii KW PSP ze względu na pilne potrzeby operacyjne, winny być realizowane w pierwszej kolejności w ramach alokacji środków.


Wnioskodawcy, których przedsięwzięcia znajdują się na liście planowanej pomocy otrzymają pisemną informację o dalszej procedurze postępowania. - informuje WFOŚiGW


Na liście rezerwowej, znalazły się także dwie jednostki OSP z powiatu Słupeckiego, OSP Wilczna oraz OSP Piotrowice, które kolejno otrzymają dotacje na wyposażenie i sprzęt w kwotach: 9.600,00 zł i 9.890,00 zł.


Łącznie na liście informującej o dofinansowaniu wraz z wyżej wymienionymi jednostkami znajdują się 53 wymienione jednostki.

#WFOŚiGW #Wielkopolska #Poznań #Słupca #powiatsłupecki #GminaSłupca #OSP #OchotniczaStrażPożarna #strażak #strażacy #StrażPożarna #OSPPiotrowice #OSPWilczna #Piotrowice #Wilczna #KWPSPPoznań

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcie podglądowe:

- Fotografia Ratownicza 112

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło informacji:

- https://www.wfosgw.poznan.pl/przeciwdzialanie-zagrozeniom-srodowiska-i-likwidacja-ich-skutkow-w-tym-doposazenie-jednostek-powolanych-do-zapobiegania-i-likwidacji-skutkow-katastrof-naturalnych-lub-ekosystemowych-zjawisk-atmosfery/